rengallop, hoe hard gaan die van jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

Re: rengallop, hoe hard gaan die van jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 08:25

Dustin is 14

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:22

ik durf nooit op topsnelheid te gaan. een redelijk snelle galop, ligt rond de 40 km pu.
We zijn een keer op topsnelheid gegaan ik schat dat dat wel rond de 60 zit. Man wat ging dat hard.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:29

ik durf ook nooit op top te gaan, ga wel hard, maar houd hem toch altijd nog iets tegen..wij hebben ook niet echt hele lange paden. Laatst ben ik op een hele lange grasstrook gegaan, heen ging hij helemaal niet hard. Toen omgedraaid en toen ging hij hoor, schat 45 km per uur, wel kakte hij al na 2 minuten in..

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:32

mijn hafje wordt nooit ingehaalt, ook niet op het strand. Dat beest kan echt debiel knetter hard. Maar ik heb wel zin om het een keertje op te meten. zou ik eens moeten doen! Haha!

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:34

Ik denk dat hij rond de 65 km p/u haalt .. maar echt helemaal op topsnelheid is hij nog nooit gegaan met mij, want ik voel altijd wel aan hem dat hij nog over heeft.(dus denk wel dat ie mss nog wel ietsje harder zou kunnen)
Moet er ook wel bij vertellen dat hij een jaar geleden nog renpaard was Tong uitsteken

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:34

het kan mij nooit hard genoeg gaan Bloos Vind echt zo leuk! En die kleine poownie al helemaal Tong uitsteken

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:11

Die van ons heeft ook nog geen rengalop laten zien. Hij heeft op de renbaan gelopen, en kan ongetwijfeld heel hard. Maar tijdens een buitenrit heeft hij nog te veel om naar te kijken. Hij galoppeert wel stevig door, maar het wordt geen platte viertakter Knipoog

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:25

gna gna 30 ongeveer met mijn tinker, maar we zijn aan het oefenen
Dit is geen echte rengalop, echte rengalop heeft hij nog niet ontdekt Tong uitsteken

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:29

Ik ben ook wel benieuwd hoe hard die van mij straks gaat als ze helemaal is ingereden. Mn eerste paardje, arabier, ging superhard. Helaas bestond er toen nog niet van die meetinstrumenten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:52

De pony van mijn dochter is een beestje van 1.20 hoog en die haalt zo'n 22 km en houdt dat ook heel lang vol. Vond het behoorlijk hard voor die kleine pootjes.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:54

Diablo schreef:
De pony van mijn dochter is een beestje van 1.20 hoog en die haalt zo'n 22 km en houdt dat ook heel lang vol. Vond het behoorlijk hard voor die kleine pootjes.

Dan was dat geen rengalop. Een forse draf van een normaal paard is al bijna 20 km per uur

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:51

Ik heb het nooit gemeten, heb geen gps Clown
Maar ze kan aardig uit de voeten Cool

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:50

Akhal_Teke schreef:
Diablo schreef:

Dan was dat geen rengalop. Een forse draf van een normaal paard is al bijna 20 km per uur

Het is geen normaal paard, een klein ponietjes met korte beentjes, ik vond het behoorlijk hard voor zo'n klein ding.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:54

Hoe hard?.... eng hard, zo hard dat ik er met bibberende beentjes vanaf stapte...onze haf vond het wel verfrissend volgens mij Duivel

Ik heb het nooit gemeten, maar op het moment dat zij zo kneiterhard gaat (is meestal niet echt de bedoeling) heb ik daar ook even geen tijd voor, dan ben ik vooral mijn paard aan het uhmm...managen Vork

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:01

22 sec op 400 meter Knipoog

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:26

Kitty84 schreef:
Hoe hard?.... eng hard, zo hard dat ik er met bibberende beentjes vanaf stapte...onze haf vond het wel verfrissend volgens mij Duivel

Ik heb het nooit gemeten, maar op het moment dat zij zo kneiterhard gaat (is meestal niet echt de bedoeling) heb ik daar ook even geen tijd voor, dan ben ik vooral mijn paard aan het uhmm...managen Vork

geeft nix, zo'n gps meet gewoon de max selheid en dan kun je als alles voorbij is het terug zien Clown

mijn pony heeft een algemeen record gelopen! 459 km per uur Clown geloof dat de gps kuren had ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:54

Kitty84 schreef:

Hoezo moet je dan je paard managen? Als mijn merrie de beentjes mag strekken, dan mag zij haar beentjes strekken en ben ik passagier. In rengalop loopt ze op rolletjes en zou ik bij wijze van spreken een boekje kunnen lezen, alleen zitten dan die tranen in m'n ogen wat in de weg Clown
Gewoon op een goed pad zetten dat lang genoeg is en wachten tot je aan de andere kant bent Tong uitsteken

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:56

Geen idee, dit beestje wat ik nu heb kan echt hard!
Alleen als je haar in de rengalop zet, komt ze ook niet meer terug... (ja na een paar minuutjes Clown )

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:11

Recordsnelheid rengalop is 43 mijl per uur (volbloed), dit is 69,2 kilometer per uur.
Je kunt dus begrijpen dat ik hier een beetje moet lachen om ponietjes die geklokt worden op snelheden van rond de 60 kilometer per uur...

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:15

Ik heb al enkele rengaloppen achter de rug, maar de snelste was toch met m'n vaders arabier. Ik dierf hem nooit eens laten gaan, maar op onze uitstap naar het strand, nou ja, dat was de gelegenheid!!!

Ik ben met een achterstand vertrokken, hij had nl niet door dat hij mocht gaan zo hard hij wou. Al gauw hadden we de fjord (toch 1m52) snel voorbij gestoken. En dan ging hij, geen houden meer aan!! Ik kon hem juist nog een beetje sturen tussen het (weinige) volk. Maar dat betekende wel dat ik eigenlijk ipv vlak naast de zee, ik dus in een grote boog ging. Een tinker en andalusiërs trachtten me in te halen, binnen door, langs de zeerand. Maar oh nee, dat ging niet pakken hoor! Mijn paard vloog! De tranen liepen over m'n gezicht, man man, wat een adrenaline. Ten einde heb ik hem op cirkels moeten trekken en ben ik afgestapt om op de rest te wachten. Het heeft me trouwens een kwartier geduurd vooraleer hij stopte met cirkeltjes rond mij te dansen.

Met m'n jonge paard wil ik ook ooit wel eens een rengalop doen, maar dan moet hij eerst 100 % aan de hulpen staan en stoppen wanneer ik wil. Dus niet zoals de arabier Knipoog . Ach dat gaat nog even duren, maar het zal eens zo leuk zijn!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 15:16

Kuggur schreef:
Recordsnelheid rengalop is 43 mijl per uur (volbloed), dit is 69,2 kilometer per uur.
Je kunt dus begrijpen dat ik hier een beetje moet lachen om ponietjes die geklokt worden op snelheden van rond de 60 kilometer per uur...

je moet het wel in persectief zien he. een huis-tuin-keuken pony zal nooit zo hard gaan als een volbloed en het 1e volbloed is ook weer het andere niet. Vind je opmerken overgens ietsje flauw overkomen...

maaikee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:22

mijn hafje heb ik een keer perongelijk in galop gehad en toen viel ik eraf Bloos
ik denk dat ie wel wat haalt aangezien hij ongeveer 1.50 is?
en hij behoorlijk tekeer kan gaan. (zonder mij dan?!)
ik ben nog bezig met goed inrijden en hem conditie
te geven.
want dat heeft ie niet Duivel
dus veel longeren.

maar hij haalt de 50 toch wel? denk ik... Cool

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:30

woeliej schreef:
Kuggur schreef:

je moet het wel in persectief zien he. een huis-tuin-keuken pony zal nooit zo hard gaan als een volbloed en het 1e volbloed is ook weer het andere niet. Vind je opmerken overgens ietsje flauw overkomen...

Je begrijpt mijn opmerking denk ik niet helemaal. Ik denk dat de snelheidsmetingen van de bedoelde ponies véél te hoog zijn, ik geloof er niets van dat die snelheden van rond de 60 halen. Ik lach er dus niet om dat ze het (snelste!) volbloed renpaard niet kunnen bijhouden, maar om de optimistische posters hier die geloven dat ze daar met hun "huis tuin en keuken ponies"(jouw term) bij in de buurt komen.....

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:58

Waratje schreef:
Hoezo moet je dan je paard managen? Als mijn merrie de beentjes mag strekken, dan mag zij haar beentjes strekken en ben ik passagier. In rengalop loopt ze op rolletjes en zou ik bij wijze van spreken een boekje kunnen lezen, alleen zitten dan die tranen in m'n ogen wat in de weg Clown
Gewoon op een goed pad zetten dat lang genoeg is en wachten tot je aan de andere kant bent Tong uitsteken

Wat ik bedoelde te zeggen is dat ze het doet terwijl ze het niet mag Knipoog en dan moet ik goed opletten dat ze die sloot niet vergeet of de bomen...of het paaltje...ik denk dat de tranen haar dan ook een beetje in de weg zitten Nagelbijten / Gniffelen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:05

Misschien een idee om haar af en toe de gelegenheid te geven op een plek die veiliger is? Veel paarden die zelf sprintjes gaan trekken, doen dat omdat ze er wel behoefte aan hebben, maar nooit mogen van de baas. Gewoon zorgen dat ze aan hun trekken kunnen komen scheelt heel erg veel.
(nou heb ik wel gemakkelijk praten met heel veel ruimte vlak bij stal.....)