Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vind echt zo leuk! En die kleine poownie al helemaal
Diablo schreef:De pony van mijn dochter is een beestje van 1.20 hoog en die haalt zo'n 22 km en houdt dat ook heel lang vol. Vond het behoorlijk hard voor die kleine pootjes.
Akhal_Teke schreef:Diablo schreef:De pony van mijn dochter is een beestje van 1.20 hoog en die haalt zo'n 22 km en houdt dat ook heel lang vol. Vond het behoorlijk hard voor die kleine pootjes.
Dan was dat geen rengalop. Een forse draf van een normaal paard is al bijna 20 km per uur
Kitty84 schreef:Hoe hard?.... eng hard, zo hard dat ik er met bibberende beentjes vanaf stapte...onze haf vond het wel verfrissend volgens mij![]()
Ik heb het nooit gemeten, maar op het moment dat zij zo kneiterhard gaat (is meestal niet echt de bedoeling) heb ik daar ook even geen tijd voor, dan ben ik vooral mijn paard aan het uhmm...managen

geloof dat de gps kuren had ofzo
Kitty84 schreef:Hoe hard?.... eng hard, zo hard dat ik er met bibberende beentjes vanaf stapte...onze haf vond het wel verfrissend volgens mij![]()
Ik heb het nooit gemeten, maar op het moment dat zij zo kneiterhard gaat (is meestal niet echt de bedoeling) heb ik daar ook even geen tijd voor, dan ben ik vooral mijn paard aan het uhmm...managen
)
. Ach dat gaat nog even duren, maar het zal eens zo leuk zijn! Kuggur schreef:Recordsnelheid rengalop is 43 mijl per uur (volbloed), dit is 69,2 kilometer per uur.
Je kunt dus begrijpen dat ik hier een beetje moet lachen om ponietjes die geklokt worden op snelheden van rond de 60 kilometer per uur...
woeliej schreef:Kuggur schreef:Recordsnelheid rengalop is 43 mijl per uur (volbloed), dit is 69,2 kilometer per uur.
Je kunt dus begrijpen dat ik hier een beetje moet lachen om ponietjes die geklokt worden op snelheden van rond de 60 kilometer per uur...
je moet het wel in persectief zien he. een huis-tuin-keuken pony zal nooit zo hard gaan als een volbloed en het 1e volbloed is ook weer het andere niet. Vind je opmerken overgens ietsje flauw overkomen...
Waratje schreef:Hoezo moet je dan je paard managen? Als mijn merrie de beentjes mag strekken, dan mag zij haar beentjes strekken en ben ik passagier. In rengalop loopt ze op rolletjes en zou ik bij wijze van spreken een boekje kunnen lezen, alleen zitten dan die tranen in m'n ogen wat in de weg![]()
Gewoon op een goed pad zetten dat lang genoeg is en wachten tot je aan de andere kant bent
en dan moet ik goed opletten dat ze die sloot niet vergeet of de bomen...of het paaltje...ik denk dat de tranen haar dan ook een beetje in de weg zitten