Op vakantie (in ander land) paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jodi

Re: Op vakantie (in ander land) paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:06

Zorg in ieder geval dat je niet gaat rijden bij een 'promenade a cheval',waar de paarden de hele dag vastgebonden staan met zadel op de rug en zelfs vaak niet eens in de schaduw!!!!!
Deze arme beestjes zijn kapot aan het einde van het seisoen Huilen

Brendaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:12

Zucht... met verlangen denk ik terug aan mijn huwelijksreis 8 jaar geleden... In mexico met mijn man, mijn broer, mijn schoonzus een FANTASTISCHE dagrit gemaakt. Ik heb de prachtigste natuur gezien, langs diepe afgronden gereden (iekksss), gegeten midden in de jungle, door beekjes gereden, langs watervallen, het was ZOOOOOO geweldig. Ik ga volgende week naar frankrijk, en wellicht ga ik daar ook rijden!

Veerle_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:17

Ben op vakantie geweest in Tsjechië bij vlamingen, ze hebben daar 10 paarden waar je buitenritten me kon maken. Echt zalig tussen de bossen en in de weides

JuulAlexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:55

Borg schreef:
Ga eerst eens langs, kijk hoe de paarden erbij staan, hoe het personeel ermee omgaat, hoe het tuig en zadels er uitzien en dergelijke.
Ik heb regelmatig in het buitenland gereden voor ik mijn eigen paard had, maar ik was echt kieskeurig. In Tunesie reed ik met hele fijne paarden, die man had allemaal chaps en Casco caps liggen. Niemand ging zonder fatsoenlijke spullen op zijn dieren. Helaas kwamen wij onderweg ook wel groepen tegen....te treurig voor woorden.

Ja klopt!
Dat heb ik ook al erg vaak mee gemaakt opvakantie's!

Maar het is soms ook wel eens fijn voor die paarden waar vaak mensen op rijden die niet kunnen rijden, en heel hard in aan het bit in hun mond trekken. dat er iemand op gaat die teminste wel kan rijden en vriendelijk voor het paard is. Knipoog

PS: Fijne vakantie! Haha!

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:12

Ik heb ook een tip ik ben vorige week naar de Triple star guest ranch geweest in duitsland.
Vanaf leeuwarden ongeveer 2 uurtjes rijden dus dichtbij maar een heel andere wereld.
Super paarden, super mensen en een super accomodatie dus kortom een echte aanrader.
www.triplestar.eu

_SunriSe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:17

wij hebben een huisje in tsjechie die grenst aan een paardenstoeterij.
we kennen de mensen enzo daar nu ook wel en hebben oom paar keer met hun een lange buitenrit gemaakt.het was prachtig met uizicht op de bergen en over de velden.
Alleen zijn de mensen er wel erg onvoorzichtig
vorig jaar was er iemand geplet door een paard en moest de trauma heli erbij komen.de paarden zijn ook kruisings tussen belgen en haflingers of zoiets hadden ze het over en zijn echt enorm.Dit jaar was er iemand getrapt door een paard en viel toen flauw.de paarden gaan ongelooflijk vaak op de knetter(de jonge dieren) en ze rijden in sandalen en korte broekjes,gelukkig hebben ze wel allemaal een cap op enzo

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:11

heb ook regelmatig buitenritten gemaakt tijdens mijn vakantie
ben oa in duitsland, belgie, oostenrijk, zwitserland, lanzarote, malta, tsjechie en spanje geweest. Bijna altijd positive ervaring zolang je maar met de leiding kan praten (oftewel je vertaanbaar kan maken) en de paarden, de stal en het tuig er goed uit zien.
nam altijd wel eigen spullen mee zoals cap, broek laarzen ed.

rainbowtrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:04

Ik weet niet of je naar een camping of hotel ofzo gaat, maar vraag eens bij de receptie daar of ze weten of er (goede) maneges in de buurt zitten die buitenritten organiseren.
Zij weten daar meestal wel meer van.
Wat ik zelf meestal doe is eerst even langsrijden, als het er van buiten al niet uit ziet, of de paarden staan mager in de wei, ga ik al niet eens naar binnen. Dan even kijken hoe de mensen ermee omgaan, of jij zelf vriendelijk behandeld wordt, en hoe de paarden eruit zien.
Dan kun je verder gaan vragen naar buitenritten etc.

Als ik op vakantie ga, móét ik gewoon even paardgereden hebben, haha.
Ik ben nu 2x achter elkaar naar gran canaria geweest, en heb nu inmiddels 5x op dezelfde manege gereden daar.
Het is een kleine manege, ze hebben 12 paarden, ze worden super verzorgd, en de buitenritten zijn er leuk.
(Voor iedereen die er ooit heen gaat; Manege Hipisur)

Moderatoropmerking:
Diverse berichten zijn verwijderd, omdat dit een oud topic is en deze daardoor wegzakt. Zoals de grote letters aangeven is het niet de bedoeling om op oude topics te reageren.
Laatst bijgewerkt door Judje op 08-06-09 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd.