Strandrit, Waar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sarah_m

Re: Strandrit, Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:37

poelenburgh ja!
En @ tenshi, wat verwacht je? Een uur lang rengalop op het strand?
Houd je soms van dooie paarden?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:03

Hm.. al die strandritten bij poelenburgh die ik heb gemaakt vond ik leuk..
idd rengalopje heen, terug, nog lekker een stukje spetteren door t water en dan heb ik t strand altijd wel weer gezien..
gewoon om te rijden vind k de hei/bos/duinen/enz echt veel en veel leuker..

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:54

sarah_m schreef:
poelenburgh ja!

Ik ben niet achterlijk, dankjewel. Ik had verwacht meer strand te zien, en strand hoeft toch niet standaard gelijk te staan aan rengalop? Kom nou toch. Koe Maar een strandrit van 2 uur waarbij je welgeteld 5 minuten strand ziet mag van mij een andere noemer krijgen. Haha!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:03

@Tenshi, ik weet niet met wie je die rit toendertijd gemaakt had? De strandritten bij poelenburgh is echt niet 'ff 10 min'' maar je stapt int begin als t lukt een klein drafje en daarna ga je voluit tussendoor wat stappen en lekker door het water en dan draaien, stappen en daarna weer voluit.
En de rit erheen + terug is toch ook leuk? Dat grote openstuk voor het strand doe je meestal ook nog ff galopje enzo.

Int bos zelf doe je ook genoeg. En ja ik denk ook niet echt dat de paarden het trekken om bijvoorbeeld 3 kwartier lang te lopen crossen op het strand..

Maar goed, jij mag je mening daar over hebben. Ieder zijn mening is anders.

Nu... ontopic ik zal je ook poelenburgh aanraden Lachen
Verschillende paarden, pony's die er mee gaan, leuke begeleiding en een leuke omgeving.

de site had je volgens mij al door gekregen. Je kan anders ook mensen een pm sturen voor meer informatie als je dat leuk lijkt.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:05

Tenshi schreef:
sarah_m schreef:
poelenburgh ja!

Ik ben niet achterlijk, dankjewel. Ik had verwacht meer strand te zien, en strand hoeft toch niet standaard gelijk te staan aan rengalop? Kom nou toch. Koe Maar een strandrit van 2 uur waarbij je welgeteld 5 minuten strand ziet mag van mij een andere noemer krijgen. Haha!

Nu ik mijn berichtje nalees is ie wat onaardiger dan bedoeld, maar ik had dan ook wel wat meer dan 5 minuten op het strand, ik denkt dat we zo'n 20 minuten zijn gebleven. En het strand is natuurlijk wel vermoeiend dus dat vond ik ook wel genoeg

En ik ken genoeg mensen die strand wel gelijk stellen aan rengalop Koe

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:37

Hm dan hadden wij blijkbaar gewoon stomme pech ofzo. Nouja de paarden waren leuk (hoewel ze 1 van de meiden wel even hadden mogen waarschuwen dat haar haflinger omhoog kon komen bij het zadelen..) maar mochten we nog een keer gaan, dan wel ergens anders. Lachen

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:40

welke haflinger?!

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:48

Tenshi schreef:
Racheltjuh13 schreef:
poelenburgh in schoorl echt een aanrader!
http://www.poelenburgh.nl

Ik heb er een strandrit gereden, we hebben van de 2 uur misschien 10 minuten strand gezien. 1 galopje heen, een galopje weer terug en weer wegwezen. Nagelbijten / Gniffelen
Het is dan wel een flink eind rijden om op het strand te komen maar ik had me er toch echt iets anders bij voorgesteld. Huilen van het lachen

Inderdaad! Je rijd eerst super lang door de bossen en door de duinen, het is wel super leuk hoor, daar niet van, maar je bent maar ff op het strand. Je gaat dan een rengalopje heen en weer over het strand, daarna ff met de voeten het water in en dan rijd je dezelfde route weer terug naar de manege. En het sukje wat je dan in rengalop doet is niet echt bepaald lang. Het kost trouwens 35,- voor 2 uur. Tenminste dat hadden wij betaald. Maar als je ook van bos en duin wat wilt zien, is het wel een aanrader! Haha! Maar als je echt lang op het strand wilt zijn niet.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:52

Ik wil nog ff zeggen dat ik niet verwacht dat je de hele tijd in rengalop over het strand gaat, maar bij een strandrit had ik wel verwacht dat je wat langer op het strand zou zijn, en niet ff heen en weer crost.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:54

Ik raad je aan om op ameland bij rijstal de blinkert te gaan rijden.

Het is een zeer mooie buitenrit, 1,5 uurs rit dan, je gaat door duinen, over strand en door bos. Ze hebben vele soorten paarden. O.a. haflingers, fjord, friezen, tinkers, tuigpaard-types, van alles!

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:52

fionaa schreef:
welke haflinger?!

JaapJoris was dat. Lachen Kon er slecht tegen als je aan zn manen/schoft kwam oid, als ik het goed heb onthouden, en dat merk je dus ook met zadelen als je daar niet op voorbereid bent.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:55

dacht al, vond t vreemd dat er bij ons een hafinger van poelenburgh omhoog kwam. Maardie geeft inderdaad een dreun met zn hoofd als je dr in de buurt komt ja.

Maar nu weer ontopic Lachen

Mariedb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:00

heb bij heel veel verschillende gereden...

Poelenburgh is echt leuk, alleen btj prijzig Heb daar op Pieter-Frans (BF van J-J Tong uitsteken )en rambo gereden... btj te sloom voor mij Knipoog alleen kwam steeds te laat Bloos
(Schoorl)
Manege heemskerk, vond de rit super (wel onverantdwoordelijk maar we rijden alemaal al 8-9 jaar dus die vrijheid was leuk) alleen kom daar nooit meer omdat de stalling te slecht was, heb daar op Rosa een hele leuke Fries gereden Haha!
(Heemskerk)
Manege Bakker, extreem saai en hele slome paarden, Mary-Jane gereden vond het egt naar hoe vaak ik haar moesten aandrijven en slaan om niet een gat van 10 meter tussen mij en de voorganger te krijgen
(noordwijkerhout)
Manege de Hoef, super leuk! alleen bijna altijd volgeboekt, Hier op Misty een geweldige merrie gereden Haha!
(Egmond a/d hoef)

wittespook

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:14

ik denk dat je in zeeland wel het beste slaagt.
Op de eilanden mag je overigens altijd wel op het strand rijden maar dat kost je ook nog de overtocht en teveel tijd Tong uitsteken

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:55

texel is erg leuk,
de kikkert vind ik persoonlijk het leukst
maar als je meer van haflingers enzo houd dan zou ik naar de elzenhof gaan.
(ligt ernaast)

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:17

manege grol is idd leuk, maar niet in het hoogseizoen.. dan hebben de paarden
erg lange dagen.
Ik ga vanavond bij de Ponyhof in Aagtekerke een strandrit maken Haha!
Je betaalt 27,- voor 2 uur met begeleiding en 25,- zonder begeleiding
de site is: www.ponyhof.nl

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:39

Weet iemand iets voor mij? Ik wil heel graag nog eens op strandrit alleen de vriendin die meegaat wilt alleen maar in zuidholland.
We zijn allebij gevorderd en willen graag echt eens lekker hard kunnen gaan Haha!

Weet iemand iets? Wel zo rond de 20 euro, 35 is te veel

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:51

Ik heb begin augustus een strandrit op poelenburgh gemaakt en vond dat erg leuk. alleen was het een beetje verwarrend, want van de 2 uur was je idd maar 10 minuten hooguit op het strand en verder door het bos en de duinen. dus als je lang op het strand wil zijn zou ik hier geen strandrit maken Knipoog
maar als je het ook leuk vind door bos en duinen en dan een klein stukje op het strand is het wel erg leuk! Lachen
vooral op het strand, die rengalop is echt super leuk! ik zat op rembrandt en zat eerst achter en daarna voor Nagelbijten / Gniffelen

vandaag heb ik een strandrit op manege grol gemaakt, en daar ben je idd langer op het strand. je gaat niet echt heel hard maar wel een paar keer galoperen en klein stukje door het water heen, licht er natuurlijk ook aan of het warm is Tong uitsteken
ik zat op Alina en was echt superleuk! Lachen

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:58

http://www.manegesmit.nl en http://www.manegesmit.hyves.nl

Manege Smit in Noordwijkerhout, Schulpweg 129. Ik rij er 5 jaar en de ritten zijn altijd leuk!! Je hebt een haflinger en een fjord en verder een fries en kruisingen enz. de fjord daar wordt meestal door de voorrijder op gereden of de mensen die al iets langer op manege Smit rijden. Tijdens de ritten zie je ook vaak dieren zoals reetjes enz. Je leert onderweg ook nog wat over de natuur!! Elk paard is leuk!!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:33

Ik heb ook een aantal strandritten gereden op poeleburgh! Ze waren wel leuk, alleen die paarden daar zijn niet echt de dikste. Sommige waren wel dun, maar dat doen ze ook omdat die paarden neit echt heel hard moeten kunnen omdat er vreemden op gaan. Ik vond ze neit echt hard. (maar ik heb een een arabiertje die keihard gaat op het strand, mis vergelijk ik het met hem!??!?!) Ik zat een keer op chelle en een keer op een haflinger, een hele eigenwijze!:P Hij rende zo met me de bomen in!XD Ik vond het ook echt heel leuk! Alleen had ook meer rijden op het strand verwacht (neit rengalop, maar ook andere gangen) Maar het was wel leuk ja!

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:26

het is heel leuk om in noordwijk te rijden!!!
je hebt daar best wel veel manege's in de buurt,
bijvoorbeeld manege bakker.
moet je maar even googelen Lachen

mariekjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:12

44Myrthe44 schreef:
http://www.manegeterschelling.nl
Echt zoo tof! (ze hebben er trouwens ook haflingers, fjorden en tinkers maar ook andere rassen)
Goede leiding, leuke rit, eerst een stukje soor de duinen, flinke galop op een groot stuk strand, en het is er heel mooi!

dit is wel zo maar de manege op terschelling doet de laatste tijd niet zoveel buitenritten meer
en dus kan ik je rijpaarden verhuur terpstra en rijpaarden verhuur lok adviseren ook op terschelling
ze hebben er alleen niet zoveel pony`s maar wel hele lieve paarden Pling

12roompjuh21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:53

ponyhof is indderdaad erg leuk. leuke paardjes en pony's en geen grote groepen. EEn aanrader dus
ruiter1992 schreef:
manege grol is idd leuk, maar niet in het hoogseizoen.. dan hebben de paarden
erg lange dagen.
Ik ga vanavond bij de Ponyhof in Aagtekerke een strandrit maken :D
Je betaalt 27,- voor 2 uur met begeleiding en 25,- zonder begeleiding
de site is: http://www.ponyhof.nl

TeSSa_NiKimA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:25

Manege Grol in Renesse......Daar kun e leuk rijden over het strand....
www.manegegrol.nl

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:07

Bij Manege Smit in Noordwijkerhout organiseren ze strandritten (je gaat ook door het bos en de duinen, maar dat was toen ik ging niet zo lang)
www.manegesmit.nl