over het pont met paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: over het pont met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:09

wij hadden vroeger de paarden in de opfok staan bij dordrecht Lachen Lachen daar gingen de mannen als veulens op de pond naar het land...... (pond was eigendom van de landeigenaar van het stuk grond aan de andere kant van de rivier, en dus een afgeschreven pond in het reguliere werk......... gaten in de bodem en al Lachen )

en als ze 3 waren kwamen ze terug........

gaaf joh met een pond over met 4 3 jarigen die niks anders gezien hadden dan het land Lachen Lachen en dan echt een levensgevaarlijke pond he........ ik bedoel eentje waar ik mijn negenjarige dochter nog aan het handje vastpak Lachen

maar wonderbaarlijk ging het altijd goed Lachen

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:28

de pont kom je op een goede trektocht altijd wel eens een keertje tegen, da's een kwestie van gewoon de pont oprijden, en als hij dat te eng vind dan loop je voor hem uit, tijdens het varen stop je je paard evt vol met lekkernijen. mijn paarden hebber er nooit een probleem van gemaakt, en ze liepen toen ook gewoon op ijzers hoewel ik me kan voorstellen dat het gebruik van hoefschoenen een stuk veiliger zou zijn. ivm het glijden, moet ik zeggen dat de meeste ponten gewoon eensoort asvaltlaag hebben liggen hoor. zeker op het gedeeltd voor de auto's. succes

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:38

Laat die pont eerst eens een paar keer heen en weer varen, terwijl jij op de over blijft staan met hem/haar, zodat ze aan het geluid gewend raken. Moet hij wel varen natuurlijk. Vraag de kaptein of je over mag met een paard en vraag of hij op een rustige tijd mee kan nemen. Paard afleiden met appel in heel kleine stukjes gesneden, doe je er lekker lang over. Veel succes!

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:44

Ik woonde vlakbij een paar pontjes... er gingen weleens mensen met hun pony's over. Ik heb het nooit geriskeerd.
het was een hele drukke.. vol met auto's ed.. ik zag dat niet zitten met mijn beessie ertussen

Zij deden idd wel wat om de hoeven ivm de ijzers... zou niet zo leuk zijn als je paard daar uitglijd. Veel hebben nog metalen ondergrond.

Inderdaad goed idee om eerst een tijdje op de oever te kijken zodat je paard gewend raakt aan het geluid.

Heel vceel succes.. komt vast goed!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:30

ik had ook nooit gedacht dat mijn pony met de boot naar het natuurgebied zou gaan maar het is gelukt:
(toch vind ik het wel weer spannend dat ze eind oktober wéér op die boot moet.... Clown )
Afbeelding

De mensen van het natuurgebied hebben al 30 jaar alle soorten paarden op die boot gehad en tis mss 1x voorgekomen dat een paard liever ging zwemmen... Cool

Het lukte bij ons omdat ik het gewoon deed!

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:46

Wat gaaf! Leuk om de foto ook te zien
Maar is dit ook een pont of ..?
Bij ons moest je namelijk echt tussen de auto's staan (stuk of 16).

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:01

Wij gaan vrijdag voor het eerst met ons paardje (in de trailer) over de pont.
Ik maak me er nu al zorgen over dat ze dat eng gaat vinden enzo. misschien maak ik me voor niets druk, maar ik vind het toch wel spannend.
Wat zijn jullie ervaringen, hoe reageren jullie paarden in zo'n situatie.
zal ik het achterzeiltje dichthouden?

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:12

Ik zal me niet zo druk maken over het in de trailer met de pont gaan

Mijn peerd stond gewoon te stampen zoals hij altijd doet als de auto niet rijd
Voor de rest boeide het hem echt niet terwijl het echt een zeikerd is met sommige dingen

Wij hadden het zeiltje niet dicht

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:35

Een vriendin van mij ging vroeger altijd met dr paard over de pont om naar les te gaan.
Zelf zou ik t niet zo snel doen, er is nergens waar je heen kan als ie flipt, nja misschien probeer ik t ooit eigenlijk nog wel eens haha. Sowieso missch even met de pontbaas overleggen van tevoren, kan die even rekening houden.
Oo en op n rustig tijdstip gaan. Als er niet veel auto's zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:47

nou, paard heeft niet gereageerd op de pond, ze stond juist doodstil, stiller dan normaal...

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:48

Limerick schreef:
Wat gaaf! Leuk om de foto ook te zien
Maar is dit ook een pont of ..?
Bij ons moest je namelijk echt tussen de auto's staan (stuk of 16).

Dit is een speciale paardenboot! Ze zetten er elke zomer zo'n 28-29 paarden mee over!

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 10:48

Ahh ok.. dat is wel ideaal dan!!

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:02

Ik ben met mijn paardje ook over de pont geweest. Gewoon afgestapt en aan de hand mee, wel even gewacht tot ik er alleen op kon zonder auto`s en weinig fietsers en voetgangers.
Hij werd een klein beetje onrustig maar zolang ik er bij ben gaat het goed. Stil staan beetje kijken.
Halverwege rondjes met hem gaan lopen omdat hij het toch wel een beetje onwennig vond zo wiebelend op het water. Later ook weer terug gemoeten met de pont en toen ging het een stuk beter.
Mijn paard is een echte koudbloed super verkeersmak en maakt zich nergens druk om. Met een wat pittiger paardje zou ik het ook niet riskere.

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:16

ik zou het ook eerst willen zien voor ik het aan zou durven.. maar meestal gaat t eigenlijk wel goed:) paarden schrikken bij mij altijd van de kleine stomme dingetjes en cde grote echt enge dingen geven ze niets om:)