Twijfel welk zadel mee op trektocht ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Twijfel welk zadel mee op trektocht ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:03

Maar wat heb je voor bepakking als je bagage vervoer hebt?
Dan heb je toch niet meer bij je dan iets om te lunchen, een kaart en wat kleine dingetje zoals een zakmes enzo?

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 19:30

Eten , drinken , ruitermes , reserve onderdelen (tuigage) , trui / vest , fototoestel , mobiel .... en verder weet ik het even niet Bloos

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:10

Ik heb een heuptasje van de ANWB, die zit heel stevig, klotst niet en hij is net groot genoeg om die dingentjes die jij noemt in te doen.

Ik vind dat een fijn ding, jij hebt er geen last van met rijden en je paard ook niet

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:43

Shayla schreef:
Eten , drinken , ruitermes , reserve onderdelen (tuigage) , trui / vest , fototoestel , mobiel .... en verder weet ik het even niet Bloos

Krachtvoer voor een maaltijd onderweg, halster en touw, regenjas Nagelbijten / Gniffelen
Eventueel kunnen we per tweetal bepakking meenemen en dan de ene dag de een en de andere dag de ander met zadeltassen Knipoog

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 09:29

Shayla schreef:

als je spullen-vervoer hebt zou ik tydens het rijden beperken tot drinken,
reserve halster en touw...ruitermes en een regenjas ipv trui...
of het nu koud-nat of waaierig word..een regenjas functioneerd dan altyd...

wat je mobiel betreft......ALTYD op je lichaam dragen...
NOOIT in zadeltas of iets wat aan je paard zit of hangt..

natuurlijk valt hier noooooit iemand van zn knollie...
maar stel..het gebeurd je toch..en je kan niet meer overeind en je beesje heeft het op ene lopen gezet...kan je hulp inroepen per telefoon wel vergeten...

(ik spreek uit ervaring met rug gebroken te hebben na val van paard-en was blij dat mn foon in mijn broekzak zat)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:00

Chubby schreef:
Shayla schreef:

Krachtvoer voor een maaltijd onderweg, halster en touw, regenjas Nagelbijten / Gniffelen
Eventueel kunnen we per tweetal bepakking meenemen en dan de ene dag de een en de andere dag de ander met zadeltassen Knipoog

Krachtvoer geef je niet onderweg, bij een pauze laat je ze gewoon grazen en je deelt eventueel een appel ofzo. Krachtvoer kan beter 's avonds als ze al even in de wei hebben gelopen op de overnachtingsplek, dan verwerken ze het beter en zit het niet in de weg tijdens het rijden (2 uur na krachtvoer krijgen ze een dip). Als je 's ochtends ook krachtvoer wil geven, dan geef je dat voordat je zelf gaat ontbijten, dan kan het ook goed verwerkt worden voordat je op pad gaat.
Halster kun je gewoon onder je hoofdstel omdoen of je neemt een touwhalstertje mee in je zak. Halstertouw (lang!!) knoop je gewoon om de hals van je paard, hoef je geen tas voor te hebben.
Als je bagagevervoer hebt blijven eigenlijk alleen die regenjas/trui, camera, mobiel, mes, een paar touwtjes en een lunchpakketje over. Het meeste daarvan gaat uitstekend in zo'n buiktasje, hou je alleen die jas/trui over en die kun je met touwtjes aan je zadel vastmaken. Ik zou trouwens ook een portemonee (incl. id-kaart) meenemen, kan handig zijn als je een ijscoboer tegenkomt onderweg Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:13

Je hebt idd maar nauwelijks wat nodig... En zo min mogelijk meenemen is toch fijner Lachen Krachtvoer zou ik idd onderweg ook echt niet aan beginnen. Gewoon 's ochtends en 's avonds is voldoende Lachen Eventueel 's middags nog eens ergens wat gras eten.

Halster en touw doe je het paard gewoon aan. Halster om het hoofd, touw om de hals.

Voor onderweg kan je voor paard natuurlijk wel een appel (ín plastic zakje! wordt moes) of wat paardensnoepjes meenemen.

Als ik grote tochten maak dan ben ik zo 'bepakt' :
- Mobiel, camera, hoevekrabber en wat contant geld + pinpas draag ik in een klein buideltasje bij me.
- Halster om hoofd, touw aan zadel, of om hals, of in tas.
- Zadeltassen met daarin wat snoepjes of koekjes of 2 appels, in plastic tasje. Zowel voor mens als paard. Bidons met drinken gevuld. Pakjes doe ik niet aan, die dingen gaan lekken. Regenjas of poncho frut ik er ook in als het weer daartoe lijkt te tonen. Meer heb je echt niet nodig.

Ik heb trouwens de stowaways : http://www.goedhard.nl/N_frame.html?htt ... _home.html Heb de WN-versie, maar ik kan ze zonder problemen aan boomloze of engelse zadels knuppen. Zitten heel stabiel, en past genoeg in.

Die reserve-onderdelen zou ik ook echt niet onderweg meenemen Lachen Mocht er wat kapot gaan : je hebt nog altijd een halster bij je, leen een halstertouw van een ander en je kan ook rondsturen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:31

van afkijken krijg je ideeen..
dus hier het uiterlijk van mij en mn knollie tydens mijn trail's ,

Afbeelding

hopelijk heb je er wat aan..

in de tassen zit;
drinken,
hoevekrabber,
reflexi materiaal en verlichting.
anti-muggen spray

als ik de jas niet draag zit die vast geknoopt achter mn zadel.
mijn telefoon zit standaard in mijn broekzak met oortje eraan zodat ik altyd hand's free kan hobbelen..hihi