Ruitervakantie buitenland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tijgertje86

Re: Ruitervakantie buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:54

Kaartje23 schreef:
Ik zelf ga met een vriendin via Trailfinders komende week naar 4 dagen rijden in de Ardennen. Wij hebben voornamelijk naar Trailfinders en Time Out gekeken. Qua prijs maken ze niet uit en de reizen komen ook vaak overeen. Tot nu toe zijn we netjes behandeld, maar de echte vakantie moet dus nog beginnen!
O,ja de prijs was zo'n 340 euro pp (volpension).

Mag ik vragen waar je heen gaat. Ik ben vorig jaar via Trailfinders een week gaan rijden in de Ardennen bij een Nederlands stel. Wat goed voor elkaar!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:02

Ben in april naar Domaine Du Menil geweest, was ook superleuk daar. Kan je boeken via Time Out of rechtstreeks via www.domainedumenil.be

Saskiiaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 20:05

Hoi allemaal,
heel erg bedankt voor jullie reacties!
ik ga in de zomervakantie een week naar Pradis!!
groetjes.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:24

Ik ga hier naar toe http://www.ranch.be (vandaag ontdekt, gegoogled op de naam van de stal.) Ik dus wel via trailfinders geboekt.

Ik zag trouwens op de foto's op de site dat de meesten paarden bitloos worden gereden, dat wist ik nog niet. Mijn vriendin en ik hadden deze reis ook uitgekozen omdat in de brochure werd verteld dat rust, respect en vertrouwen belangrijk zijn voor hun manier van rijden.

Ik heb er erg veel zin in, maar ben ook wel een beetje zenuwachtig (waar komen we terecht, hoe zijn de paarden, hoe zijn de reisgenoten etc).

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:37

Kaartje23 schreef:
Ik ga hier naar toe http://www.ranch.be (vandaag ontdekt, gegoogled op de naam van de stal.) Ik dus wel via trailfinders geboekt.

Ik zag trouwens op de foto's op de site dat de meesten paarden bitloos worden gereden, dat wist ik nog niet. Mijn vriendin en ik hadden deze reis ook uitgekozen omdat in de brochure werd verteld dat rust, respect en vertrouwen belangrijk zijn voor hun manier van rijden.

Ik heb er erg veel zin in, maar ben ook wel een beetje zenuwachtig (waar komen we terecht, hoe zijn de paarden, hoe zijn de reisgenoten etc).

Daar ben ik vorig jaar ook geweest!! Bloos! Doe Koen en Margreet de groeten van mij! Knipoog
Ze rijden daar inderdaad een aantal paarden bitloos. Wij hebben vorig jaar de reis geboekt vanwege exact dezelfde reden.

De paarden zijn pittig maar braaf. Ik heb vorig jaar 3x op River gereden (een echte merrie), op Pablo (brave Criollo) en op Black Betty (springt over plassen en kuilen). River is echt top! Ik houd van echte merries. Bloos De ranch is heel gezellig en de paarden staan er buiten en alleen met voeren binnen. De paarden zijn allemaal braaf. Ze kunnnen wel enorm hard galloperen. Wij vonden het zo af en toe bijna roekeloos. De reisgenoten zijn vaak Nederlanders, maar er komen ook Duitsers en Engelsen. Succes verzekerd bij de Western Trail Ranch!

P.s. Doe River een knuffel van mij! Lovers

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:02

Ik wil graag met een vriendin ook op ruitervakantie maar wij willen wel graag western rijden want ja ik denk niet dat ik het een paar uur op een engels zadel kan vol houden dus iemand nog suggesties (wel in het buitenland). Alvast bedankt

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:08

thillie schreef:
Ik wil graag met een vriendin ook op ruitervakantie maar wij willen wel graag western rijden want ja ik denk niet dat ik het een paar uur op een engels zadel kan vol houden dus iemand nog suggesties (wel in het buitenland). Alvast bedankt

Ranch.be Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:17

Op ijslanderzadels rijd je makkelijk een paar uur Ja

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:23

www.ranch.nl, ranch in de Haut Languedoc in zuid Frankrijk, met NL'se uitbater.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:45

poes schreef:
Op ijslanderzadels rijd je makkelijk een paar uur Ja

Ja maar op ijslanders is niks voor mij want die zijn niet zo heel erg groot.
Knipoog

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:46

Animal_ABC schreef:
http://www.ranch.nl, ranch in de Haut Languedoc in zuid Frankrijk, met NL'se uitbater.

Ja daar lijkt het mij echt super gaaf maar ze hebben geen plek meer in de zomer vakantie en wij zitten beiden met werk maar wie weet dat ik daar nog eens heen ga.

PBT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:17

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:33

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:12

thillie schreef:
PBT schreef:
http://www.horse-trek.com/indexh.htm

Lekker rijden in een prachtige omgeving.

Oke ziet er leuk uit ben je er zelf geweest en is het wel western

Ik heb het nagevraagd ze rijden er alleen engels jammer maar helaas.

marijtje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:19

Ik ben zelf een week op paardijvakantie geweest in de Ardennen. Ardennen ontekken,in het plaatsje Baraque de Faiture.
En dat is echt een aanrader.
Goed verzorgde kamers, het eten was helemaal super.
En de paarden zagen er goed uit, en waren ook erg betrouwbaar.
Ik had de vakantie geboekt via www.Horseholiday.nl

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:22

marijtje25 schreef:
Ik ben zelf een week op paardijvakantie geweest in de Ardennen. Ardennen ontekken,in het plaatsje Baraque de Faiture.
En dat is echt een aanrader.
Goed verzorgde kamers, het eten was helemaal super.
En de paarden zagen er goed uit, en waren ook erg betrouwbaar.
Ik had de vakantie geboekt via http://www.Horseholiday.nl

Daar heb ik al op gekeken maar wij willen iets verder van nederland af maar in ieder geval bedankt.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 11:14

Ik ben sinds gisteren terug uit de ardennen! (http://www.ranch.be) En het was echt helemaal fantastisch! Mooie natuur, mooie ritten, fijne paarden en keiharde galops (ben echt nog nooit zo hard gegaan). De paarden zijn heel gehoorzaam, western gereden. En het is 3 uur rijden vanaf Rotterdam, maar het is echt een compleet andere wereld. Steile afdalingen, bossen, steile klims, heerlijke bospaden, tussen de weilanden door, door kleine dorpjes etc. Ik heb echt genoten!

O, ja voor tijgertje: ik heb dag 1 op Macho, dag 2 op Chipie en dag 3 op Black Betty gereden. River reed niet mee omdat ze het weekend ervoor niet helemaal lekker liep.
Ik ben wel een echte Criollo fan nu!

cindyvdlans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 11:49

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:00

Dank jullie wel. Ik heb volgens mij alles op internet afgeneusd. Maar goed we gaan wel even bekijken waar we heen willen heeft iemand mischien ervaring met de country rose ranch in tsjechië http://www.country-rose-ranch.nl/

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:38

Kaartje23 schreef:
Ik ben sinds gisteren terug uit de ardennen! (http://www.ranch.be) En het was echt helemaal fantastisch! Mooie natuur, mooie ritten, fijne paarden en keiharde galops (ben echt nog nooit zo hard gegaan). De paarden zijn heel gehoorzaam, western gereden. En het is 3 uur rijden vanaf Rotterdam, maar het is echt een compleet andere wereld. Steile afdalingen, bossen, steile klims, heerlijke bospaden, tussen de weilanden door, door kleine dorpjes etc. Ik heb echt genoten!

O, ja voor tijgertje: ik heb dag 1 op Macho, dag 2 op Chipie en dag 3 op Black Betty gereden. River reed niet mee omdat ze het weekend ervoor niet helemaal lekker liep.
Ik ben wel een echte Criollo fan nu!

Leuk! Black Betty heb ik ook op gereden. Chipie is al wat ouder, volgens mij is dit het laatste seizoen voor haar op de ranch.
En inderdaad die galops gaan heel erg hard! Vooral als Coen meerijdt. Haha! Dan gaat het van Woeshhh en weg is iedereen! Haha!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:17

thillie schreef:
Dank jullie wel. Ik heb volgens mij alles op internet afgeneusd. Maar goed we gaan wel even bekijken waar we heen willen heeft iemand mischien ervaring met de country rose ranch in tsjechië http://www.country-rose-ranch.nl/

Een absolute aanrader!
Hele leuke en lieve mensen, leuke paarden, mooi omgeving, mooie apartementjes etc Lachen .

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:34

Jij bent er zelf geweest neem ik aan. Ik denk ook wel dat deze het wordt maar ik houd alle opties open dus als er nog meer mensen zijn met suggesties your welcome.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 00:08

Iemand weleens op de green valley ranch in tsjechie geweest??

PBT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:06

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:08

_Linda schreef:
thillie schreef:

Een absolute aanrader!
Hele leuke en lieve mensen, leuke paarden, mooi omgeving, mooie apartementjes etc Lachen .

tot er iets gebeurd en je niet meer kan rijden dan kun je heel snel het terrein verlaten. ben er bijna 10 weken geweest voor stage. in het begin super maar toen ik een blessure kreeg kon ik gelijk oprotten.
en ik zit met de bagger en kan binnenkort een operatie verwachten. nee ik kom nooit meer in tsjechie Stoom uit je oren