Links of rechts van de weg rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wolf359

Re: Links of rechts van de weg rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:45

je hoort idd recht te rijden, en zelf zou ik nooit links gaan rijden, heb je meer kans dat je moet stoppen voor auto's omdat de weg te smal is, ik bedoel als er een auto van voren komt en 1 van achter, als je dan rechts rijd kun je gewoon doorstappen en de auto achter je kan ook langzaam doorrijden maar rij je links dan moet jij en de auto voor je stoppen en daar maak je ze heel blij mee,( niet dus) maar ik maak zelf ook zoveel mogelijk gebruik van fietspaden en brede berms en volgens mij heeft de politie het ook liever dat je gebruik maakt van fietspaden ipv de weg

AylaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:41

Uhh nou eigenlijk ben jij gewoon een auto.. dus aan de rechterkant..
Maar als je kan kiezen waar je gaat rijden kan je het beste op het ruiterpad gaan is datb er niet, de berm, is dát er niet de (auto)weg en als er verder nix is het fietspad, maar dat kan je beter ontlopen!

gr.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:42

Dendie schreef:
Je moet volgens mij volgens het ruiterbewijs tegen het verkeer in rijden zodat ze je aan zien komen... (Wij doen dat op stal niet, en pakken gewoon het veiligste fiets/ voetpad of berm... Knipoog )

je bent gelijk aan een auto Lachen dus je rijdt op de weg
maar op een bijv. 60 km weg ga je niet rijden... dan pak je de berm, is die er niet, dan neem je uit veiligheid het fietspad Lachen

ben in het bezit van een RB, stelt niets voor, maar zo zijn de regels nou eemaal Haha!

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:35

Jolliegirl schreef:
Dendie schreef:
Je moet volgens mij volgens het ruiterbewijs tegen het verkeer in rijden zodat ze je aan zien komen... (Wij doen dat op stal niet, en pakken gewoon het veiligste fiets/ voetpad of berm... Knipoog )

je bent gelijk aan een auto Lachen dus je rijdt op de weg
maar op een bijv. 60 km weg ga je niet rijden... dan pak je de berm, is die er niet, dan neem je uit veiligheid het fietspad Lachen

ben in het bezit van een RB, stelt niets voor, maar zo zijn de regels nou eemaal Haha!
Jeej!!! Haha! Ik heb altijd het idee dat ik heel illegaal bezig ben door op fietspad te gaan Knipoog (niet dat ik in al die jaren ooit erop aangesproken ben.. Knipoog )

Mariekee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:46

Als ruiter moet je je aan de regels van de bestuurder houden, dus rechts rijden, je hebt zelfs recht op het rechterdeel van de weg! voor de wet ben je bestuurder!
Als ik mijn paard uit de wei haal moet ik over een busbaan met een breed kanaal, dan loop ik wel links omdat ik liever met hem in de sloot val dan in het kanaal Haha!