Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DanielleR
Berichten: 25
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:41

in noord brabant liggen veel bossen. Als je ook je ijslander wilt kunnen stallen, kan ik een stoeterij in Oirschot aanbevelen.
Ik ben er zelf een paar keer gaan rijden en je kunt uren op de oirschotse hei rijden. Het ligt bij Eindhoven in de buurt. Kijk op http://www.breidablik.nl
Daar staan alleen maar ijslanders en hebben ze speciale banen voor ze. Succes Groetjes Danielle

AaronYve

Berichten: 10507
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:49

Limburg natuurgebied De meinweg. loopt tot ergens ver in Duitsland.
Heel fijn gebeid, kan je uren rijden zonder iemand tegen te komen.
Zijn verschillende manege's en je bent overal welkom met je paard.
Zal je alvast een adresje geven, http://www.venhof.nl/wb/index.php

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:51

drens friese wold
en als je variatie wil zit je als je goed woond zo bij dwingeloo in het bos dan even met de trailer een klein halfuurtje in het bos bij gieten eext ed

loosy

Berichten: 59
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:42

In drenthe is het heel erg mooi

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:53

Precies! bossen Gasselte, Borger, Exloo en Schoonloo sluiten op elkaar aan en hebben veel goede ruiterpaden.
Bovendien is het stallen er niet zo duur als in het westen.

Er is hier een drentse ruiteratlas met aansluitende ruiterroutes door d ehele provincie

Martine123

Berichten: 1663
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: Tilburg

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:13

Ik woon in goirle vlak bij de regte heide,, je kunt hier echt heerlijk buitenrijden! Als de Heide verveelt kun je ook nog naar het zand (ook een heel mooi natuurgebied) en natuurlijk ook nog zat andere mooie gebieden om te rijden! Ik rijd zelf bijna iedere week wel een keer buiten en ik heb nog lang lang lang niet alle paden gehad! en het is er echt prachtig!

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:17

De Veluwe, Utrechtse Heuvelrug, Loonse en Drunense Duinen, allemaal heerlijk om te rijden!

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:24

Maarre, bedenk dat sommige lokaties, zoals de Druinense Duinen veel andere gebieden in Brabant maar ook in Drenthe en de achterhoek, 's zomers vergeven zijn van de dazen! Als je woonplek dan toch niet uitmaakt, laat het ontbreken van dazen een voorwaarde zijn!

MarliesR

Berichten: 3300
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:26

Absoluut het Drents Friesche Wold! Ik vind het er echt heerlijk!
Als ik tzt een huis ga kopen wil ik proberen daar in de buurt te wonen.

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:31

Wij wonen ik Zweeloo, drenthe tussen verschillende bossen in en waar ik echt uren rond kan rijden.
Het allergrootste voordeel is dat het bos helemaal is opengestelt en dat je je niet aan ruiterpaden hoeft te houden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:06

Woon zelf in Veenendaal en zit daarmee tussen de Utrechtse heuvelrug en de Veluwe met allebei ruim voldoende uitrijmogelijkheden en goed onderhouden ruiterpaden. Ook stalling is in de omgeving voldoende te vinden, zowel eenvoudig (weiland met evt schuilstal) tot zeer luxe stalling met alles erop en eraan, zo dichtbij het bos als je zelf wil. Bijkomend voordeel vind ik dat het zeer centraal is gelegen zodat je als je elders in het land moet zijn geen halve wereldreis hoeft af te leggen.

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:12

Wat dacht je van de Posbank? Ik woon zelf in de Steeg en kan álle kanten op. Een jaarvergunning kost 10 euro, en ik kan van hier naar lunteren rijden door het bos zeg maar (is dus de Veluwe) en er is hier in de buurt een stalling met dagelijkse weidegang

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:14

Drents Friese wold.
Ik weet zelfs een plek voor je waar je je paard kunt stallen in box of wei voor een vakantie.

adnariM
Berichten: 4421
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Loenen (Vel)

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:30

Ga eens naar Loenen of Laag Soeren. Echt heerlijk Haha!

miracola
Berichten: 113
Geregistreerd: 07-07-04

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:40

Wij zijn van de Beemster (Noord-holland) verhuisd naar Noord Limburg, Het natuurgebied de Maasduinen 4800 ha groot met prachtige ruiterpaden. En de huizen zijn hier ook nog eens betaalbaar. Heerlijk wil nooit meer terug.
Kijk voor links maar even op onze site www.benbwellerlooi.nl

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 10:42

miracola schreef:
Wij zijn van de Beemster (Noord-holland) verhuisd naar Noord Limburg, Het natuurgebied de Maasduinen 4800 ha groot met prachtige ruiterpaden. En de huizen zijn hier ook nog eens betaalbaar. Heerlijk wil nooit meer terug.
Kijk voor links maar even op onze site http://www.benbwellerlooi.nl

En, hoeveel dazen (of steekvliegen) zitten daar in de zomer?

Efrit__
Berichten: 30
Geregistreerd: 23-03-08

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:40

Op de veluwe in de omgeving van Apeldoorn kun je ook heerlijk rijden Lachen. Prachtige ruiterpaden en een mooie omgeving!

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:29

ikke schreef:
Maarre, bedenk dat sommige lokaties, zoals de Druinense Duinen veel andere gebieden in Brabant maar ook in Drenthe en de achterhoek, 's zomers vergeven zijn van de dazen! Als je woonplek dan toch niet uitmaakt, laat het ontbreken van dazen een voorwaarde zijn!


Ik woon in Drenthe en wij hebben nauwelijks last van dazen, valt reuze mee! In ieder geval veel minder dan bijv. de achterhoek.

loveyoutoo

Berichten: 1053
Geregistreerd: 20-01-07
Woonplaats: Meppel

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:38

Havelterberg/Darp

Hier kun je prachtig rijden. Ongeveer 10 minuutjes van de hunnebedden. Veel bos maar ook veel heide, brede zandpaden, maar ook leuk smalle paadjes. Heuveltjes, meertjes, je kunt hier uren rijden!

Kom eens deze kant op, maken we een leuk ritje Knipoog

Anoniem

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:40

Dan zal ik zeggen Loonse en Drunense duinen, als je nog een woning zoekt, de mijne staat te koop, 4 km van de bossen af, heb ik tevens een goede stal voor je aan de bosrand, met 15 minuten in de auto en je zit er, paard staat aan de bosrand.. Knipoog

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:47

beantsje schreef:
ikke schreef:
Maarre, bedenk dat sommige lokaties, zoals de Druinense Duinen veel andere gebieden in Brabant maar ook in Drenthe en de achterhoek, 's zomers vergeven zijn van de dazen! Als je woonplek dan toch niet uitmaakt, laat het ontbreken van dazen een voorwaarde zijn!


Ik woon in Drenthe en wij hebben nauwelijks last van dazen, valt reuze mee! In ieder geval veel minder dan bijv. de achterhoek.

Ook in Drenthe hangt het er maar net vanaf, sommige bossen stikken van de dazen en in andere bossen heb je geen last. Het kan verstandig zijn om hartje zomer de verschillende gebieden die je interessant lijken eens zelf uit te proberen, maar ook in de winter kan dat nuttig zijn om de kwaliteit van de ruiterpaden te bekijken.
Persoonlijk zou ik niet snel van de Veluwe weggaan, er zijn weinig gebieden die zoveel mogelijkheden bieden, gecombineerd met bereikbaarheid.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:50

Sterker nog: hier op de Sallandse Heuvelrug zijn stukken bos waar het met warm weer stikt van de dazen en een kilometer verderop heb je dan nergens meer last van.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:10

Als je niet te ver wilt uitwijken vanuit de Randstad: vanuit Roosendaal zit je met 30 autominuten in Rotterdam. Paard staat 6 km verderop aan de rand van een 1200 ha groot natuur/ bosgebied (Rucphense Heide is een eerder genoemd gedeelte).

Heb in het najaar ook een leuk appartement in de aanbieding Knipoog

Zowel stalling als woning zijn leuk geprijsd, hehehe..

B10

Berichten: 678
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Driebergen

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:27

Ook ik heb in Drenthe gewoond in De Kiel (tussen Schoonoord en Schoonoord in) en daar stikte het in de zomer van de dazen,de paarden konden overdag echt niet naar buiten en stonden dus snachts buiten..
Dus niet overal in Drenthe heb je GEEN last van die beestjes..
We wonen nu sinds december op de Veluwe dus het is hier nog maar af te wachten hoe het met de dazen/muggen/horzels zit,ben er nu al bang voor...

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Gezocht groot bos met goed ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:03

B10 schreef:
Ook ik heb in Drenthe gewoond in De Kiel (tussen Schoonoord en Schoonoord in) en daar stikte het in de zomer van de dazen,de paarden konden overdag echt niet naar buiten en stonden dus snachts buiten..
Dus niet overal in Drenthe heb je GEEN last van die beestjes..
We wonen nu sinds december op de Veluwe dus het is hier nog maar af te wachten hoe het met de dazen/muggen/horzels zit,ben er nu al bang voor...

Tot voor een paar jaar geleden zaten er wel enkele in de omgeving van Kootwijk, maar niet zoveel of je kon het eenvoudig bijhouden met doodslaan. Ik zou me dus niet al te druk maken, als ik jou was.
Dar Drenthe niet "schoon" is, wist ik al jaren, handig zo'n club met leden door het hele land; kom je nog eens ergens Haha!