Bedank jij je mede-weggebruikers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannine

Re: Bedank jij je mede-weggebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:43

Ja ik altijd, gewoon even mijn hand omhoog Lachen

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:43

Ik steek altijd even mn hand op, ALS ze rekening met ons houden Knipoog

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:53

Dniesjj117 schreef:
Ik ook, zowel op de fiets, in de auto als te paard. Van een paar glimlachen of vrolijke handgebaren word je pas echt vrolijk.

Haha, ja toch?
Bedanken als iemand rekening met me houdt doe ik dus altijd wel, een hand opsteken, knikken, lachen, dankjewel zeggen of groeten. Anderzijds probeer ik ook altijd een beetje rekening met anderen te houden. Beetje begrip heen en weer en zo maak je nog eens leuke dingen mee...
Zo lopen er bv heel wat paardengekke vuilnismannen rond. Zetten ze de wagen stil omdat ik er aan kom, stop ik even om dankjewel te zeggen, komen er drie vuilnismannen mijn paardje aaien... Haha!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:56

Ik doe dat ook, vind het niet meer dan normaal.
Ik waardeer het dan ook erg dat ze rekening met ons houden en dat mag je laten weten toch.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 10:06

Even aandraven omdat verderop een inham zit zodat je elkaar makkelijker kunt passeren vind ik ook niet meer dan normaal.
Ben blij te lezen dat veel andere ruiters/amazones het niet meer dan normaal vinden om even te bedanken.
Er rijden jammer genoeg ook nog wel genoeg rond die zich niet aanpassen wat de goedwillende daardoor ook een slechte naam geeft...

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:09

Ja, ik bedank de mede weg gebruikers ook zeker!

Even een knikje, hand op steken of begroeten.

Hoort erbij Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:37

Er zijn misschien wel veel ruiters, maar wat denk je van de hoeveelheid overige weggebruikers zoals wielrenners die met ons totaal geen rekening houden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:39

Maar die houden niet alleen geen rekening met ruiters, die houden nergens rekening mee.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:43

Dat ligt eraan, (principekwestie Clown ) als ik vind dat iemand heel netjes duidelijk afremd voor je steek ik netjes mn hand op.
Als ze niet echt duidelijk afremmen maar dat ik twijfel wat vind ik hiervan dan doe ik niks, en als ze te hard of te dichtbij rijden naar mijn mening maak ik een ander gebaar Bloos!
Als ze dan stoppen en boos worden, leg ik ze haarfijn (niet altijd even vriendelijk ) uit dat een paard voor de auto kan springen, en dat dat niet alleen betekend dat ik een probleem heb, maar dat er dan ook weinig van de auto overblijft...

Ik kan me er enorm kwaad om maken, hoewel ik weet dat ik het braafste paard ter wereld heb zo'n beetje, stel ze verschiet van een konijntje, kan ze nog voor een auto springen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:47

Altijd! Ook in de auto bv, dus niet alleen onder het zadel of aangespannen.
Zo ook met mensen die hun hond bij zich houden, trouwens!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:49

ja , bedank ze altijd , zeker als ik zie dat ze rekening met me houden

dmv hand of knikje

daarbij probeer ik op mijn beurt weer zo min mogelijk mensen tot last te zijn Knipoog

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:50

ik groet altijd alle wandelaars en fietsers en ook alle automobilisten die netjes hun gas loslaten. hier in de buurt heb je erg veel jongens op crossbrommers en motoren. laatst heb ik mn pony midden op de weg gezet toen ik ze aan zag/ hoorde komen(waren er een stuk of 6) ze remden gelukkig netjes af. die dingen maken echt een herrie!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:53

Silence schreef:
Er zijn misschien wel veel ruiters, maar wat denk je van de hoeveelheid overige weggebruikers zoals wielrenners die met ons totaal geen rekening houden.

ik heb met de jaren geleerd
dat wielrenners een heel erg ruim vocabilair hebben Haha!
met name de woorden die je je kind niet wil horen zeggen

dan rijden ze weer op het fietspad
dan weer op de weg
dan weer een hele groep die beide in beslag neemt ..
zucht .. en dan te bedenken dat ik zelf ook ooit zo'n wielrenner was
en wel begrijp waarom als ze op tempo en ritme zitten niet graag even met de rest
rekening willen houden ..maar te paard is het niet altijd even prettig

dat is ook eigenlijk de enige andere weggebruiker ras die mijn paard
maar eng blijft vinden ..

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:56

Mijn ervaring is trouwens dat ik nooit 'last' heb van crossmotoren, omdat die netjes omdraaien of een ander pad inslaan. Natuurlijk is het geluid dan nog verschrikkelijk, maar die houden tenminste rekening met je.
In tegenstelling tot veel automobilisten, de meeste mountainbikers/wielrenners en mensen met loslopende honden Lips are sealed

Overigens, ik houd zelf ook rekening met andere mensen. Ik stap meestal in de berm of aan de rechterkant van de weg, ga stappen als ik mensen passeer, ga stappen als er honden zijn en als ik zie dat iemand ergens mee bezig is op een bospad, dan sla ik een ander pad in.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:08

Bloos!
Citaat:
...en als ik zie dat iemand ergens mee bezig is op een bospad, ...

wat moet ik me daar bij voorstelllen Bloos

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:52

Ik steek ook altijd een hand op of even een knikje..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:54

altijd !!!
een glimlach en een knikje of hand even opsteken word zeer gewadeerd dus ik doe het altijd wel

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 12:30

Dan zijn hier in de buurt de mountainbikers aardig opgevoed. Zodra de eerste een paard in het vizier krijgt roept hij door naar achter PAARD, ze gaan dan netjes achter elkaar fietsen en de laatste meld dat altijd even dat hij dus de laatste is, dat is erg handig moet ik zeggen!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:54

Ik bedankt de meeste mede-weggebruikers ook wel.
Meestal steek ik mijn hand op.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:56

Ja altijd Ja Meestal doe ik gewoon even een knik met mn hoofd Tong uitsteken

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:07

nickyu schreef:
Bloos!
Citaat:
...en als ik zie dat iemand ergens mee bezig is op een bospad, ...

wat moet ik me daar bij voorstelllen Bloos

Haha dát bedoelde ik nou net niet Clown Tong uitsteken Als ze echt bezig zijn in de auto ofzo ga ik naar binnen kijken en lachen haha Tong uitsteken En als het rare mensen zijn dan geef ik goed veel gas Bloos

Nee maar je hebt hier de scouting en die zijn wel eens bezig met spelletjes of zo, of de hondenclub kom je ook wel eens tegen. Of zo'n achterlijke (sorry) manegegroep, die dan in volle galop het pad bestormd, dan maak ik ook dat ik wegkom (remmen is te veel gevraagd Lips are sealed, de voorste gaat stappen, en gelijk weer in galop, de achterste zijn dan nog niet eens in draf geweest... )
Dat bedoel ik in dit geval met bezig Tong uitsteken

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:11

Ik bedank wel. Vind het altijd aardig als mensen voor me stoppen, zeker als het paard niet helemaal stil staat.

Wat ik gister meemaakte ging me wel een beetje te ver. Mensen met scooters achter je die gaan toeteren, voor een grote kruising (vanuit Leiden naar Den Haag langs Wassenaar). Auto's die op nog geen meter afstand achter je of langs je gaan rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:12

Natuurlijk doe ik dat. Ik stel het altijd op prijs als mensen zich even aanpassen als ik met mijn paard langs rijd. Andersom pas ik mij ook aan aan de andere weggebruikers. Dat hoort toch ook gewoon zo?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:20

ik groet/bedank ook altijd, vandaag nog iemand die zijn hond vasthield terwijl ik langsliep met wandelen, netjes gegroet en wederzijds respect voor elkaar.

in het verkeer probeer ik altijd wel te bedanken ook als ik fiets. heb 2x aso terug gedaan. 1x een idioot wijf dat ging toeteren terwijl ik overstak, paard bleef heel rustig dus kon mooi even me middelvinger laten zien. ze reed dusdanig hard dat ze moest remmen voor me, en ik had toch echt ingeschat dat ik wel kon oversteken.

en een keer een groep wielrenners een lesje geleerd. was kort ritje aan het maken en kwam ze kwamen me eerst al met de hele bubs achterop, nu is mijn pony goed verkeersmak maar ze kwamen dusdanig langs dat ik zowat er bovenop zat (en dan nog schelden tegen me) toen ik terugkwam stond de hele groep midden op het pad, ze zagen me aankomen maar echt werkelijk niemand ging opzij. heb heel even gewacht, en aangezien ik nog steeds genegeerd werd heb ik mijn pony in draf door de groep geduwt. niet direct mijn normale ding, maar ik was zoooo boos

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:44

Mensen welke rekening met mijn paard en mij houden in het verkeer bedank ik altijd. Ik steek mijn hand op. Ik koester dit soort mensen.