manege centerparcs heijderbosch

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXlouiseXx
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: noord-holland

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 19:36

Zwartwitje schreef:
Ik heb een aantal jaar geleden, tijdens een vakantie in een Centerparkshuisje, ook een buitenrit gemaakt bij Bergemo, samen met mijn schoonzusje die daar al eens op ponykamp was geweest. Ik reed op Ticho, een heel leuk te rijden pony. De buitenrit (ik geloof dat we toen wel konden kiezen voor een gevorderdenrit) was erg leuk, het bos is mooi, veel kronkelpaadjes kan ik me herinneren. We moesten wel eerst even een kwartiertje in de bak rijden, maar dat vind ik ook logisch. Ik heb het al met al als leuk ervaren.
Wel vond ik het jammer dat er zoveel gedraafd werd, echt lange stukken aaneen, terwijl het ongeveer de warmste dag van het jaar was... het kan aan mij hebben gelegen hoor (te weinig gedronken misschien), maar ik moest geloof ik een of twee keer vragen of we weer konden stappen, aangezien ik licht in m'n hoofd werd van de warmte. Voor de paardjes kan het ook niet heel prettig zijn geweest. Maargoed, dat zegt natuurlijk niet alles over de manege. Na afloop werden de paarden afgespoten.
Ik vond het leuk trouwens, dat er groepsstallen waren voor de pony's. Zijn die er nog steeds?


ik ga daar op ponykamp, en als ik alles zo bekeek leek ticho mij het leukste maar hoe rijd hij Clown
dat zou ik wel willen weten Pling

ellen11

Berichten: 29
Geregistreerd: 08-12-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:04

Ik heb daar 1 keer een 2 uurs rit meegemaakt door de bossen onder begeleiding
en dat is prima bevallen. Het is alweer 4 jaar geleden maar toen hadden ze leuke
paardjes.

Kan het je aanraden

Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:14

Ik vind het een echte aanrader

Ik heb er vorig jaar een aantal privé buitenritten gereden (naam van het paard is XL)
Stuk voor stuk super gezellige en ontspanne ritten. Gezellige en aardige begeleiding. Super leuk (groen) paard. Fantastisch weer gehad. Mooie omgeving.

Wat wil je nog meer??
Ja, XL mee naar huis nemen ... maar dat vinden ze van Bergamo niet zo'n goed plan ... jammer he

darwindaan
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Hoek van Holland

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:05

Nu ik van jullie hoor dat het een aanrader is, ga ik er misschien wel een weekje heen met me pony.. Zijn er misschien nog meer mensen die daar heen zijn gegaan met een eigen paard?

Rashja

Berichten: 1281
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: dicht bij de Loonse en Drunense duinen

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:14

Mijn vriend en ik zijn er 2 jaar gelden geweest.
Toen hebben we een buiten rit gemaakt van 2 uur voor gevorderde ruiters.
Paarden en begelijden super ook de omgeving.
Alleen het rijden vond ik wat minder.
Wij hebben toen heel veel gegaloppeert.
Als je er van houd perfeckt.
Ik zelf vind het verschrikkelijk galop.
Ik ben meer van de rustige ritten.
Ze zeiden van we rijden af een toe een galopje en eind eindelijk was het best veel galop en zelf een paar keer ren galop.
Ik had gelukkig een paard wat niet zo hard ging Haha! dat was mijn geluk.
Mijn vriend en de ander die mee waren gegaan vonden het wel helemaal super.
Maar ondangs als was het echt een fijne rit.
Echt de moeite waard om het te doen.

Laura_
Berichten: 5392
Geregistreerd: 01-04-06

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:15

ik ben daar ook geweest..
5 jaar terug ofzo denk ik Clown
was toen beginner/half gevorded volgens mij Clown
1e dag dat we daar gingen rijden, in de bak was op Boyke, vond het toen een leuke pony, beetje stout enzo Vork maar nu lijkt die me nog leuker, omdat k ouder ben en stuk beter rijd enzo (nouja ik durf meer als toen) dus vond het erg leuke pony.. ook leuk dat die daar nog staat! maar ik had gehoord dat het nu een wandelpony was geworden..
oke 2e dag ging ik een buiterit maken dat was op rosalien volgens mij maar weet het niet zeker meer.. vond de buitenrit ook erg leuk toen..
dus ik ben e wel posetief over.

maresie

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-01-06

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:44

darwindaan schreef:
Nu ik van jullie hoor dat het een aanrader is, ga ik er misschien wel een weekje heen met me pony.. Zijn er misschien nog meer mensen die daar heen zijn gegaan met een eigen paard?

ik ben er een paar jaar geleden met mijn schoondochter en onze paarden geweest
fijne stallen worden elke dag op gestrooit weide gang<dat was wel een voorwaarden van ons> en je kan er fijn buitenrijden eigenaar en stalhulpen zijn ook heel erg aardig

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:18

Ik vind het zwembad van het Heijderbos erg leuk hihi..
Mijn vriendje woont er heel dichtbij!
Maar die beginners rit, weet iemand of je dan ook echt iemand mee kan laten die nog nooit heeft gereden Lachen ?

darwindaan
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Hoek van Holland

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 22:12

Maresie, hartstikke bedankt voor de info!

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:32

hmmmmm, ik vind die manege niet meer wat het geweest is. Ik heb daar zelf leren paardrijden (25 jaar geleden) toen was het er nog gezellig en had men tijd voor een praatje. Was het er nog niet zo druk. Later werd het centerparks ernaast gebouwd en toen werd het minder leuk. Er kwam een nieuwe manege. Ik had ondertussen zelf een paard dus reed er niet meer. Vorig jaar is mijn dochter begonnen met paardrijden, dus ik dacht, kom we gaan naar Bergemo, waar ik het ook geleerd heb. Hmmm, toen ik daar kwam vond ik de pony's er erg slecht uitzien. De zadels en hoofdstellen erg oud, stallen vies, en het was erg rumoerig op de gang bij de stallen. Er liepen fjorden mee die er al waren toen ik nog daar nog reed, dus die zijn allemaal al zeker in de 20. De groepen waren erg vol. Mijn dochter werd al snel in een wat verder gevorderd groepje gezet, omdat ze gewoon meer kon dan de rest. Maar in dat groepje werd ze gewoon een beetje vergeten, ze gingen er vanuit dat ze alles al wist. En als je een beetje een verlegen kind bent, tja, dan schiet het niet op. Veel verschillende intructrices in de les, dan weer die, dan weer die.......... Regelmatig viel er een kind van een pony af.
En wat ik ook een groot minpunt vond, was dat de paarden en pony's maar zelden in de wei komen!!!
Op de manege waar we nu rijden, is het helemaal anders!
Nee, Bergemo was 'vroegah' veel beter.

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:02

Wij zijn dit weekend in heijderbos geweest en hebben rond gekeken bij de manege.
Dit jaar willen we nog een keer een weekje weg en dan willen we ons paard meenemen.
Heeft iemand zijn paard er recent gestald en hoe beviel het??

keetie_bijl

Berichten: 279
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: sint-maartensdijk

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:39

Wij gaan in september week 38 (15-21) een midweek naar het heijderbos. En gaan dat combineren met iedere dag een buitenrit daar. Ik en mijn zus maken er een paardrijvakantie voor en mijn ouders gaan relaxen. Ook willen we dan een keer 2 uur gaan mennen.
En we willen kijken of het lukt om een buitenrit op een shire te maken daar. (Als het lukt)

Daniellev
Berichten: 354
Geregistreerd: 05-07-07
Woonplaats: Duitsland

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:42

Wij hebben onze pony's met kerst meegenomen naar het Heijderbos en ze hebben dus bij Bergemo gestaan. Ze hebben het prima naar hun zin gehad, er kon veel en het personeel is vriendelijk en behulpzaam.

Wij vonden het een supercombinatie om de pony's mee te nemen en zelf lekker in je huisje vakantie te vieren. Met kerst een buitenrit, wat wil je nog meer?

Voor ons absoluut voor herhaling vatbaar.

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:05

Ik woon daar vlakbij Ja
Ik heb er zelf ook gereden.
Je kan daar wel paardrijden maar ik geloof dat je dan daar op het terrein moet blijven, of dat je in de les rijd. Je mag volgens mij niet zonder begeleiding naar buiten.
Ik vind de pony's wel lief, alleen ze staan met zijn alle in 1 grote stal, en sommige die trappen dus dan moet je weer uitkijken Tong uitsteken

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:30

ik ben er 2x op kamp geweest, 2 jaar terug en dat jaar ervoor, het eerste jaar vond ik het echt geweldig, Mogt op Winston rijden, Echt een aanrader!! Mijn vriendin op Belle Fleur ook een heel leuk paard. Van die paarden heb ik toen een hoop geleerd. Maar ik reed zeg maar wel gevorderd. Maar er was 1 buitenrit die ik toch echt minder vond. We mogten dus met een gevorderde buitenrit mee, met ook mensen van centerparc. In de bak even een rondje rijden om te kijken hoe ze reden.
Wij 3 meiden die het beste reden van het kamp, (die dus als uitzondering meemogten) aan de ene kant en die vakantiegangers aan de andere kant. Nou ik kon in de bak al zien dat ze echt niewt konden rijden. In stap en draf zaten ze er al niet stevig op. Maar de begeleider zei dat ze goed genoeg reden en dat we gingen. Wij van het kamp achter ede begeleiding en de vakantiegangers erachter aan, ik reed voor de eerste.
Het begon nog goed, maar toen kwam de gallop. Er vielen steeds hele grote gaten en ik keek steeds maar echterom om te kijken of alles goed ging en gaf wat aanwijzingen aan de vrouw. Die vrouw was doodsbang dus ik probeerde haar wat gerust te stellen. we zeiden nog steeds van een beetje rustig aan, en dat zou die begeleider dus ook doen. Nou nee dus, en toen kwamen we op een langgerekt pad. Er kwam een heel groot gat en ik riep maar rustiger!! Maar toen was het al te laat. De vrouw achter de vrouw achter mij viel en het paard trapte na in haar gezicht.
Ze werd opgehaald door een auto en wij reden verder, maar de hele sfeer was verpest, voor zover die al goed was. En de andere vakantie gangers waren nu helemaal bang.

Dat jaar erna waren we nog gewoon met de groep een dagtocht aan het maken en toen gingen we dus ook galloperen. Gewoon langs de weg. Ik dacht een rustig gallopje hier in de berm kan wel. Maar wij reden achteraan en de groep was behoorlijk groot, dat zorgde ervoor dat wij zowat in ren gallop langs de weg reden en de huifkar die mee reed reed dus langs mij waardoor er een gevaarlijke onverantwoorde situatie ontstond. De leiding heeft er nog ruzie over gehad daarna maar dat vind ik dus echt niet kunnen.

Verder heb ik er ook heel veel leuke herrineringen aan over gehouden maar deze buitenritten waren dus echt slecht geregeld. Vooral de eerste met de vakantiegangers die totaal niet konden rijden en dan hele stukken in rengallop terwijl die mensen doodsbang waren.

Yinka

Berichten: 2982
Geregistreerd: 21-06-05

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:35

Ik vond het erg leuk Ja Ik ben 2 keer op kamp geweest en 1 keer een buitenrit.

Liezzel
Berichten: 1450
Geregistreerd: 15-01-07

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:37

Ik ben er ook een keer geweest
Reed nog niet lang,
Kwamen we aan op de manege waren ruim op tijd
Wou olivier nog poetsen waar ik op moest maar hij stond uur van te voren al opgezadeld aan een muur bij de bak vastgebonden Ach gut

Heb het zadel eraf gehaald en hem nog even snel gepoetst hij was harstikke vies onder de modder enzo
toen weer opgezadeld en hup de les in
Eerste helft ging goed totdat olivier schrok van iets ,
Bokken Steigeren Slapen

Daarna even rustig gestapt en daarna weer opgepakt met werken,

Best leuke mange maar het kan leuker !

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 09:07

ik ben er 2x geweest jaren geleden en had eigen pony bij me en rest van paarden hebben we er toen gewoon bijgehuurd en gingen dan heerlijk rijden
was toen erg gezellig en mensen waren erg aardig