Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jolliegirl schreef:ikke schreef:Fijn, weer een topic vol gezwam.
Wil degene die mij precies kan uitleggen hoe dit werkt, technisch inhoudelijk, mij een een PB sturen.
Het is volstrekte l*lkoek, die nergens over gaat.
Zodra mensen horen dat er spanning op de rails staat, gaan ze gelijk over de zeik, terwijl ze geen flauw idee hebben waar het over gaat; blijkt ook hier weer.
Kom eens langs, dan gaan we met speciale meetapparatuur op het spoor kijken hoe het zit. Ik HEB die apparatuur, dus voel je vrij.
pardon? wil je nu zeggen dat het niet waar is?
Dien van mij krijgt weldegelijk klappen!
Ik kom graag eens langws, OV is vanaf januari geldig, zeg maar wanneer je tijd hebt,
Inoterry schreef:Hoe het precies in elkaar zit weet ik niet, maar er wordt wel "iets" doorgegeven door de spoorstaven. De seinen reageren nl op de treinen, als er een trein aankomt is er een soort kortsluiting wat er voor zorgt dat het sein in het baanvak waar de trein op rijd op rood staat, en de 2 seinen in de baanvakken voor en na de trein op geel. Als er iets gebeurd met een trein waardoor er op dat baanvak geen treinverkeer meer mag rijden worden er speciale kortsluitkabels geplaatst op het spoor naast de betreffende trein, zodat die seinen ook op rood en geel komen te staan.
Deze signalen worden zo minimaal mogelijk gehouden ivm het passeren van paarden en honden, maar ik heb een tijdje geleden in een paardenblad (weet niet meer welke) dat nog niet alle trajecten zijn aangepast.
Ik denk wel dat de kans op een schok pas aanwezig is als het paard 2 spoorstaven tegelijk aanraakt.
Dat je na het passeren van een auto wel kan passeren is trouwens flauwekul, rubber geleid geen stroom.
splash1999 schreef:maar wat zou dan de reden kunnen zijn dat paarden een gat in de lucht springen?
ikke schreef:splash1999 schreef:maar wat zou dan de reden kunnen zijn dat paarden een gat in de lucht springen?
Weet ik veel, ik heb ze het nooit kunnen vragen, aangezien ik het nooit heb meegemaakt. En ja, ik ben regelmatig het spoor overgestoken, op diverse plekken in NL en met diverse paarden en nog nooit heb ik iets meegemaakt wat ook maar in de buurt kwam van wat hier gesuggereerd wordt.
Jolliegirl schreef:Bij deze nodig ik je uit om met mijn pony over het spoor te komen rijdenen mee de lucht in te gaan
stuur maar even een pb.
ik denk dat jij het niet helemaal weet, ooit gehoord van statishe contacten?
en nee ik was niet angstig om over het spoor te gaan, tot ze 3x de lucht in is gesprongen en ik ging nadenken, dat er wel eens geleiding kon zijn!