Adreskokertjes/ naamkaartjes

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

"Name tag" met buitenrijden?

Ja
32 (56%)
Nee
25 (43%)

Totaal aantal stemmen: 57


Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:26

Ik krijg maandag of dinsdag een penning thuis voor aan mijn zadel.
Zo´n hondenpenning heb ik besteld, met de naam van Silence en mijn 06 nummer.

Tancreda4

Berichten: 24210
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 21:30

Maar vind je enkel 06 voldoende? Stel dat je er zo afvalt dat je mobiel naar de maan is door de val?

Olikea

Berichten: 5462
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:52

ik zou er idd niet alleen mijn eigen telefoonnummer opzetten, maar ook dat van
mijn vriend, ouders oid. dan gaan er direct mensen naar je zoeken..
tis natuurlijk wel handig als deze persoon weet dat ie op dit label staat..

heb nu geen paardje, maar ik wil dit zeker aanschaffen..

In de manen vlechten vind ik ook een super idee.. had ik nog niet aan gedacht..

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:47

Er konden maar 2 regeltjes op gegraveerd worden, dus moest ik ook een keuze maken.
Nu is het zo, dat mam altijd meefietst, dus als mijn mobiel het begeeft, dan kan ik m'n sim kaart nog in die van haar plaatsen.
Maar er komt inderdaad ook nog een grotere, voor de ritten die ik wel alleen ga rijden.

Tancreda4

Berichten: 24210
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 11:45

Ja, dt lijkt me dan wel handig Lachen
Als ik ergens anders ga rijden zal ik dat ook niet alleen doen, en schrijf ik er ook het nummer van degene die mee gaat op (mochten we met de trailer weggaan ooit). Hier ni de buurt vind ik het belangrijkste dat ze eventueel mij kunnen bellen, maar ook de staleigenaar en haar naar huis kunnen brengen.

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:47

We hebben aan het zadel zoiets als dit hangen met de naam van het paard (hoewel, volgens mij staat er nog de naam van ons vorige paard op), onze achternaam en telefoonnummer.

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:18

Ik heb zo'n katten/honden kokertje met daarin de naam van het paard, adres van stal, gsm nummer van mij en stalhouder.
Het enige nadeel is, je moet de kokertjes regelmatig aandraaien, want ze kunnen nog wel eens los gaan.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:17

Andrea_ schreef:
Het enige nadeel is, je moet de kokertjes regelmatig aandraaien, want ze kunnen nog wel eens los gaan.

Likje nagellak kan helpen Knipoog

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:51

Silence schreef:
Er konden maar 2 regeltjes op gegraveerd worden, dus moest ik ook een keuze maken.
Nu is het zo, dat mam altijd meefietst, dus als mijn mobiel het begeeft, dan kan ik m'n sim kaart nog in die van haar plaatsen.
Maar er komt inderdaad ook nog een grotere, voor de ritten die ik wel alleen ga rijden.


maar twee regeltjes? ik kon er 5! en die penning is niet groter dan een 2 euro munt.
het is goed leesbaar (tenzij je m'n moeder bent en je leesbril is weer eens kwijt... Haha! ).

hoop ze nooit nodig te hebben, maar ben wel blij dat ze eraan hangen nu. Ja

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 12:10

Waratje schreef:
Andrea_ schreef:
Het enige nadeel is, je moet de kokertjes regelmatig aandraaien, want ze kunnen nog wel eens los gaan.

Likje nagellak kan helpen Knipoog



Bedankt voor de tip! Haha!

Niessie

Berichten: 784
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Heemskerk

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 10:42

Ik vlecht altijd een briefje mee in zijn manen, duidelijk zichtbaar want ik krijg er op stal wel eens commentaar op Knipoog Tong uitsteken En onder t zadel mn duinjaarkaart met verdere gegevens en binnenkort zelfs een foto erop Haha! Zelf probeer ik altijd mn ID kaart mee te nemen, voor t geval ik wel ergens kom te liggen en niet aanspreekbaar ben. Maar het idee van zo'n hondenpenning is ook super..

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 10:45

Ja, die met 2 regeltjes heb ik voor de endurance wedstrijden.
Voor thuis heb ik er nog één besteld met alle stalgegevens, mijn 06 nummer en mams 06 nummer.
Maar die dus echt voor thuis aangezien ze bij endurance wedstrijden weinig hebben aan het staladres.

Melia
Berichten: 9857
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:21

Ik heb het nooit mee, ook geen id of iets dergelijks, alleen mijn telefoon, dat is het enigste wat ik mee heb. Rijd ook vaak alleen in het bos, het is misschien wel verstandig ja om zoiets mee te nemen.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:26

Als het goed is, heb je ook niks nodig inderdaad.
Maar ik heb deze zomer zelf mee mogen maken hoe snel en onverwacht je je paardje kwijt kunt zijn.
Sindsdien zorg ik altijd voor iets met gegevens aan het zadel.
Toen was er gelukkig een andere ruiter bij, die Silence kon gaan halen, maar alleen was me dat niet gelukt.
Wie weet waar hij anders uitgekomen was.
Toch een fijner idee, dat mensen dan iemand kunnen bellen dat ze je paardje gevonden hebben.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:30

tip: sla het tel nr van de ouders oid op onder "thuis"... als ze je dan vinden, en ze proberen iemand te bereiken met je mobiel, dan hoeven ze alleen "thuis" op te zoeken.
of gebruik "ice" nummers, ook heel handig!!

Xnorp

Berichten: 2329
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: thuis

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:15

Heb ik niet..
Maar 't is eigenlijk wel handig Tong uitsteken

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:34

dierfysio schreef:
mijn paard is er pas vandoor gegaan nadat ik eraf was gevallen. ben daar zo van geschrokken dat ik bij de dierenwinkel twee penningen heb laten maken (gegraveerd) met daarop naam paard, adres stal, mijn 06 en de 06 van de stalhouder. de zijn knetterroze, en hangen aan het hoofdstel en een aan het borsttuig. vallen goed op!
kosten: 20e in totaal. hoop het nooit nodig te hebben, maar het geeft een veilig gevoel.


Een veilig gevoel???
Kan je niet beter jouw paard leren om niet als een ongeleid projectiel naar huis te rennen? Je brengt daarmee anderen in gevaar en jouw paard.

Als je buiten bewustzijn naast je paard ligt is het voor hulpverleners handig als ze érgens jouw gegevns kunnen vinden.
Een adreskoker aan je zadel omdat je paard wegloopt is een in mijn ogen heel wonderlijke redenering.
Wel is het erg prettig dat gelijk achterhaald kan worden wie de eigenaar is als het dier een ongeluk veroorzaakt.

hc

hc

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:49

Liezel1 schreef:
...
of gebruik "ice" nummers, ook heel handig!!
Ik ben misschien dom, maar wat zijn 'ice' nummers..?

WendyBZ

Berichten: 13145
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:53

icoe Knipoog In case of emergency

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:55

In case of emergency (wordt afgekort naar ice) oftewel in geval van nood.
ICE met een volgnummer wordt aanbevolen om standaard in je mobiel te programmeren, dan kunnen hulpverleners snel contact opnemen met familie.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 00:47

Ohh ik heb daar werkelijk nog nooit van gehoord! Bloos

Qnorp

Berichten: 585
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:16

heb ik niet lijkt me wel handig eigenlijk Bloos

MissYvette4u

Berichten: 2994
Geregistreerd: 15-11-03

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:34

Huertecilla schreef:
Een veilig gevoel???
Kan je niet beter jouw paard leren om niet als een ongeleid projectiel naar huis te rennen? Je brengt daarmee anderen in gevaar en jouw paard.


Als een paard schrikt en in paniek raakt, rent ie naar het veiligste plekje dat hij kent en dat is stal ! Het blijven vluchtdieren. Het geeft een veilig gevoel als iemand jouw paard vindt en weet waar hij thuis hoort zodat hij daar naar toe kan worden gebracht.

Ik heb er geeneens bij stilgestaan om een label aan mijn paard te hangen...... Verward
Wel heb ik altijd mijn ID, CZ pasje en gsm bij me maar ja daar heeft mijn paard natuurlijk niks aan als ik ergens op de grond lig en hij de weg naar huis probeert te vinden. Nou blijf ik wel altijd in de buurt van stal als ik alleen ga buitenrijden maar ja, je weet ooit nooit.
Ik ga actie ondernemen !!

Waar die Bokt toch allemaal goed voor is Haha! !

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 01:29

MissYvette4u schreef:
Als een paard schrikt en in paniek raakt, rent ie naar het veiligste plekje dat hij kent en dat is stal! Het blijven vluchtdieren.

Niet altijd en nee.

Als een paard schrikt en ook nog vlucht, dan zal het inderdaad naar een voor hem veilige plaats vluchten.
Vaak zal dit de kudde, of specifieker, een van de leidende dieren uit zijn kudde zijn. Die dieren bepalen immers waar de kudde heen gaat, of hoe de kudde als geheel reageert op gevaar.

Een paard zal niet zomaar een afgesloten ruimte met weinig uitzicht en slechts één uitgang in vluchten, tenzij er een hele goede reden is waarom het daar binnen veiliger is. Als de rest van de kudde in die stal is, dan kan dat een reden zijn waarom het paard dit veiliger zou vinden. Verder kan gewenning een belangrijke reden zijn voor een paard om naar binnen te gaan; buiten gebeuren er vaak "vreemde" dingen, zijn er enge geluiden en bewegingen, terwijl binnen niets anders gebeurt dan de ingesleten, vertrouwde en dus "veilige" routine.

Als jij zorgt dat je paard je vertrouwt en je als leider accepteert (dus niet alleen doet wat je vraagt omdat hij niet anders kan, maar omdat hij je ziet als degene die de (goede) beslissingen neemt en een stabiele, veilige factor is), dan zal het paard bij gevaar nog steeds naar een veilige plaats kunnen vluchten. Het enige verschil is dat jij nu zelf die veilige plaats bent voor je paard.

Een paard kan wel een schrikachtig dier zijn, maar het is geen vluchtdier. Schrikken is een reflex, en hoe een paard daarna reageert is gedrag en in grote mate aan te leren. Een paard zal niet altijd vluchten na een schrikreflex.
Soms zal het paard uithalen met een been, of zelfs het "gevaar" aanvallen.
Soms zal het paard na de eerste schrik het "gevaar" voorzichtig onderzoeken.
Soms zal het paard alleen een stap opzij doen, omkijken of even verstijven en verder het "gevaar" negeren.

Het is dus kort door de bocht en gewoonweg niet waar om te veronderstellen dat een paard een vluchtdier zou zijn.

MissYvette4u schreef:
Wel heb ik altijd mijn ID, CZ pasje en gsm bij me maar ja daar heeft mijn paard natuurlijk niks aan als ik ergens op de grond lig en hij de weg naar huis probeert te vinden.

Daar heeft dat onschuldige gezin met kinderen dat toevallig in de weg fietste ook niets aan wanneer je paard de weg naar huis probeert te vinden.
Volgens mij zijn veel ruiters zich er onvoldoende van bewust dat ze niet alleen verantwoordelijk zijn voor zichzelf en hun paard. Een paard is een groot, zwaar en gevaarlijk beest, zeker wanneer het in blinde paniek door het verkeer raast, en daarom is het een extra grote verantwoordelijkheid voor de ruiter om het overige verkeer te beschermen.

Tancreda4

Berichten: 24210
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 11:22

Huertecilla schreef:
Een veilig gevoel???
Kan je niet beter jouw paard leren om niet als een ongeleid projectiel naar huis te rennen? Je brengt daarmee anderen in gevaar en jouw paard.



hc

hc


Een veilig gevoel je Lachen Een paard dat schrikt, kan er nu eenmaal van door gaan. Stel datr het door een vrachtwagen gebeurd dat verder rijdt en het dier achtervolgt, of een of andere rot hond die je tegen komt. Dan kan ik mijn paard nog zo goed hebben ingefluisterd dat ze me niet moet verlaten, maar dat doet ze dan wel mooi Doei!

Citaat:
Als je buiten bewustzijn naast je paard ligt is het voor hulpverleners handig als ze érgens jouw gegevns kunnen vinden.
Een adreskoker aan je zadel omdat je paard wegloopt is een in mijn ogen heel wonderlijke redenering.
Wel is het erg prettig dat gelijk achterhaald kan worden wie de eigenaar is als het dier een ongeluk veroorzaakt.

De gegevens zitten niet aan het paard voor mijzelf. Ik kan mezelf wel redden. Maar mocht ze een hele andere kant op rennen en gevangen worden, dan weten de mensen die haar hebben gevangen iig waar ze vandaan komt, wie de eigenaar is, en waar ze eventueel heen gebracht kan worden. DAT vind ik wel een veilig gevoel ja.
Overigens is dat de voornaamste reden die hier wordt gegeven van zo'n adres kokertje, dus ik snap niet zo goed waarom je het opeens een wonderbaarlijke redenering vindt?