Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antheman

Berichten: 11836
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:15

chrispy schreef:
ze had heel haar voeten kapot gelopen.

Ja, heel pijnlijk. Zeer paardvriendelijk om vrijwel alles zelf te lopen.

chrispy

Berichten: 757
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Beemster

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:17

haha jha dat wel. maar moet iets het paard liep ook op blote hoeven Knipoog heb jullie. daar ook gezien trouwens. ben haar met de trailer mee wezen halen. volgende keer rijd ik ook mee.

Antheman

Berichten: 11836
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:18

chrispy schreef:
haha jha dat wel. maar moet iets het paard liep ook op blote hoeven Knipoog heb jullie. daar ook gezien trouwens. ben haar met de trailer mee wezen halen. volgende keer rijd ik ook mee.

Heb je mij gezien Haha! ?

chrispy

Berichten: 757
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Beemster

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:22

jha. had even op je progfiel gespiekt Bloos
en toen ik de foto's zag herinderde ik het wel. leuk pardje heb je trouwens Vingers aflikken Knipoog

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:17

Arabesk schreef:
Het aantal problemen en de frequentie ervan is ook terug te brengen door de bagage te laten nazenden Haha!.


Dat levert wel een ander fundamenteel probleem op: tijdsdruk en de verplichting op een afgesproken punt aan te komen.
Tenzij je ministukjes over uitgezette routes boemelt is vederlicht bepakt en zelfredzaam op pad gaan de meest praktische succesformule.
Voor het páárd is lekker vlot doorrijdend van door een vooruitrijdende kwartiermeester voorbereid bivak naar voorbereid bivak de minst belastende oplossing. Maar ja.... puro y duro? Knipoog

Ik heb vandaag een afzegging van de gids voor een lastig stukje van 15 kilometer op 75 kilometer afstand ontvangen. Dit houdt in dat ik de daar geplande 'luxe' overnachting onder een dak moet laten vervallen. Jammer maar geen punt. Ik ga wel gewoon op pad maandag.
Ik ga voor 160 kilometer bergterrein zó op pad: http://www.mijnalbum.nl/Foto-KXU3T37O.jpg

Vandaag een heerlijke rit gereden ter voorbereiding van de op de op de volgende meerdaagse volgende meerdaagse Haha!
De dáárop volgende meerdaagse in de planning is naar de warme bronnen van Santa Fé. Dat is 90 bergkilometers. Dan zálig ontspannen in hete poelen zomaar ergens in de campo met de Sierra Nevada als uitzicht. Vervolgens weer 90 kilometer terug.
De meerdaagse van komende week wil ik minimaal twee keer doen met mijn ervaren paard en als dat 'routine' is dit als eerste rit met mijn onervaren paard doen.

Alleen de rit naar Santa Fé doe ik wellícht met één andere ruiter, de rest fijn sámen met mijn paard Lovers

De rit van vandaag ging overigens een stuk over de route van de Vuelta Ecuestre de Andalucía, een trip van de kust van Huelva naar het hart van de Sierra de Cazorla; ongeveer 550 kilometer. Ik wil die óóít in een echte vuelta = rónde opnemen, in totaal zo'n 1220 kilometer.
Daar heb ik nog een paar jaar voor Haha! want mijn daarvoor gedachte gekozen nu nog ervaren paard moet nog een paar jaar rustig verder ontwikkelen.

Nu even een bak eigen boerderijyoghurt en dan op pad voor een nachttraining met mijn 'onervaren' paard.

hc

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:50

Huertecilla schreef:
Het is simpel een wiskundig gegeven.

hc


Kun je me dan misschien uitleggen waarom exponentieel, en niet lineair? Zou dan de door mij genoemde tocht niet theoretisch zo goed als onmogelijjk moeten zijn?

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:20

Moderatoropmerking:
Dringend verzoek aan iedereen om vooral ontopic te blijven.
Geweldig alle verhalen over trektochten die men heeft gemaakt en hoeveel kilometer je nog van plan bent te gaan maar léés de openingspost en reageer dan op de vraag van de TS.
Ervaringen zijn uiteraard geweldig om te lezen maar de TS vraagt daar niet om, onderlinge discussie over wel of geen toename van problemen mbt het aantal deelnemers vraagt de TS ook niet om. Wil je hier over door discussiëren is het heel simpel om er zelf een topic voor te openen, het is namelijk best een interessant onderwerp waar meer mensen wat aan kunnen hebben maar dit topic is niet de plaats voor zo'n discussie.
Reageer dus aub alleen op de vraag van de TS en hou het topic overzichtelijk Knipoog

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:46

Kuggur schreef:
Kun je me dan misschien uitleggen waarom exponentieel, en niet lineair?


Ik weet niet of dat mag van het moderatorteam. Ik waag het er maar op Cool

De ruiters hebben ook interactie met andere ruiters en de paarden met de andere paarden. Dát maakt het exponentieel, anders zou het inderdaad een lineaire optelling zijn.
Bij meerdaagsen is onderlinge interactie echter een bron van problemen, dus .... exponentieel: de individuele problemen én de onderlinge.

Wanneer je strak georganiseerd op pad gaat ondergeschikt aan een 'hoger' doel ligt dit anders. De autochtonen in IJsland, gauchos in Argentinë of cavaleristen zijn daarvan voorbeelden.
Ervaren en goed voorbereid dus weinig kans op individueel oponthoud, de persoonlijke wensje 'ondergeschikt' aan het reisdoel en de paarden weten dat ze aan het wérk zijn.

Voor hobby'trekkers' is de onderlinge interactie de grootste valkuil omdat het in de praktijk vrijwel onmogelijk is dat deze gelegenheidsruiters compatibel zijn en 'autoritair' leiderschap contraproductief is door de niet 'ondergeschikte' individuele instellingen.
Dit maakt juist de interactie een gróte probleembron.

Is verder geen binair wel-niet maar een afwegingsfactor.
Ik ben martiaan en míjn criteria zijn erg doelgericht en 'gezellig' legt bij mij vrijwel geen gewicht op de schaal.
Tussen alleen en drie ligt inhoúdelijk vooral een veiligheidsafweging.
Meer dan drie voegt inhoudelijk niets toe als dit voor het gebruiksdoel niet nodig is. Het is dan gewoon een afweging of de toename in 'gezelligheid' merwaarde heeft tov de toename in 'gedoe'.
Als je voor al boemelend onderling kleppend op pad gaat ligt aan de 'gezellig'-kant meer gewicht op de weegschaal. Inherente veiligheid is dan doorgaans toch al het raam uit Knipoog

De open vraag van de ts naar wie is zoals ík dat zie vragen om onvoorziene problemen op juíst het 'exponentiële vlak' Pling

Onervaren 'trekkers' kunnen m.i. het beste een paar keer aansluiten bij een rittenoganisator.

hc

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:54

wij zijn vd zomer (start met onweer en stortbuien , eindigend met onweer en stortbuien en tussen door regen regen en regen ..oja ook nog bijelkaar over 4 dagen gezien 2 uur zon Vork )
gezellig in het zonnige zeeland op pad geweest Haha!

10 dagen is wat lang maar 7 ben ik wel voor te porren Knipoog
erg primitief is niet erg iets luxer ook niet

primitief hadden we nu ook gedaan
tentje mee , gasbranderdje mee , 1 set droog mee , eten voor de paarden mee , stal apotheek mee , etc etc volbeladen en mak an , al hebben we hier en daar ook lekker sprintje getrokken hoor Bloos

en heel eerlijk is dat een fijnere manier , je kijkt naar de paarden en omstandigheden die dag
als je niet aan een afstand of tijd vast zit , plaats voor een tentje en lijntje tussen 2 bomen
voor de paarden is bijna overal wel te vinden Knipoog

houd mij iig aanbevolen Vork (hopend op ene droge rit)
evt is backup auto te regelen (man met kind die dan mogen logeren bij opa en oma in de buurt Knipoog )

connie1964

Berichten: 789
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: united states of bressies

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:01

ben ik de enige of zijn er meer mensen die moeite hebben met de hoogdravende antwoorden van hc?Mijn god ik ben maar een simpele ziel en begrijp helemaal niets van je antwoorden,zinsopbouw en wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:06

dynamiek schreef:
Mochten jullie een overnachtingsplek in Harskamp zoeken kunnen jullie tegen een kleine vergoeding wel bij mij vertoefen, ik zit langs de veluwetrail en tegenover het bos. Ik heb voor de paarden weiland en een schuilstal ter beschikking.

TS ~!!!!

DIT zijn de belangrijke adressen (zoveel mogelijk)
zeker als je sumier op pad gaat Knipoog
plek voor je tentje , en belangrijkse plek voor de paarden
en heel soms de uber luxe van een hete douche Haha!

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:15

connie1964 schreef:
ben ik de enige of zijn er meer mensen die moeite hebben met de hoogdravende antwoorden van hc?Mijn god ik ben maar een simpele ziel en begrijp helemaal niets van je antwoorden,zinsopbouw en wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?


ALs je dat daadwerkelijk wil weten kan je beter een vraag stellen zonder negatief waardeoordeel Pling

Lees het gewoon nog maar eens. Er staat nota bene een 'samenvatting' onder de uitleg.
Ík ga weer op pad ter voorbereiding van een trip Doei!

hc

connie1964

Berichten: 789
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: united states of bressies

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:21

blijf maar lekker lang weg vent!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:24

laat je niet verleiden connie ..mak an tel tot tien ..

lique
Berichten: 2390
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: steenwijk /kop van overijssel

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:34

rustig connie,ik moet die teksten van hc ook altijd 6 keer overlezen..

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:38

Moderatoropmerking:
En vanaf nu wil ik toch écht alleen nog ontopic reacties zien!

connie1964

Berichten: 789
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: united states of bressies

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:58

sorry ik liet me even meeslepen!Excuus

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 15:05

Bedankt Tanja.

Mochten er nog geinteresseerde zijn, jullie zijn nog altijd welkom. Knipoog