Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:17

heb reflecteren hesje en lampjes. moet nog een deken halen aangezien mijn paard ook helemaal zwart is. ik hoef nog geen 20 meter over de weg en is een rustige weg. maar zorg altijd dat ik verlicht ben

poepjedrien

Berichten: 26
Geregistreerd: 29-03-07

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:25

Een reflecterend hesje van de Hema aandoen! Maar rij haast nooit in het donker...

Liseef

Berichten: 524
Geregistreerd: 21-10-07

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:34

Wij trekken bij onszelf zo'n reflecterend hesje aan. Maar dan ook met lampjes erin, etc! Zo'n speciaal ruitersportding, weet niet hoe ze ook alweer heten, maar ze zijn gewoon in de ruitersportzaak te koop. Bloos
Het paard hang ik ook helemaal vol. Met reflecterende dingen om te voorbenen, en ook een soort reflecterend tuigje waar we ooit toevallig tegenaan gelopen zijn. Dat is ook gewoon reflecterend, en gaat achter het zadel langs, voor het zadel langs over de hals en over de borst heen.

Kortom, wij rijden er als de kerstman zelf bij, maar we zijn tenminste goed verlicht. Ik heb ook een helemaal zwart paard, wat natuurlijk ook heel erg scheelt.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:47

ik heb een vos, maar die zie je ook niet in het donker, hoor. Haha!
ga vd week bij de dierenwinkel (discus) ook nog een stel 'petblinkers' halen; een soort klein kokertje met een klipje eraan, wat je ergens aan kunt clicken. en met ledjes erin, wat onwijs goed te zien is! kosten: 3e per stuk. heb er nu 1 voor de hond (grotendeels zwart) en werkt prima. m'n vriend laat nu 's avonds zoals hij het zegt 'de kerstboom' uit. Haha! haha.

mas_

Berichten: 1534
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Pijnacker

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 14:47

Bedankt voor de reacties Lachen
@ dierfysio: dat is wel een goed idee Ja

ArlandoO
Berichten: 886
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: ergens in het westen

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:51

Ik heb een reflectie deken voor m'n pony, knipperlampjes en reflectie beenbeschermers.
Ik heb/had een knipperlampje voor om mijn arm en been aan de kant van de weg
en een reflecterend hesje.
ik moet ook vaak een stuk over de dijk, ze rijden erg hard en ik vind de verlichting erg slecht.
Heel gevaarlijk, doe het niet graag...

pluisbeer

Berichten: 963
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:22

Ik had eerst allemaal reflectiemateriaal. Nu een hoofdlamp met van die ledjes erin van de Xenos, echt heel fel en vandaag geexperimenteerd met op de achterkant van de helm, aan het elastiek van de hoofdlamp, een rood fietslampje. Het werkte goed, dus die ga ik even goed vastmaken

Laurier

Berichten: 313
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:31

Als ik in het donker de straat op ga heb ik :
- reflectiedeken
- Om alle 4 de benen van "mijn" paard reflecterende "bandages"
- reflecterend ding voor in zijn staart
- reflecterend hesje
- lampje om men arm
en ik probeer altijd nog iemand te hebben die meefietst of er met de auto achteraanrijd Lachen

XLientjeX

Berichten: 5
Geregistreerd: 11-11-07

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:07

mas_ schreef:
Nouja de titel zegt het al Knipoog
Ik wil wel eens weten waarmee jullie jezelf en je paard mee aankleden nu het weer vroeg donker begint te worden.
Ik ben benieuwd!


Haha! leuk topic! maar ik doehet meestal met een hesje en een dingetje en een staart ding en zo alles en nog wat:D Tong uitsteken

Johanna01

Berichten: 651
Geregistreerd: 15-11-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:15

Ik doe als ik met mn leasepony mee als ik sAvonds buiten rij

Gewoon reflecterende bandages om mn laars whaha

mas_

Berichten: 1534
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Pijnacker

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 18:45

Bedankt voor de reacties Lachen

Sus
Berichten: 14
Geregistreerd: 13-11-07

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:44

Zoveel mogelijk licht en reflecterend !! Onze stal zit aan een slecht verlichte weg, zelf ben ik soms ineens verrast als er een paard loopt, ook als het een kerstboom is ! Het is echt slecht te zien, dus zo veel mogelijk !!

Stess

Berichten: 46
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: het Gooi

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 00:33

reflecterend hesje over mijn staljas, lampje met wit licht aan de voorkant en rood licht aan de achterkant om mijn been (onder de knie) én bovenarm, reflectoren om mijn paard zijn benen, en bij zeer koud weer een uitrijdeken met reflectoren erop.

Suzann3
Berichten: 962
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 13:37

Ik rijd bijna nooit in het donker, maar ik draag altijd een vestje (fel orange) omdat het nu eland jacht is... en ik dwars door de bossen rijd

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 13:39

Hesje, reflectie op de uitrijdeken, dingen om de benen, en het liefst een fietser die er naast fietst met licht Clown

xxxNicky

Berichten: 45
Geregistreerd: 24-06-07
Woonplaats: Krimpen aan de Lek

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:42

ikke schreef:
missanita84 schreef:
ik heb een keer van de blokker van die oplichtende klitteband strips gekocht, die doe ik om me arm en been en om het paard. waar ik ze eingelijk maar om kan doen daar doe ik ze!

en een vestje natuurlijk
ben altijd bang dat ze ons niet zien

DAT is dus alleen zinvol als je ernaast loopt; als je erop zit, zie je dat vestje helemaal niet als automobilist.
Trouwens, waar zijn je verplichte lampjes (wit voor, rood achter, NIET KNIPPEREN)??

Onthoudt dat alles boven 1,25m NIET zichtbaar is voor een automobilist met dimlicht. Bedenk ook dat reflectie op de zijkant zinloos is voor achterop komend verkeer. Blijven alleen de reflecterende banden om paardenbenen als enige zinvolle toevoeging op je lampjes..............


Maar verkeersborden zijn toch ook hoger geplaatst dan 1,25m???
Deze zijn voor mij als automobilist wel degelijk zichtbaar.... Waarom zou een hesje van een ruiter dan niet zichtbaar zijn?
Reflectie aan de zijkant is WEL zinvol voor verkeer op kruisingen.

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:00

Brammetje16 schreef:
Hesje, reflectie op de uitrijdeken, dingen om de benen, en het liefst een fietser die er naast fietst met licht Clown


Ik heb ook die fietser. Ik weet niet hoe jullie die lichtjes aanbrengen. Ik heb van die fietserlampjes maar die doe ik dus met elastiekjes aan zijn voorpluk en staart alleen die aan zijn voorpluk vindt die heel eng. (hij vind het denk ik niet fijn om de weg te zien.)

Verder heb ik nog zo'n fluoriserend uitrijdeken. fluoriserende bandages. Ik en de fietser hebben zo'n bouwvakkers jas aan.

Maar tips om aan die lichtjes te laten wennen hoor ik graag.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:02

reflecterende deken , reflecterende springschoenen , reflecterende been bandages , reflecterend esje , reflecterend voortuig en reflectie dingen aan teugels staart en front
maw ben behoorlijk reflecterend Haha!

joyy
Berichten: 565
Geregistreerd: 21-10-06

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:06

ik rij nooit in het donker ofzo dus moet niet echt al die lampjes en relflectoren voor die ene keer dat ik is buitenrij. maar als ik buiten rij doe ik een wit setje aan met een opvallend gekleurde jas. geen zwart iniedergeval

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:12

Ik rij niet buiten in het donker, dat vind ik in de omgeving waar ik woon echt heel onverantwoord (drukke wegen en amper lantaarnpalen) Als ik nog snel even in de schemer een rondje langs de weg maak doe ik altijd een knalgeel hesje aan, knalgele bandjes om m'n pony z'n benen en een lichtje om m'n arm. Maar de situatie doet zich zelden voor, dus meestal rij ik alleen met m'n hesje.

mariettek

Berichten: 1705
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:13

Als ik laat in de middag ga rijden, en er is kans dat ik in het donker thuis kom, dan ga ik als een kerstboom op pad!

- Natuurlijk een mooi hesje (met reflecterend paard achterop), misschien zie je dit niet in koplampen, maar het reflecteerd natuurlijk ook lantaarnpalen-licht Knipoog
- Beenreflectoren
- Fietslampjes (2x rood en 2x wit) die ik vast maak aan mijn chaps (wit voor en rood achter)
- natuurlijk nog alle reflecterende merkjes van de peesjes en dekjes
- Voor de lol nog wat losse bandjes, zoals een band om mijn arm.

Ik wil ook nog een dekje/uitrijdeken met reflecterend spul hebben. Veiligheid voor alles!! (en ik vind het leuk Knipoog )

Succubi

Berichten: 5139
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:16

Qua reflectie heb ik een hesje, deken, arm en been banden (voor mezelf en paard)
Zij heeft reflectie om haar staart en daarop clip ik haar achterlicht hihi en een reflectie frontriem (over haar plukje) en daar clip ik haar koplampje op Haha!
Verder heb ik om mijn linkerbeen voor wit en achter rood licht
En een (uitrij)reflectiedeken zelf gemaakt met een zakje waar ik alle verlichtingen in kan doen als ik les heb Haha!
(plus reflectie hesjes en verlichting voor op de fiets naast mij)

Ik vind die reflectie bandjes met knipperende ledlampjes om 4 paarden benen en eigen armen en benen als automobilist altijd zo raar!
Dus ik heb zelf niks dat knipperd, gewoon wit voor en rood achter Haha!

Succubi

Berichten: 5139
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:19

Afbeelding
(net een dokter hihi)

mas_

Berichten: 1534
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Pijnacker

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 16:59

Zo'n lichtje op de frontriem is wel handig Ja
heb je die zelf gemaakt of gekocht?

Succubi

Berichten: 5139
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wat doen julie om op te vallen in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:53

Bijna alles zelf gemaakt. Haha!
Die frontriem is van een reflectie jasje gemaakt.
Beiden uiteindes hebben klittenband zodat je hem handig het hoofdstel kan doen zonder het hoofdstel af te doen Lachen.
En het lampje is van de action, 2,98 voor een rood en wit lampje met een clip en de witte clip ik op haar frontriem en de rode op haar staart riem (ook zelf gemaakt)
Led lampjes zijn het verstandigst voor het hoofd aangezien je die van een eind af goed kan zien en hij niet op de grond schijnt.
Sommige paarden kunnen daar raar van lopen steeds zo'n lichtvlek die steeds verplaatst Haha!