Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) en de ruin is ook heel geschikt. Bij het jonge grut heeft de situatie zich nog niet voorgedaan. Fleury schreef:Maar dat het kan wil toch nog niet zeggen dat het niet riskant is? En ik heb denk ik een andere betekenis aan dat riskant hangen dan jij hebt.

dondeyne schreef:Het is inderdaad geen fiets, maar een vluchtdier.
groetjes vooral naar het buitenland,deess
! Ik vind het inderdaad ook jammer dat een gewone vraag hiervoor gebruikt wordt!
joy76 schreef:Beter is het nog, om je paard gewoon goed te laten stil staan. Of je er nu op zit, vanaf wilt of naast staat, ho is ho. Zo heb ik het die van mij tenminste geleerd. Als ik ho zeg, staat mijn pony stil. Of dat nou is voor een stoplicht, een zebrapad, een hoefonderzoekje of een langsmarcherende drumband..
IKbenEllen schreef:En jij hebt hem bij die drumband stil leren staan in een veilige binnenbak, of deed ie het gewoon in 1x?
Volgens mij is het spreekwoord "al doende leert men" en zul je jezelf en je paard dus confronteren met situaties waar ie misschien in het begin geen raad mee weet. Maar nee, dan heb je meteen "een brevet van onvermogen" te pakken. Hoe leer jij je paard iets zonder hem ermee te confronteren?
joy76 schreef:Ik vind een brevet van onvermogen ook wat ver gaan, maar ik vind wel dat als TS zich daadwerkelijk zo onzeker voelde dat ze de behoefte had hier een topic over te openen, ze er iets aan moet gaan doen.
(natuurlijk kan het altijd beter maar terwijl ik nu de benen optilde heeft ze echt 0 passen verzet) Waarom ik deze vraag stel is omdat ik me afvroeg hoe andere mensen dit oplossen. Ik had er namelijk niet aan gedacht om de teugel los maken.Fleury schreef:Ik hoef Brenda niet meer te leren om stil te staan, dat doet ze al(natuurlijk kan het altijd beter maar terwijl ik nu de benen optilde heeft ze echt 0 passen verzet) Waarom ik deze vraag stel is omdat ik me afvroeg hoe andere mensen dit oplossen. Ik had er namelijk niet aan gedacht om de teugel los maken.
Waarom ik het "risicovol" (ik zal hetmaar tussen haakjes zetten want ik heb hier een ander beeld van dan andere mensen dan blijkbaar) vond is niet omdat ik verwachtdat Brenda wegrent maar omdat het niet mijn paard is en dat ALS ze wegrent het wel mijn schuld is.
Ik had trouwens van te voren wel de hoeven gekrabt en er was echt niemand in de buurt toen.
Ik vind het gewoon een beetje jammer dat er hier wordt gezegd dat ik niet buiten hoor te rijden. Het gaat echt goed op t moment en ben zaterdag ook weer 4,5 uur weggeweest met haar en echt 0,0 problemen ofzo.