mag ik hier nu WEL of NIET in?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

het mag volgens mij:

wel
80 (88%)
niet
10 (11%)

Totaal aantal stemmen: 90


racheltjj

Berichten: 1879
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:15

er staat ; niet BUITEN de aangegeven paden fietsen en paardrijden. Dus 'erbinnen' ( lees : erop ) mag wel !!

Nibbit

Berichten: 10431
Geregistreerd: 03-06-05

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:40

Neem contact op met de beheerder. Zo weet je het zeker en kan je een boete voorkomen.

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:09

Dit is een 'Nee, tenzij...'-bord en dat is het antwoord. Nee, als er geen pad is wat aangegeeft dat je daar als ruiter mag rijden, dus 'Ruiterpad', mag je er niet in. Als er een bord staat 'Ruiterpad' dan mag je op dat pad rijden.

Deze borden staan bij gebieden zonder algemene toegang; grond waar je in principe NIET mag komen. Het is dus géén 'ja, mits'. In beginsel mag je er NIET komen.
Er staat ook altijd dat het gebied is van de stichting FlevoLandschap of Natuurmonumenten of GooisNatuurreservaat of iets dergelijks.
Vaak is er ook een vergunningsplicht. Dat kan dan het ruiterbewijs zijn, of een lidmaatschap of een speciaal abonnement.
Het bord geeft aan onder welke voorwaarde deze eigenaar je toestaat : 'Nee, tenzij' dus.

hc

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 11:35

hmz, ik ga het wel navragen, want iedereen zegt wat anders... er staat nergens een bordje welk pad voetpad/fietspad is, en dus ook egen bordjes voor een evt. ruiterpad...

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:21

lieziej schreef:
Eerst even lopend/fietsend de bos zoeken naar ruiterpaden dus. Zijn die er niet dan moet je illigaal worden Nagelbijten / Gniffelen


Hoezo 'moet' dat?
Als er geen ruiterpad is, mag je er niet in. Je hebt geen récht: die grond is van een ander.
Door wangedrag van ruiters is ooit dat vervlR#@@! ruiterbewijs bedacht om gebieden voor ruiters toegankelijk te houden. Helaas hebben verschillende beheerders ervaren dat het hén niets biedt: geen hulp bij het onderhoud en geen zekerheid omtrent ruitergedrag.
Ga vooral 'illegaal' rijden, dat zal de reputatie van de ruiterij veel goed doen.
Wat je moét is het eigendom van anderen respecteren en in geval van twijfel rij je daar NIET!

Dit topic is wederom een trieste illustatie waarom grondbezitters de ruiterij met een scheef oog bezien.
'Iedereen zegt wat anders' = niemand weet zich aan de regels te houden......

hc

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:53

Dit specfieke ad mag je NIET in met je paard.
Het bordje is een algemene uitleg.
Het pad waar dit bordje staat is GEEN ruiterpad maar je moet de ruiterpaden opzoeken op een kaart en daar mag je dan wel rijden.
Het pad waar dit bordje staat is dus NIET het ruiterpad.

Nibbit

Berichten: 10431
Geregistreerd: 03-06-05

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:58

Eindelijk zijn er meer het met me eens Haha!

pol013

Berichten: 9042
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:04

Gewoon rijden. Ik heb hier in de omgevind niet eens het benul om naar deze borden te kijken.

Ik gedraag me altijd netjes in het bos. Rij niet door pas aangeplante stukken. Rem netjes af voor andere mensen en groet altijd vriendelijk. MAAR trek me geen snars aan van al die apparte paadjes..........

Mensen vinden het alleen maar mooi als ze een paard tegen komen in het bos. Heb ik hun dag ook weer goed gemaakt. Haha!

De enige paden die ik meid (op drukke dagen) zijn de mounainbike paden. Hier heb je namelijk wel een reden om paarden te willen weren. Die fietsers gaan veel te hard en de paden zijn te smal om bijtijds te kunnen reageren.

Kleine kantekening: Ik woon niet in de randstad maar in het groene brabant (waar heel veel bossen dus helemaal opengesteld zijn en waar ik 95% van de tijd geen kip tegen kom).

Nog een noot (na het leven van HC zijn reactie) dan om mijn verhaal wat te nuanceren. Ik kom gedurende de drukke zomermaanden niet in het bos omdat er dan te veel dazen zitten. Meestal rijdt ik dus op tijdstippen dat er geen kip in het bos is (vroeg) of als het niet typisch dagjes weer is (koud/wind/regen). En om nu te zeggen dat ik als %&*()_*&& ruiter het verpest voor de rest omdat ik dit doe is iets te kort door de bocht. Ik doe (veel!) minder geweld aan de natuur aan dan de gemiddeld wandelaar.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 30-10-07 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nibbit

Berichten: 10431
Geregistreerd: 03-06-05

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:08

Dit topic gaat over of het wel of niet mag.

En het mag dus niet.....

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:13

Nibbit schreef:
Dit topic gaat over of het wel of niet mag.

En het mag dus niet.....


Pling

hc

max_horses

Berichten: 89
Geregistreerd: 26-10-07
Woonplaats: Maasbracht (Limburg)

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:20

Er staat dat je op de paden moet blijven! En als er niet staat aangegeven wat voor pad het is kan je er gewoon rijden want er staat namelijk nergens dat je niet in dat pad mag hadden ze het maar moeten aangeven!! Greetz max Haha! Haha! Knipoog Knipoog Vingers aflikken Vingers aflikken

Nibbit

Berichten: 10431
Geregistreerd: 03-06-05

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:31

Nee want als er geen ruiterpad bordje of paaltje staat is het geen ruiterpad en dan mag je er niet in.

pluisbeer

Berichten: 963
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:31

Maar je mag wel wandelen hier met je paard toch, natuurlijk aangelijnd Knipoog

Shir89
Berichten: 543
Geregistreerd: 04-09-05

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:44

Lontje schreef:
Hier mag je wel rijden mits je maar op het ruiterpad blijft Knipoog


Helemaal correct! Knipoog Haha!

Caira
Berichten: 26090
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:11

Ik zal wat in dat bos gereden hebben! de ruiterpaden beginnen idd pas halverwege. Nooit last gehad.