Kijk, zo vind ik dat je veilig kunt pauseren................

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: Kijk, zo vind ik dat je veilig kunt pauseren................

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:52

Sandrina schreef:
xElsjeeh schreef:
bij het boshuis in drie kan je je paard heel goed neer zetten er is zelfs een weiland waar je ze in mag zetten!
perfect is het daar!

is op de veluwe;)

Heet dat plaatsje zo: Drie? Zal ik onthouden, wil nog veel vaker over de Veluwe en de Velwuzoom rijden, wat een genot is dat!

Yep, het heet daar Drie. Stel je van dat plaatsje verder niet teveel voor, het Boshuis is er niet slechter door.

Paar jaar geleden waren we met de NVVR in de omgeving op weekend. Zijn een paar mensen bij Boshuis Drie. Komen wij daar aan; oliebol paarden in de wei. Oh nee, het zijn bekende paarden, dus zonder verder iets te vragen of te zeggen doen wij onze paarden ook in de wei. Dat vond men op het terras "erg onverantwoord". Toen even later een derde groep NVVR-leden hun paarden erbij deed, zag je het vraagteken bij de meeste terraszitters stijgen Haha! Haha! Niet dat de paarden iets deden, die kenden elkaar, maar dat wist de gemiddelde terraszitter natuurlijk niet Haha!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 09:30

Ikke schreef:
Paar jaar geleden waren we met de NVVR in de omgeving op weekend. Zijn een paar mensen bij Boshuis Drie. Komen wij daar aan; oliebol paarden in de wei. Oh nee, het zijn bekende paarden, dus zonder verder iets te vragen of te zeggen doen wij onze paarden ook in de wei. Dat vond men op het terras "erg onverantwoord". Toen even later een derde groep NVVR-leden hun paarden erbij deed, zag je het vraagteken bij de meeste terraszitters stijgen Haha! Haha! Niet dat de paarden iets deden, die kenden elkaar, maar dat wist de gemiddelde terraszitter natuurlijk niet Haha!

En jullie hebben natuurlijks niets gezegd hè? Ik zou ook mijn mond houden, maar wel zitten ginnegappen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:16

Sandrina schreef:
En jullie hebben natuurlijks niets gezegd hè? Ik zou ook mijn mond houden, maar wel zitten ginnegappen.

..en dat draagt bij aan het gladstrijken van de naden tussen ruiters en niet-ruiters?! Zij - wij, lekker puh Frusty

Als ik érgens onderweg graag tijd voor maak, is het wel voor ontspannen praten met eventuele uitleg met niet-ruiters.
Dat is net een olievlek: daarover praten die mensen en is het meest OK dan! wat je als ruiter in dit opzicht kan doen.

Wees een 'heer' in het verkeer (altijd, ook als je geen voorrang kríjgt) en maak pósitieve tijd voor geïnteresseerden vrij.

hc

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:26

Huertecilla schreef:
Sandrina schreef:

..en dat draagt bij aan het gladstrijken van de naden tussen ruiters en niet-ruiters?! Zij - wij, lekker puh Frusty

Als ik érgens onderweg graag tijd voor maak, is het wel voor ontspannen praten met eventuele uitleg met niet-ruiters.
Dat is net een olievlek: daarover praten die mensen en is het meest OK dan! wat je als ruiter in dit opzicht kan doen.

Wees een 'heer' in het verkeer (altijd, ook als je geen voorrang kríjgt) en maak pósitieve tijd voor geïnteresseerden vrij.

hc

Om heel eerlijk te zijn; wij realiseerden ons later pas dat het voor de terrasgasten erg vreemd moet zijn geweest dat we "zomaar" vreemde paarden bij elkaar zetten. Met name de laatste groep die erbij kwam merkte dit op en sprak er met onze groep over.

Maar om on-topic te blijven: ik ben het maar zeer beperkt met TS eens. Dit soort constructies houdt zelden rekening met het feit dat sommige paarden gewoon niet pal naast een ander paard wil staan. Het zal ook vast z'n reden gehad hebben waarom de manege waar ik vroeger reed tijdens een stop erop toezag dat paarden voldoende ver uit elkaar stonden, zodat ze elkaar niet konden trappen of bijten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:54

ikke schreef:
Dit soort constructies houdt zelden rekening met het feit dat sommige paarden gewoon niet pal naast een ander paard wil staan. Het zal ook vast z'n reden gehad hebben waarom de manege waar ik vroeger reed tijdens een stop erop toezag dat paarden voldoende ver uit elkaar stonden, zodat ze elkaar niet konden trappen of bijten.

Dit soort constructies is er ook aleen maar voor de pauze van der ruíter Haha!

Er is een veel simpeler en tijdbewezen manier voor groepen aanbinden welke óók nog eens de paarden uit elkaar houdt. Haast bij uitzondering door Hollywood behoorlijk correct in talloze films getoond.
Tegenwoordig zelfs als kit te koop in de VS compleet met politiek correcte 'trees-savers' Haha!

hc

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:10

Huertecilla schreef:
ikke schreef:
Dit soort constructies houdt zelden rekening met het feit dat sommige paarden gewoon niet pal naast een ander paard wil staan. Het zal ook vast z'n reden gehad hebben waarom de manege waar ik vroeger reed tijdens een stop erop toezag dat paarden voldoende ver uit elkaar stonden, zodat ze elkaar niet konden trappen of bijten.

Dit soort constructies is er ook aleen maar voor de pauze van der ruíter Haha!

Er is een veel simpeler en tijdbewezen manier voor groepen aanbinden welke óók nog eens de paarden uit elkaar houdt. Haast bij uitzondering door Hollywood behoorlijk correct in talloze films getoond.
Tegenwoordig zelfs als kit te koop in de VS compleet met politiek correcte 'trees-savers' Haha!

hc

Maarre, wat te doen als de enige beschikbare boom een linde van 2mtr omtrek is?? Niet iedereen heeft immers een paddock met emmer water beschikbaar........ Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 17:22

ikke schreef:
Maarre, wat te doen als de enige beschikbare boom een linde van 2mtr omtrek is??

Daar is die tree saver voor Pling

Citaat:
Niet iedereen heeft immers een paddock met emmer water beschikbaar........ Haha!

De USC, koibois, trappers en hedendaagse jagers ook niet. Ik evenmin Knipoog

hc

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:30

Dit wordt een beetje een discussie over vaststaan. Daar heb ik ook nog wel wat over, ooit op een stage werden de paarden ter opvoeding eens of vaker een hele dag vast gezet wel met water en eten, dit zodat de paarden meer gedult zouden krijgen, ze hadden dan een halster en nekband om zodat ze niet zomaar konden ontsnappen en stonden aan een stevige stang, eerst bleef je in de buurt en later ging je gewoon je werk doen, wel in de buurt van het paard, hooguit 2x hangen en idd als je het dier later nog eens aanbond bleef het gewoon staan, maar of dit nu de manier was. Maar goed dat is het doel van stage, verschillende manieren leren kennen en je eigen eruit pikken en veel ervaring opdoen.

Wat betreft de balken, ik heb liever een paard dat met een stukje strotouw ertussen vastgemaakt wordt wat kan breken dan een balk die breekt, als je paard ervan schrikt en hem smeert met de balk tussen de benen, wil ik niet weten hoe ik hem terug zou vinden. Hetzelfde met vastzetten aan een landhek of een enkele paal die eruit getrokken kan worden.....

marle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:53

Ik heb ze ook nog niet gezien, zien er wel goed uit inderdaad! Pling