begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 07:36

Ik zeg ook altijd gedag Ja

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:27

Ik zeg meestal wel gedag, ligt er aan. Meestal zie je mensen al vrolijk kijken en dan zeg ik gedag, maar mensen die nors langsfietsen/lopen ga ik m'n tijd niet aan besteden hoor Clown

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:29

Hangt er vanaf.. Als ze echt zo straal voorbij komen fietsen (of rijden Haha! ) dan zeg ik ook niets! Maar als ze al zo zitten te kijken, kijk wat leuk iemand op een paard Haha!, dan is het natuurlijk anders. Net als met mensen in een auto, mensen die zachtjes voorbij komen rijden, daar zwaai je natuurlijk even naar! Helaas zijn er weinig mensen die zo voorzichtig zijn..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 18:47

Mensen kijken je meestal aan omdat je te paard bent, dan zeg ik altijd gedag, wij ruiters zijn een beetje in een hokje gestopt en worden vaak als asociaal (meestal door wielrenners Schijnheilig Clown ) en arrogant bestempeld, ik probeer dat graag te door breken, ook steek ik altijd even m'n hand op als ik netje word gepasseerd door bv auto's of motorijders en probeer ook vaak een fijne situatie te scheppen door in de berm te gaan als dit kan, mits ik op een net tempo word benaderd, bij hard rijdende auto's ga ik vaak meer op het midden van de weg te rijden om hun vaart te laten minderen, gaan ze op tijd zachter rijden ga ik netjes aan de kant en knik in vriendelijk (alla de koningin Tong uitsteken (grapje)) of steek ik m'n hand even op.
Ik hoop dan altijd dat ze in het vervolg weer een paard netje benaderen Lachen

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 07:56

Mensen vinden een paard op de weg meestal leuk om even naar te kijken, ze gunnen het meestal wel een blik waard. Dan staat het een beetje raar vind ik als je niks tegen die mensen zegt.... toch?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:04

Eigelijk altijd wel, ik vind het netjes en de meeste mensen vinden het leuk.

Maar lang niet alle ruiters doen het. Ook als ik een andere ruiter tegen kom als ik op de fiets ben ofzo zeg ik gedag, maar heel vaak krijg je dan een chagrijnig kop terug.

scaramoush

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:07

Als we naar het bos gaan zeggen de mensen vaak gedag en ik dan natuurlijk ook, maar bij ons op straat eigenlijk niet of je moet elkaar kennen natuurlijk.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:10

Hier zeggen mensen op de fiets elkaar al gedag. Daar moest ik echt aan wennen. Waar ik eerst woonde deed niemand dat. Dus in begin dacht ik steeds: ken ik jou?

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:14

Ik zeg de mensen die ik tegenkom eigelijk altijd gedag! Of ze nou willen of niet!
Ik vind het gewoon netjes...
Zeker automobilisten bedank ik als ze stil gaan staan voor me!
Als ik een bekende tegenkom blijft Jim netjes staan zodat ik kan praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:05

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:06

Meestal begroet ik wel, niet altijd Vork

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:01

Lenneke_ schreef:
Eigelijk altijd wel, ik vind het netjes en de meeste mensen vinden het leuk.

Maar lang niet alle ruiters doen het. Ook als ik een andere ruiter tegen kom als ik op de fiets ben ofzo zeg ik gedag, maar heel vaak krijg je dan een chagrijnig kop terug.

Mee eens! Tip: ik wil ze nog wel eens een 'fijne rit' toewensen dan snappen ze dat je ook een ruiter bent! Bloos
Ik wil ook nog welk eens zelf een praatje beginnen met wandelaars of bankzitters. Dat is goed voor het imago en een goede oefening voor paardje dat verder wil en ik (nog) niet! Een praatje over het weer is zo gemaakt en het geeft een leuke indruk.
Op dagen met mooi weer krijg ik vaak complimentjes over mijn hafje, toch erg leuk altijd!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:00

Ik zeg eigenlijk automatisch altijd goeiedag, heb gewoon standaard goeie zin als ik op mijn paard zit Haha!. En mensen die strak voor zich uitkijken met een sjaggo kop waarvan je meteen ziet dat ze niets willen zeggen, die groet ik altijd extra uitbundig (alleen al om hun gezichten dan te zien Tong uitsteken).

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:51

Meestal zeg ik wel goedenmorgen of goedenmiddag maar niet altijd, soms zeg ik ook wel niks, bijvoorbeeld als ze mij niet aankijken. Maar als ze mij aankijken zeg ik wel altijd even iets.

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:24

Zodra ik oogcontact heb met passanten zeg ik altijd goedendag! Als ze mij niet aankijken zeg ik meestal niets Bloos

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:51

Bij ons zegt eigenlijk iedereen elkaar wel gedag.
Ik doe het 9 van de 10 keer ook. Alleen als ik op dat moment druk bezig ben met het paard/paarden dan kan het zijn dat ik daar dus op let (als ze bv. druk zijn), maar dat komt bijna nooit voor.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:52

woon in en dorp meeste zeggen elkaar sowieso al gedag. ik du ook als ik iemand tegenkom

Quillemette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:56

ik begroet altijd de mensen die ik tegen kom als ik een buitenrit an he tmaken ben. mensen vinden het altijd leuk als er een paard voorbij komt enzo ze zeggen altijd vriendelijk gedag en dan vind ik wel dat je dat terug moet doen. Pling

mopje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:06

ja als ik buiterij en er komen mensne voorbij dan zeg ik hallo maa als ik echt binnen rij dan niet

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 10:15

Letizia schreef:
Mensen kijken je meestal aan omdat je te paard bent, dan zeg ik altijd gedag, wij ruiters zijn een beetje in een hokje gestopt en worden vaak als asociaal (meestal door wielrenners Schijnheilig Clown ) en arrogant bestempeld, ik probeer dat graag te door breken, ook steek ik altijd even m'n hand op als ik netje word gepasseerd door bv auto's of motorijders en probeer ook vaak een fijne situatie te scheppen door in de berm te gaan als dit kan, mits ik op een net tempo word benaderd, bij hard rijdende auto's ga ik vaak meer op het midden van de weg te rijden om hun vaart te laten minderen, gaan ze op tijd zachter rijden ga ik netjes aan de kant en knik in vriendelijk (alla de koningin Tong uitsteken (grapje)) of steek ik m'n hand even op.

hier ben ik het helemaal mee eens

Hoiiij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:00

ladyzwien schreef:
Letizia schreef:

hier ben ik het helemaal mee eens

ben t dr ook helemaal mee eens!! Haha!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:01

Ja, ik zeg ook bijna altijd gedag als ik te paard ben. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:03

Als ik te paard ben wel eigenlijk ja. Maar dat is omdat je altijd zo aangegapen word als je op een paard zit. Als ik gewoon loop zeg ik nooit wat tegen mensen die ik tegenkom. Behalve dan als ik met m'n moeder aan het wandelen ben op zo'n natuurpad hier dichtbij, dan wel tegen mensen die hondjes uitlaten enzo *LOL*

mopje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:33

ben het helemaal eens met jullie echt hoor

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:36

Ik hou me aan de regels en groet iedereen die ik tegenkom. Kleine moeite en wel zo beleefd. Zeggen ze niks terug? Zegt dat meer over hen dan over mij denk ik dan maar Clown