Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
misschien zou het verstandig zijn als je niets meer zou posten in dit topic, want wij zullen het nooit met elkaar eens zijn Canthar schreef:wat ben je toch weer een expertmisschien zou het verstandig zijn als je niets meer zou posten in dit topic, want wij zullen het nooit met elkaar eens zijn
ikke schreef:Ik geloof niet dat ik met jou op trektocht zou willen, tenzij IK alle voorbereiding pleeg....
Huertecilla schreef:ikke schreef:Ik geloof niet dat ik met jou op trektocht zou willen, tenzij IK alle voorbereiding pleeg....
Zelfs dán... De kans op problemen neemt exponentieel toe met het aantal ruiters. Daarbij is het ondoenlijk een potentiële probleemanalyse voor anderen te doen en dat voor te bereiden. Verder is het wel zo simpel als je op alleen jouw eigen vaardigheid en referentiekader kan voorbereiden.
Huertecilla schreef:Ik kreeg hier nét bezoek van een enduro (motorfiets) vriend. Die heeft een route over de waterscheiding naar de kust verkend en had ook een routeboek (bolletje-pijltje) van een off-road rally diagonaal door andalucía bij zich.
Ga ik met de motorfiets op kritische aansluitpunten verkennen en als ik er niet uitkom met hem op de quad zodat ik makkelijk notities kan maken. Gelijk ook vast contacten kan leggen voor eventuele bivaks.
Te paard echter ga ik alleen.
Huertecilla schreef:Kwam nog even een best sneu onderwerp ter sprake. De route naar de kust kent veel´rambla´ en dat is vaak best even zoeken. Hij moest verschillende keren vragen naar de route maar trof telkens buitenlanders achter de deur waarop hij aanklopt... Hij kon in zijn eigen land niet naar de weg vragen![]()
hc
ikke schreef:*proest* eigenlijk wel diep triest. In Zeeland zijn gemeentes die een verordening hebben waarin huizenkopers verplicht worden om minimaal 9 maanden per jaar in het huis te wonen, ten einde te voorkomen dat het hele dorp wordt opgekocht door buitenlanders met te veel geld en vorm van "leegstand" als gevolg.
ikke schreef:Ik kan mijn ideeën dus eenvoudig toetsen op haalbaarheid en ze eventueel op voorhand aanpassen.
Huertecilla schreef:ikke schreef:Ik kan mijn ideeën dus eenvoudig toetsen op haalbaarheid en ze eventueel op voorhand aanpassen.
Vraagje aan jou en jouw achterban.
Ik ben overtuigd minimalist maar omdat met het najaar ook hier regenwater komt wil ik daar toch wát voor mee. Ik heb geen tent mee, wel een dekzeiltje. Ik wil eigenlijk het liefste poncho-dekzeil combineren. Daar zijn vanuit het leger fraaie dingen voor en dat scheelt weer gewicht. Heb jij daar ervaring mee?
hc
ikke schreef:Van twee stuks zou zelfs een relatief comfortabel tentje te maken moeten zijn. Het is zeker de moeite waard om te kijken wat er op dit moment in de handel is.
Huertecilla schreef:ikke schreef:Van twee stuks zou zelfs een relatief comfortabel tentje te maken moeten zijn. Het is zeker de moeite waard om te kijken wat er op dit moment in de handel is.
...wel, ééntje is voor mij al luxe hoor![]()
Heb al verschillende leveranciers gevonden. Gelukkig ook een blauwe.
Bedankt voor de terugkoppeling.
Tip: een dekzeil, dus ook zo´n tentpocho kan aardig wat drinkwater opleveren. Door het ding slim te spannen, vang je het condenswater op. Dat lijkt in NL volstrekt wereldvreemd, maar híer is dat een érg praktisch voordeel.
Mijn dekzeil geeft geen smaak af. Ben benieuwd naar die poncho.
hc
ikke schreef:Enne, dat condenswater opvangen is volstrekte onzin, maar ik ga het toch onthouden
) te hoog gegrepen, maar de tips zijn ook zeker bruikbaar voor de Veluwe Trail denk ik. Ervaring in Drenthe hebben we al en genieten we nog regelmatig van en in september 2008 zijn we van plan om de Veluwe Trail volledig te doen. We nemen daar 30 dagen de tijd voor en uiteraard gaan we ruim van tevoren trainen op conditie en oefenen met de bepakking. Ik ben benieuwd... ikke schreef:Nou, ik niet, maar enige navraag bij die achterban verteld dat die legerponcho's zoals die in NL werden gebruikt zeer goed werkten tegen regen, ook om de bepakking droog te houden.
Het zou mogelijk moeten zijn ze op te spannen als een zeil (met stokje o.i.d. eronder) om onder te slapen, maar dat is nooit uitgeprobeerd. Van twee stuks zou zelfs een relatief comfortabel tentje te maken moeten zijn. Het is zeker de moeite waard om te kijken wat er op dit moment in de handel is.
Daar moet ik wat anders op verzinnen.