ruiterbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kler

Re: ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:09

Ik heb hem, niet zozeer omdat het nuttig is, maar omdat waar ik rij (goois natuurreservaat) het verplicht is. Helaas, maar het is niet anders. Ik heb hem gehaald toen ik 12 was (echt een eitje toen, ik weet niet of dat nu anders is), kosten weet ik niet meer, maar het was gewoon 1 dag en een theorieles (die overbodig was). Maargoed als je hem wil halen zou ik niet naar een kamp ofzo gaan, echt weggegooid geld, zo moeilijk is het niet.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:19

ik heb hem ook gehaald toen ik 12 was....betaal nu elke 2 jaar iets van 20 euro om het te verlengen geloof ik Lachen De kaart opzich is nooit naar gevraagd. Maar de verzekering die erbij zit is wel al van pas geweest toen ik een fietser omver reed Koe (fietser haalde me in toen het paard schrok) ze hebben de fiets netjes vergoed Lachen

Ik heb pas nog gebeld met ze omdat er op mijn bewijs een foto zit met een foto van mij toen ik nog 12 was aangezien dat 8 jaar geleden is vond ik het wel tijd voor een nieuwe maar hier moet je dan wel even 20 euro voor betalen.... Dus ruiterbewijs opzich is absoluut niet duur. Maar een nieuw fotootje erop wel Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:40

Heeft die verzekering betaald of je gewone verzekering?
Ik denk de laatste Lachen

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:55

runningkawa schreef:
Heeft die verzekering betaald of je gewone verzekering?
Ik denk de laatste Lachen

nee de verzekering van het ruiterbewijs Lachen daar heb je hem voor! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:59

en zo werkt het dus meestal niet Lachen

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:05

Moet wel zeggen dat al zo'n 2 jaar geleden is hoor Lachen maar ze keerde alles netjes uit Lachen misschien heb ik geluk gehad Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:10

Zover ik begrepen heb komen ze alleen in actie als de gewone verzekering niets doet Lachen

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:42

ik heb mn ruiterbewijs even uit het stof getrokken en in het kaartje wat niet elke 2 jaar wordt vernieuwd dus het deel met mijn gegevens en foto staat:

door de verstrekking van dit ruiterbewijs is de drager/draagster als genoemd aan de ommezijde, automatisch verzekerd voor schade aan derde wat (denk ik want hier zit een gaatje) toegebracht door het hem/haar bereden paard voor een maximum van F 1.500,- per gebeurtenis. De houder verklaart dat hij bekend is met de aan op de achterzijden van deel 2 vermelde gedragsregels bla bla bla

maar het staat zelfs nog in guldens op dit kaartje kan je nagaan Tong uitsteken dus misschien is dit in de tussen tijd veranderd?

Met die fiets deden ze in elk geval niet moeilijk. Ik had gebeld en toen kreeg ik een heel pak papier thuis gestuurd waarop ik helemaal moest uittekenen hoe het gebeurd was (waar iedereen stond en derg.) terug gestuurd samen met de bon van de fiets en toen is het allemaal geregeld Lachen

Maar misschien dat die verzekering in mijn geval anders is omdat het al 8 jaar oud is? Dat ze de regels aangepast hebben?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:47

Ik heb t niet, wel mijn koetsiersbewijs. Vond na een bedrijfsuitje mennen zo leuk en ik had toen nog geen eigen paard dus op die manier ben ik bij iemand terecht gekomen die menles gaf voor t bewijs Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:48

1500 maar?
Doe je veel mee, ook al zou het in euro's zijn
Gelukkig doet je gewone avp het ook en met een hoger bedrag Haha!

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:03

is inderdaad heel weinig...maar voor die fiets was het gelukkig voldoende Haha!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:06

Ik heb toen der tijd een ruiterbewijs gehaald omdat ik toen nog in de fase "leuk-een-pony-heel-veel-rijden" zat (12 ofzo was ik), ik moest van mijn moeder bewijzen dat ik wel de verantwoording kon nemen om voor haar te zorgen en er moeite voor te doen.

Is een hele goede les geweest voor me, heb in 1x het ruiterbewijs gehaald, mocht daarna alles met haar doen, maar keek er ook anders tegen aan.

Het was een dier geworden voor me met behoeftes, ipv een trekpop.

RianlovesJet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:15

Ik heb er wel 1 gehaald toen ik nog 11 was bijna 12 Tong uitsteken maar ik doe er niks mee neem hem nooit mee en er wordt ook nooit naar gevraagd.. Tong uitsteken Knipoog

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:56

Geen ruiterbewijs en ook zeker geen plannen om het te halen. En ik rij vrij veel buiten Knipoog
Het biedt mij niets extra's.

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:01

Ik heb er geeneen, heb ook geen paard tot mijn beschikking die er toe in staat is om dat examen af te leggen, dus zal het voorlopig nog niet halen ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:35

Een paard dat er toe in staat is?
Ze hoeven geen Z te lopen Haha!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:15

ik heb me ruiterbewijs al vanaf mijn 11e dat is nu in totaal 8 jaar..
om de 2 jaar moet je het verlengen anders vervalt je bewijs..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:17

Over 2/3? weken ga ik het proberen te halen bij De burght.
Hopen dat het lukt...Lachen

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:03

Ik ga m'n bewijs ook halen met een vriendin over ongeveer 2 á 3 weken in Assendelft ergens. Volgens mij is het rond de 75,- euro. Hopen dat het lukt ja, succes MelanieB Tong uitsteken!

Puckvgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:52

Ik ga hem bij Stal 't Reelaer halen. Helaas is het in mijn regio (Goois natuurreservaat) verplicht. Ik ben van plan om sowieso 2 keer per maand naar het bos te gaan als ik mijn pony iets beter ken. Dan heb ik er tenminste iets aan. Succes MelanieB en suus_romy!

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:02

Ik heb het al ruim 20 jaar en het enige nuttige wat ik er ooit mee heb gedaan is het gebruiken als legitimatie voor het huren van een fiets.......

Dat het binnenkort verplicht wordt werd ook al gezegd toen ik examen deed. Binnenkort is hier een ruim begrip.

Wel dien je elke 2 jaar te betalen om het geldigheid te verlengen. Een goede manier om van je overbodige geld af te komen.

Kortom, cursus was leuk maar verder heb je er eigenlijk niets aan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:03

Lien2 schreef:
Ik heb het al ruim 20 jaar en het enige nuttige wat ik er ooit mee heb gedaan is het gebruiken als legitimatie voor het huren van een fiets.......

ROFL ROFL OK dan! OK dan! ROFL ROFL
Dan heb jij er tenminste nog eens iets nuttigs mee gedaan; hier ligt ie al 20 jaar te verstoffen.

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:39

nu kan je nog zonder ruiterbewijs op wandeling gaan,
maar bij ons- in België, zijn er al enkele maneges waar je zonder ruiterbewijs niet mee
op wandeling mag! en er bestaan ook gevorderdenkampen, en daarvoor moet je dus ook in het bezit zijn van een ruiterbrevet.
en in de loop van de toekomst zou het verplicht worden in ALLE maneges en voor ALLE buiterritten!.. dus best wel handig als je het hebt!
Veel suc6!

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:44

Ik heb hem niet, wil hem wel gaan halen. Dat ivm dat het verplicht is in de duinen hier (waterleidingduinen). Bij een manege hier in de buurt kost het volgens mij rond de 60€.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 22:01

pinkyhorse schreef:
nu kan je nog zonder ruiterbewijs op wandeling gaan,
maar bij ons- in België, zijn er al enkele maneges waar je zonder ruiterbewijs niet mee
op wandeling mag! en er bestaan ook gevorderdenkampen, en daarvoor moet je dus ook in het bezit zijn van een ruiterbrevet.
en in de loop van de toekomst zou het verplicht worden in ALLE maneges en voor ALLE buiterritten!.. dus best wel handig als je het hebt!
Veel suc6!

Ehm, mag ik je er even vriendelijk doch dringend op wijzen dat de regels in België nogal verschillen (understatement) van Nederland. In NL wordt al meer dan 20 jaar geroepen dat het verplicht wordt en we zijn nog altijd geen stap verder dan 20 jaar geleden. In NL lijkt het dus meer op een grote klucht dan op een serieus en zinvol initiatief. Zolang de wetgeving het bewijs geen juridische status geeft, heeft het bewijs geen enkele waarde; hooguit als je, zoals Moschino, langs een gebied woont waarvan de eigenaar (altijd een private eigenaar!!) het bezit ervan verplicht stelt.