Houden jullie honden het ook altijd goed vol ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:Mijn bordercollie neem ik vaak mee met een buitenrit. Zelfs door het dorp langs drukke plaatsen. Deze hond is goed getraind, ik doe aan schapendrijven met hem en alle commando's daaruit gebruik ik ook langs de weg. Vooral links, rechts, aan de kant en blijf zijn handig.
Mijn New Foundlander neem ik nooit mee. Die luistert gewoon een stuk minder goed.
Het hangt voor mij dus gewoon van de hond af.
pinkyhorse schreef:Citaat:Mijn bordercollie neem ik vaak mee met een buitenrit. Zelfs door het dorp langs drukke plaatsen. Deze hond is goed getraind, ik doe aan schapendrijven met hem en alle commando's daaruit gebruik ik ook langs de weg. Vooral links, rechts, aan de kant en blijf zijn handig.
Mijn New Foundlander neem ik nooit mee. Die luistert gewoon een stuk minder goed.
Het hangt voor mij dus gewoon van de hond af.
Jah ik heb dus ook een border collie, maar er is alleen een klein probleempje...![]()
Ze blaft, gromt,... naar paarden. Ze is ze duidelijk nog niet gewoon. Als klein puppje heeft ze niet zoveel paarden gezien, in contact gekomen met hen en daar draag ik nu dus de gevolgen van... Ook al probeer ik samen met haar rustig naar het paard te gaan, doet ze dit nog steeds en de paarden worden er zenuwachtig van... Daarom moet ik mijn acties altijd stopzetten... Ik weet niet of ik haar dit nog kan afleren.
Citaat:Dit lijkt me juist ook een soort drijfgedrag van je hond. Hij wil de paarden opdrijven.
Citaat:Hoi Pinkyhorse, ik denk inderdaad dat jou Border collie een beetje onzeker is. Veel border collies zijn wel wat angstig ingesteld. Het zijn hele gevoelige honden. Gewoon veel bij de paarden betrekken en spelender wijs je hond leren dat paarden geen bedreiging zijn. Mijn hond blafte ook naar paarden, maar dat is helemaal over. Ik speel ook met de hond bij het paard met een stok of bal. Meestal helpt het als je de hond afleidt.
Vlinder32 schreef:wie neemt zijn hond mee tijdens een buitenrit? Mijn hond (Golden) gaat eigelijk altijd mee, maar ik moet ook wel eens weggetjes over, dan vertrouw ik het eigelijk toch niet. Op deze stukken zou ik wel mijn hond willen aanlijnen. Iemand ervaring hiermee ? tips? Ben heel benieuwd hoe andere mensen dit hebben als ze samen uit rijden gaan met paard en hond ! Mijn paard en hond zijn erg gehecht aan elkaar, sterker nog zonder hond, dus alleen, is mijn paard onzekerder. Mijn hond vindt het geweldig om mee te gaan en moet ook uit, dus heb ik direct 2 vliegen in 1 klap
pinkyhorse schreef:Citaat:Hoi Pinkyhorse, ik denk inderdaad dat jou Border collie een beetje onzeker is. Veel border collies zijn wel wat angstig ingesteld. Het zijn hele gevoelige honden. Gewoon veel bij de paarden betrekken en spelender wijs je hond leren dat paarden geen bedreiging zijn. Mijn hond blafte ook naar paarden, maar dat is helemaal over. Ik speel ook met de hond bij het paard met een stok of bal. Meestal helpt het als je de hond afleidt.
ja, thnx, dat zal ik dan maar eens proberen!
Chubby schreef:Hebben jullie het wel eens meegemaakt dat paard over hond loopt? Mijn hond is nogal enthousiast en beseft, vrees ik, niet hoe hard paardenvoeten aankomen als je eronder loopt..
Vlinder32 schreef:Aan de riem is echt noodzaak, want los is eigelijk veel gemakkelijker en veiliger denk ik.