'eerste hulp' tasje voor paard en ruiter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: 'eerste hulp' tasje voor paard en ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:53

Je steekt een lús door je broekriem of het uiteinde, beiden gewoon los. Nee daar zit geen knoop in en die maak je ook niet aan je riem.

Graag gedaan.

hc

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:13

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 09-01-26 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:57

Als jij niets doet en als een zak meel op de grong ligt houdt het op ja. Dan is het beter opvoeden van het paard de enige weg.
Het is niet hufterbestendig en niet meer dan een ruimere, veiliger en praktischer mogelijkheid dan de daarvoor te korte teugels proberen vast te houden, maar je moet wel zelf wat doen, op tijd namelijk vasthouden.

hc

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:30

Als ik op wat langere tochten ga, neem ik vaak toch wel wat kleine dingen mee. (in ieder geval altijd de tea tree olie)
Maar doe ik zelf een polsbandje met gevens om en bevestig een label zowel aan hoofdstel als aan zadel bij het paard.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:43

Mijn paard heeft een labeltje (zo'n sleutelhangding) aan het halster met mijn mobiele nummer. Is nog niet nodig geweest, maar ja.
Mobiele telefoon kun je ook in een heuptasje doen, daar had ik hem tijdens de trektocht. Alleen je bent er niet op tijd bij als hij afgaat, maar ja, tijdens je vakantie wil je toch niet gestoord worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:25

arno8 schreef:
Mobiele telefoon kun je ook in een heuptasje doen, .

Ik heb deze áls die mee is uitgezet in een fraai oud hoefijzeretui zitten aan het zadel.
Ben nog in mailwisseling met een veiligheidsfirma over oplossingen voor een 'man-down' gsm-gps-noodsignaal.

hc

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:18

Aan het zadel zie ik niet zo zitten, ben zelf nogal lang en veel ruiterpaden zijn zo gemaakt dat het paard er zelf wel nog net doorheen komt, maar met de ruiter er bovenop wordt geen rekening gehouden en die krijgt dus zwiepende takken te verduren. Ik kan best wel eens vergeten voor een tak te bukken en dan lig ik met een reeks gekneusde ribben op de grond. Mijn paard blijft wel netjes staan, maar die gaat niet voor me bukken zodat ik bij m'n mobiel kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:44

Als ik meerdere dagen/langere tijd van huis ga met mijn paardje, gaan er in ieder geval een flesje betadine scrub en een tubetje betadine zalf mee. Ideaal voor de meeste wondjes, en die heeft 'ie nog wel eens als 'ie van de trailer komt (sukkel Clown ), voor het eerst ergens anders in de wei heb gestaan, of ga zo maar door. Mocht je echt langere tijd ook niet echt de beschikking hebben over schoon water kan een flesje gekookt water ook erg van pas komen. En zonnebrandcrème voor jezelf als de weersvoorspellingen er naar zijn!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 08:28

Nouks schreef:
Mocht je echt langere tijd ook niet echt de beschikking hebben over schoon water kan een flesje gekookt water ook erg van pas komen.

Deze begrijp ik niet. Om wondjes uit te spoelen???
Als hij uit de trailer komt heb je water in de trailer toch?!
Als hij ergens in een wei staat is daar water toch?!
Lijkt míj niet iets waarmee je een paard onderweg als gewicht in een noodkitje belast.
Bovendien is het ook niet dat slootwater in NL met brucellosis en dergelijke besmet is en bovendien is haast overal bewoning in zicht.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 08:59

Nou ja, als je een hele dag uit gaat rijden kan ik me voorstellen dat je onderweg misschien even een wond uit zou willen kunnen spoelen. Dat overal bewoning in zich is... Sure. Heb je helemaal gelijk aan. Maar is toch veel gemakkelijker als je het zelf kunt doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:40

hmmm.

Met een wond die uitgespoeld zou moeten worden ga ik niet rijden of ga ik de kortste of makkelijkste weg terug....
Voor eerste hulp, dus nóódhulp, is of uitspoelen geen punt of is elk water goed genoeg. Ik heb verder altijd drinkwater mee en als dat op is zijn we relatief dicht bij aankomstpunt.

Maar goed, als jij of een ander gelukkig is met een flesje schoon water en de ehbo-kit, dan is dat zo.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:41

Nou ja, zoals ik al zei, ik heb zelf tijdens het rijden überhaupt nooit een EHBO-kitje bij me.

NikeyMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:22

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:37

thnxx! Haha! Haha!

ankJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:28

ELpatcho schreef:
indd ehbo voor ruiter okay.. maar voor paard is het meestal iets dat niks voorsteld en je dus gewoon rustig naar huis kan stappen.. en is het erg dan kan je beter de DA bellen, en geloof me dan heb je erg veel verband en gaasjes nodig om een flinke wond te stelpen..

idd als het echt ernstig is dan kan je het beste de huisarts bellen niet zelf mee gaan prutsen als je er niet voor geleert hebt. je kan wel wat voor jezelf meenemen pleisters of gaasjes inderdaat Koe