Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SANEX schreef:Ook een leuke trouwens, als ze roepen : "Paardje Paardje!" roep ik soms terug :"Nee hoor, hondje!"
Moet je ze vreemd zien kijken!"Huh ?!"
. 
marquez1 schreef:Meestal wel, ik weet nog hoe leuk ik het vond als klein kind om een paard te aaien, dus ik gun ze graag dat pleziertje. Paardlief is eigenlijk altijd wel braaf. Ik zeg altijd wel (vaak tegen de ouders) dat ze op moeten passen voor de teentjes. Als die onder de hoeven komen liggen ze er af, dan passen ze wel op.
XxSultanxX schreef:ik laat ze nooit aaien , tenminsten niet bij het paard dat ik nu heb .
hij is erg eenkennig en heeft het hellemaal niet op kleine kinderen staan , ben veel te bang dat hij ze een trap geeft of ze bijt .

Laat ze maar lekker aaien. Redrumfox schreef:XxSultanxX schreef:ik laat ze nooit aaien , tenminsten niet bij het paard dat ik nu heb .
hij is erg eenkennig en heeft het hellemaal niet op kleine kinderen staan , ben veel te bang dat hij ze een trap geeft of ze bijt .
Ik ben eerder bang dat er wat met mijn paard gebeurd, interesseerd mij wat of er wat met dat kind gebeurd; als mams het goed vind is het hun eigen verantwoordelijkheid. Als je in de buurt van een paard bent wat je niet kent zitten er risico's aanvast. Hetzelfde geldt als je met je paard in de buurt van een kind, dat is ook gevaarlijk.
XxSultanxX schreef:Redrumfox schreef:
Ik ben eerder bang dat er wat met mijn paard gebeurd, interesseerd mij wat of er wat met dat kind gebeurd; als mams het goed vind is het hun eigen verantwoordelijkheid. Als je in de buurt van een paard bent wat je niet kent zitten er risico's aanvast. Hetzelfde geldt als je met je paard in de buurt van een kind, dat is ook gevaarlijk.
ik denk dat er weinig met je paard kan gebeuren hoor , een paard kan wel tegen een stootje een kindje niet tegen een paardenhoefje![]()
ik moet altijd door een woonwijk om van het erf te komen , en dan al die kindjes op hun fietsjes met hun oranje vlaggetjes en die kraaltjes in hun wielen achter ons aan , vind mijn paard erg leuk![]()
somige kinderen zijn erg brutaal , laats waren er 2 die hellemaal achter me aan zijn gegaan naar stal en daar een helle tijd hebben rondgespookt
Ik liep met mijn hoogdrachtige shetlandmerrie (moest nog 2 weken) in het bos, komt er een moeder aan met een jongetje van 8/9, en of haar zoontje dan even mocht aaien. Nou dat mocht wel, Appie stond achter mij en dat jongetje was gewoon beetje aan het aaien en frummelen enzo. Ik stond met die vrouw te praten (was heel onvriendelijke vrouw trouwens, maar goed; beetje aanspraak is wel leuk zo nu en dan), opeens werd Appie heel onrustig, dus ik pakte haar wat steviger vast en praatte gewoon door. Op een gegeven moment hoorde ik een gil en een plof. Wat bleek nou; dat kleine rotjonk was op Appie gaan zitten, normaal vind ze dat geen punt (was niet ingereden maar kleine kinderen liet ze er altijd wel even op) maar die was hoogdrachtig dus ja; die pikte dat niet en gaf een flinke bok. Die vrouw helemaal over de zeik 'jezus heb je dat beest niet opgevoed, hij is veels te gevaarlijk om mee rond te lopen. Asociaal van je dat je niet hebt verteld dat hij trapt etc..' heb Appie even gekalmeerd, heb me gewoon omgedraait, gezegt dat als we het toch over opvoeden hebben ze dat ook maar eens moet gaan doen (kind mag toch niet zomaar op een pony stappen
) en ben toen mopperend weggelopen.
en een van de twee bijt echt... Redrumfox schreef:NouIk liep met mijn hoogdrachtige shetlandmerrie (moest nog 2 weken) in het bos, komt er een moeder aan met een jongetje van 8/9, en of haar zoontje dan even mocht aaien. Nou dat mocht wel, Appie stond achter mij en dat jongetje was gewoon beetje aan het aaien en frummelen enzo. Ik stond met die vrouw te praten (was heel onvriendelijke vrouw trouwens, maar goed; beetje aanspraak is wel leuk zo nu en dan), opeens werd Appie heel onrustig, dus ik pakte haar wat steviger vast en praatte gewoon door. Op een gegeven moment hoorde ik een gil en een plof. Wat bleek nou; dat kleine rotjonk was op Appie gaan zitten, normaal vind ze dat geen punt (was niet ingereden maar kleine kinderen liet ze er altijd wel even op) maar die was hoogdrachtig dus ja; die pikte dat niet en gaf een flinke bok. Die vrouw helemaal over de zeik 'jezus heb je dat beest niet opgevoed, hij is veels te gevaarlijk om mee rond te lopen. Asociaal van je dat je niet hebt verteld dat hij trapt etc..' heb Appie even gekalmeerd, heb me gewoon omgedraait, gezegt dat als we het toch over opvoeden hebben ze dat ook maar eens moet gaan doen (kind mag toch niet zomaar op een pony stappen
) en ben toen mopperend weggelopen.
Er komt sindsdien nooit meer een kind in haar buurt.