Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Re: Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:04

laatst nog bij de buurvrouw rianne omkeren omkeren en ik dacht wat is er aan de hand? wilde mijn buurmeisje het paard aaien!
ag ik vind het niet erg! zoveel vragen er niet om en mijn paard is hartstikke braaf!

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:05

Ik laat ze altijd wel ff aaien. Lola is dol op kleine kindertjes, ze zal ook echt niet bijten ofzo! Lachen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 20:11

SANEX schreef:
Ook een leuke trouwens, als ze roepen : "Paardje Paardje!" roep ik soms terug :"Nee hoor, hondje!"
Moet je ze vreemd zien kijken! Haha! "Huh ?!"

Of: Hee kijk een paard!
Nee hoor het is een pony Huilen van het lachen

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:16

ik weet nie of je pony kindere leuk vindt maar als dat wel zo is had ik het gewoon gedaan .
ja als jij het niet leuk vindt moet je wel gewoon doorrijden

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:17

9 van de 10 x mogen ze hem gewoon aaien Haha!
Leuk toch , ik vond het zelf vroeger ook altijd geweldig !
En moet je die blije koppies dan zien .. geweldig Vork

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:19

Nee ik loop meestal gewoon door. Mijn paard staat na 3 tellen al ongeduldig te drammen dat hij verder wil dus dat is meestal niet zo'n succes.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:21

Ik zeg dat hij bijt, schopt of heel gemeen is (of een combinatie daarvan), heb teveel slechte ervaringen met kleine kinderen en mijn paarden om ze nog in de buurt te laten.

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:22

Als ze het netjes vragen, vind ik het best. Uhlan doet toch helemaal niks en blijft rustig staan. Knipoog

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:25

Was toevallig gister aan 't wandelen, en toen kwamen er een aantal kinderen ACHTER de pony aan rennen. Dus iemand anders riep dat ze niet zo dicht op zn achterbenen moesten komen, toen gilde ze dat ze t paardje wilde aaien.
Toen ben ik gewoon doorgelopen, jammer dan hoor Clown.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:27

Omdraaien en ze laten aaien Lovers
Vind kleine penny kindjes onweerstaanbaar dus mogen ze altijd aaien Nagelbijten / Gniffelen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:29

marquez1 schreef:
Meestal wel, ik weet nog hoe leuk ik het vond als klein kind om een paard te aaien, dus ik gun ze graag dat pleziertje. Paardlief is eigenlijk altijd wel braaf. Ik zeg altijd wel (vaak tegen de ouders) dat ze op moeten passen voor de teentjes. Als die onder de hoeven komen liggen ze er af, dan passen ze wel op.

Hier ook wel. Zou niet weten waarom ze niet mogen: Zolang ze opletten, en jij op een veilige plaats staat. En je ook tijd hebt hiervoor, waarom niet? Hangt ook wel een beetje af van het type mens.

Laatst riep een meisje heel erg luid: 'MAMA MAG IK DAT PAARDJE AAIEN?' zodanig luid, om te laten merken dat ze hem effectief wil aaien, ze was nogal luidruchtig en druk. Dan heb ik zoiets van; vraag het beleefd aan mij, en je mag. Maar bij haar heb ik gewoon even gelachen en door gereden.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:32

ik laat ze nooit aaien , tenminsten niet bij het paard dat ik nu heb .
hij is erg eenkennig en heeft het hellemaal niet op kleine kinderen staan , ben veel te bang dat hij ze een trap geeft of ze bijt .

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:34

Wat ik ook al zo geweldig vind: Laatst was ik aan het rijden. Op een redelijk drukke baan. Maar goed, dat paarden geklik-klak hoor je al van ver natuurlijk. Ik was nog 100M van een bepaald huis, en daar stond al een moeder met haar klein kindje op haar arm. En dat kindje maar zwaaien. Ik vind het geweldig! Heb maar vrolijk terug gezwaait! Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:36

XxSultanxX schreef:
hij is erg eenkennig en heeft het hellemaal niet op kleine kinderen staan , ben veel te bang dat hij ze een trap geeft of ze bijt .

Ik ben eerder bang dat er wat met mijn paard gebeurd, interesseerd mij wat of er wat met dat kind gebeurd; als mams het goed vind is het hun eigen verantwoordelijkheid. Als je in de buurt van een paard bent wat je niet kent zitten er risico's aanvast. Hetzelfde geldt als je met je paard in de buurt van een kind, dat is ook gevaarlijk.

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:37

Meestal laat ik ze wel aaien. Ik wandel vaak mt mn 'bejaarde' verzorgpony van 22, en die vind dat wel leuk. Alleen als ik aan het fietsen ben met der, rij ik door want dan is ze nogal dribbelig. En als het van die kindjes zijn die heel druk naar der toe komen rennen enzo, loop ik meestal ook liever door.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:38

Ik zwaai meestal naar de kinderen en rij gewoon door, geen tijd voor of zin in om stil te gaan staan en te aaien Knipoog

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:38

Ik laat meestal wel aaien, maar zo vaak zie ik dan ook geen kindjes die willen aaien ... de meesten zijn bang. En de pony's genieten altijd van extra aandacht, blijven ze mooi stilstaan Haha!

OP

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:39

ze mogen best aaien hoor! Als degene met wie ik mee ben het ook goed vind. en als de paarden rustig zijn Lachen Laat ze maar lekker aaien.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:40

Redrumfox schreef:
XxSultanxX schreef:

Ik ben eerder bang dat er wat met mijn paard gebeurd, interesseerd mij wat of er wat met dat kind gebeurd; als mams het goed vind is het hun eigen verantwoordelijkheid. Als je in de buurt van een paard bent wat je niet kent zitten er risico's aanvast. Hetzelfde geldt als je met je paard in de buurt van een kind, dat is ook gevaarlijk.

ik denk dat er weinig met je paard kan gebeuren hoor , een paard kan wel tegen een stootje een kindje niet tegen een paardenhoefje Clown

ik moet altijd door een woonwijk om van het erf te komen , en dan al die kindjes op hun fietsjes met hun oranje vlaggetjes en die kraaltjes in hun wielen achter ons aan , vind mijn paard erg leuk Nagelbijten / Gniffelen
somige kinderen zijn erg brutaal , laats waren er 2 die hellemaal achter me aan zijn gegaan naar stal en daar een helle tijd hebben rondgespookt Rolleyes

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:41

Hangt er een beetje vanaf. Als ik aan het stappen ben en de kindjes zijn dichtbij dan mogen ze wel even aaien.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:45

ze mogen best aaien, maar zodra de moeder/vader/begeleider ziet hoe groot het hoofd van mijn (overigens zéér brave) paard is, zien ze er meestal vanaf Clown

Overigens stap ik altijd als er mensen met kinderen (of loslopende honden) in de buurt lopen, je weet het nooit met kinderen (en honden)

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:52

XxSultanxX schreef:
Redrumfox schreef:

ik denk dat er weinig met je paard kan gebeuren hoor , een paard kan wel tegen een stootje een kindje niet tegen een paardenhoefje Clown

ik moet altijd door een woonwijk om van het erf te komen , en dan al die kindjes op hun fietsjes met hun oranje vlaggetjes en die kraaltjes in hun wielen achter ons aan , vind mijn paard erg leuk Nagelbijten / Gniffelen
somige kinderen zijn erg brutaal , laats waren er 2 die hellemaal achter me aan zijn gegaan naar stal en daar een helle tijd hebben rondgespookt Rolleyes

Nou Nagelbijten / Gniffelen Ik liep met mijn hoogdrachtige shetlandmerrie (moest nog 2 weken) in het bos, komt er een moeder aan met een jongetje van 8/9, en of haar zoontje dan even mocht aaien. Nou dat mocht wel, Appie stond achter mij en dat jongetje was gewoon beetje aan het aaien en frummelen enzo. Ik stond met die vrouw te praten (was heel onvriendelijke vrouw trouwens, maar goed; beetje aanspraak is wel leuk zo nu en dan), opeens werd Appie heel onrustig, dus ik pakte haar wat steviger vast en praatte gewoon door. Op een gegeven moment hoorde ik een gil en een plof. Wat bleek nou; dat kleine rotjonk was op Appie gaan zitten, normaal vind ze dat geen punt (was niet ingereden maar kleine kinderen liet ze er altijd wel even op) maar die was hoogdrachtig dus ja; die pikte dat niet en gaf een flinke bok. Die vrouw helemaal over de zeik 'jezus heb je dat beest niet opgevoed, hij is veels te gevaarlijk om mee rond te lopen. Asociaal van je dat je niet hebt verteld dat hij trapt etc..' heb Appie even gekalmeerd, heb me gewoon omgedraait, gezegt dat als we het toch over opvoeden hebben ze dat ook maar eens moet gaan doen (kind mag toch niet zomaar op een pony stappen Rolleyes ) en ben toen mopperend weggelopen.

Er komt sindsdien nooit meer een kind in haar buurt. Lachen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:53

Als ik op een van de rustigere paardjes rij vind ik het ok, supper zelfs, de paardjes genieten van de aandacht en ik vind het ook gewoon supper. Soms stap ik zelfs af om ze er eens op te zetten. Maar wanneer ik op 1 van de twee BWP's rij dan hou ik het toch liever voor bekeken. Daar zit iets te veel pit in Knipoog en een van de twee bijt echt...

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:58

Als ik met mijn jonge paard ben, dan liever niet. Dat vind ik niet vertrouwd. Mn pony wel, die vind dat allemaal wel grappig. Ligt er ook wel een beetje aan hoe de kinderen doen. Als ze gewoon normaal vragen of ze ff mogen aaien, dan kan dat. Maar als ze gaan lopen dwingen heb ik er geen zin in. Erop zitten begin ik niet aan. Het is niet mijn kind en heb geen zin in boze moeders als er iets gebeurt.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 21:15

Redrumfox schreef:
Nou Nagelbijten / Gniffelen Ik liep met mijn hoogdrachtige shetlandmerrie (moest nog 2 weken) in het bos, komt er een moeder aan met een jongetje van 8/9, en of haar zoontje dan even mocht aaien. Nou dat mocht wel, Appie stond achter mij en dat jongetje was gewoon beetje aan het aaien en frummelen enzo. Ik stond met die vrouw te praten (was heel onvriendelijke vrouw trouwens, maar goed; beetje aanspraak is wel leuk zo nu en dan), opeens werd Appie heel onrustig, dus ik pakte haar wat steviger vast en praatte gewoon door. Op een gegeven moment hoorde ik een gil en een plof. Wat bleek nou; dat kleine rotjonk was op Appie gaan zitten, normaal vind ze dat geen punt (was niet ingereden maar kleine kinderen liet ze er altijd wel even op) maar die was hoogdrachtig dus ja; die pikte dat niet en gaf een flinke bok. Die vrouw helemaal over de zeik 'jezus heb je dat beest niet opgevoed, hij is veels te gevaarlijk om mee rond te lopen. Asociaal van je dat je niet hebt verteld dat hij trapt etc..' heb Appie even gekalmeerd, heb me gewoon omgedraait, gezegt dat als we het toch over opvoeden hebben ze dat ook maar eens moet gaan doen (kind mag toch niet zomaar op een pony stappen Rolleyes ) en ben toen mopperend weggelopen.

Er komt sindsdien nooit meer een kind in haar buurt. Lachen

Fijn dan, wie is er nou assosiaal om er op haar te gaan zitten...
Je hebt van die mensen... Scheve mond