Wat zijn fijne plekken om buitenterijden in Friesland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HelgaV

Re: Wat zijn fijne plekken om buitenterijden in Friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:45

De bossen en heide van appelscha zijn erg leuk. Over de hei loopt een ruiterroute. Deze staat duidelijk aangegeven.
Als je nog eens super leuk wilt rijden zou ik naar drenthe gaan. Daar is zoveel bos en ook ontzettend veel ruiterpaden.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:46

Maysie schreef:
Dankje wel Nibbit Lachen.

Weet iemand nog specifieke plaatsjes waar je goed & veilig kan zwemmen Verward Lachen

Vanaf oktober mag je weer in het Canadameer bij Appelscha

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 19:49

@ Nappie: Oh ja dat was ik al weer helemaal vergeten.. Duurt nog eventjes maartoch Knipoog.

Verder nog iemand Knipoog Verward

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:57

Nibbit schreef:

Jaaaa, Gaasterland is geweldig.
Ben er afgelopen zondag ook heen geweest.

Na de buitenrit nog effe snel door de waterbak heen gecrossd.

Echt een aanrader!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:59

beesterzwaag vind ik mooi rijden Ja verder rijden wij hier naar smalle ee, maar dat is niet zo heel bijzonder, andere mooie stukjes zijn idd appelscha, en bakkeveen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 23:10

@ suus27: Waar is die waterbak dan Verward is daar een crossterrein ofzo?

@dees_daan: bedankt Lachen

Verder nog iemand Verward Lachen

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:39

Maysie schreef:
@ suus27: Waar is die waterbak dan Verward is daar een crossterrein ofzo?

@dees_daan: bedankt Lachen

Verder nog iemand Verward Lachen

Om de manege heen, dus op het terrein zelf, is er veel grasland, zonder omheining. Daarachter is er een hindernis met brug en waterbak eronder. Het is geen crossterrein.
Eigenlijk is deze hindernis bedoelt voor de aangespannen combinaties, maar ook prima te doen voor ''ons''. Verder is het bruikbaar voor iedereen, als er niet gelesd wordt.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:44

Officieel is de waterbak (OP het terrein)alleen voor leden... Parkeerterrein is voor iedereen.

Maarja dat is niet te controleren

stalboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:29

Hallo allen!

Met ingang van januari 2008 nemen wij een paardenpension over ten oosten van Drachten.
Ik ben al bezig geweest info te verzamelen rond ruiterpaden e.d. in de directe omgeving, waarbij de tips en ervaringen hier op bokt zeer welkom blijken.
Echter wat ik nog altijd zoek is een kaart waar e.e.a. op vermeld staat. De ANWB kon mij hier niet aan helpen. Hebben jullie nog adressen waar ik hiervoor terecht kan? of wellicht online (interactief)?
Gaat dus met name om de gebieden om en nabij Drachten, Beetsterzwaag, Bakkeveen en Trimunt.

Vast dank!!

Tom

Scipita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:35

Vanuit Suawoude ben ik nu op 2 plekken geweest in Friesland ongeveer een uurtje rijden allebei.

1) Appelscha, speciale paarden/trailer parkeerplaats aanwezig (+ stands gemaakt van balken waar je paard makkelijk in kan!), vlakbij het bezoekerscentrum waar je ruiterroutes gratis kan krijgen! Al moet ik eerlijk zeggen ik heb de laatste keer heel serieus de paaltjes enzo gevolgt en op een gegeven moment was mijn route zowel naar rechts als naar links, en ik ben er al een keer eerder echt verdwaald! Het is ontzettend groot maar nu na een paar keer geweest te zijn begin in steeds meer te herkennen, je hebt heide, bos, zandpaden en als je het weet te vinden ook nog het aekingameer (ik heb er dus rondjes om heen gereden Boos! ) Absoluut een aanrader!

2) Gaasterland, daar zijn we laatst heen geweest met onze rijvereniging, bij de manege in gaasterland heb je ook weer een groot parkeer terein waar je ruim kan parkeren en achter de manege is meteen een doorgang naar het bos (wel een beetje stijl bruggetje moet je over heen) Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet precies weet of iedereen van deze faciliteiten gebruik kan maken omdat onze rijvereniging dit had besproken maar ik geloof van wel! En dit gebied ligt naast het IJsselmeer en het schijnt zo te zijn dat je in oktober/november/december ook werkelijk daar het strand op mag. Ik was er in September dus ben er niet geweest.

Succes!

injo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:37

Ik woon in Workum en hier is het buitenrijden echt vreselijk, ik vind het zo saai, geen bos, mag niet op het strand. Je kan wat op en neer langs de dijk enzo. Ben een groninger en wat dat betreft mis ik het groningerland wel...

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:41