Keihard galoperen in het bos..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

Re: Keihard galoperen in het bos..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:42

niet richting stal , maar dat is al vaak genoeg gezegt.
en zorg dat het pad niet te lang is, of met bochten erin, probeer kleine stukjes op smalle paden. niet te brede paden.
doe dit gewoon vaker tot je alle controle hebt, en ga dan maar eens op een langer pad.
succes

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:44

Poeh ja, komt me bekend voor, hetzelfde bij die gek van mij haha. Dat is gewoon de terug weg, dan moet ik ook niet met haar gaan galoperen, dat wordt me dood Nagelbijten / Gniffelen
Maar ja, bij mij is het ook in draf en vooral stap..

Alrun__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:17

T0rnad0 schreef:
Richting waarop je galopeert mag niets uit maken zolang je je paard onder controlle heb, ga anders eens samen met een ander die er voor rijdt en het tempo bepaald Knipoog

Succes,

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 08:24

Ik heb een tijdje een fjord gereden van Wendy_Unique hier op bokt.
Daar reed ik ook mee buiten, in draf en stap was die aardig tehouden, maar in galop had ik echt veel moeite om haar terug tekrijgen, en dan niet aleen op de terug weg. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 08:33

LiNdA1986 schreef:
Eigenlijk moet je nooit galloperen richting stal

Waarom niet?
We doen dat vaak .. En de paarden weten dan ook dat ze richting huis gaan en willen wel eens wat harder, maar nooit oncontroleerbaar ...

Je moet het natuurlijk niet doen als je je paard niet onder controle hebt, maar nooit richting stal is ook niet nodig Knipoog

Voor de rest zijn er wel tips gegeven denk ik, gewoon inderdaad in het begin niet richting stal maar de andere kant uit en gewoon alles opbouwen totdat je merkt dat je volledige controle hebt, eventueel met een ander paard erbij Lachen

Flitssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:45

Mijn pony wil nooit hard in galop, hij wil ervan genieten:)

We doen vaak best lange stukjes in een lekker langzaam tempo, soms als we rustig stappen zeg ik opeens dat ie moet galoperen(dan hard!) en dan springt ie meteen in knoerdharde galop aan. Ik neem altijd paden met wat kleine bochtjes.

natascha78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:01

Meestal willen de paarden altijd veel harder als ze terug naar huis gaan.

Tjaa..
en of je te lief bent geweest,
geen iedee

Ik ben er niet bijgeweest...
je kan het alleen beoordelen als je erbij bent.

als het lukt alleen galopperen waar wat bochten zijn.
en inhouden !
Dan gaan ze meestal toch ook niet zo hard.

JdBZadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:26

Het komt inderdaad doordat je richting stal gaat Knipoog de ponys willen snel naar hun vriendjes en eten.

Als je je pony dus niet goed onder controle kan houden daardoor zou ik dus niet galoperend naar stal toe rijden.
Zowieso ga ik nooit galoperend naar stal omdat ik dan al aan het uitstappen zou zijn maarja dat is mijn mening Knipoog

Ik hoop dat je hiermee verder komt

maxxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 17:26

Richting stal idd, en zorg niet voor een te lange weg dan.
De combinatie Stal en een weg waarvan die denkt : Hier kan ik m'n benen is mooi strekken komt dan meestal zoals nu verkeerd uit.
Stap of in draf idd terug naar huis en galoperen op een terug weg zou ik de eerste paar keer gewoon in een groep doen met rustige paarden Knipoog

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:26

galoperen zou ik juist niet in een groep doen, als ze dan op de kletter gaan dan ben je nog veel verder van huis....
alleen gaat het imo altijd het best Lachen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:21

Ik galopeer wel gewoon richting huis. Geen probleem als je je paard netjes onder controle heb.

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:51

Je paard denkt vast; huis! Doet mijn pony ook altijd in de bak is ze rustig en buitenrit wil ze ze hard als ze kan; lekker uitwaaien

gatsby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:30

lauwwx schreef:
Ik heb mijn paard nog niet zo lang en ben pas een paar keer het bos ingegaan... Draven en stappen doet ze heel braaf tot ik ging galoperen.. Op een lang stuk terug naar de manege.. Kspoorde der aan en weg was ze en ik kreeg haar ook niet terug, terwijl ze in de bak heel rustig galopeert. Ligt het aan dat ik terug naar de manege ging of was ik te ''lief'' voor haar?

Naar huis willen ze wel. Als je de galop onder de knie heb doe het dan als je van huis weggaat

Sienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:43

Ik heb geen problemen met galopperen richting stal...
Ze gaat wel sneller maar ik kan haar wel makkelijk houden.

In een bos galoppeer ik nooit heel hard, tenzij het een goed overzichtelijk en redelijk breed zandpad is...

Lisa_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:48

Het paard dat ik rijd gallopeerd ook bijna onder mij vandaan op buitenrit. In de bak is hij bijna te mak, buiten heeft hij er stevig de pas in. Dat hij hard gaat maakt me niet uit, maar ik ben wel altijd bang dat er andere mensen op het pad kunnen komen en ik hem niet meer terug krijg.
Hij krijgt het buiten echt een beetje op zijn heupen. Ik probeer nu met kleine kneepjes en hem op mijn zit terug te krijgen als we naar buiten gaan.
Ik zet hem niet snel meer in de galop. Ik probeer hem eerst in zijn andere gangen minder sterk en drammerig te maken. Hierin kan ik hem nog wel de baas zijn.