buitenritten zonder ruiterbewijs

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LufPony

Re: buitenritten zonder ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 09:59

Bouwien schreef:
@ Ikke: Kun je ook normaal antwoord geven?
Wat ben jij vreselijk gehaaid!

Maargoed verder weet ik hier helemaal niets van Lachen Zou gewoon je verzekering even navragen.

Hèèl erg bedankt allemaal Haha! zal ik niet meer zonder bang te zijn dat ik aangehouden word buiten rijden Bloos Go jij! Go jij!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:05

Ik woon in een gebied waar het ruiterbewijs in de bossen en op de hei (helaas) verplicht is. Verder zie ik er de toegevoegde waarde niet van. Mijn verzekering dekt alles sowieso al en aangezien ik mijn paard nog niet berij, mag ik overal met hem naar toe wandelen waar ik wil (als ik daar al behoefte aan heb). Knipoog
En dat het ruiterbewijs verplicht zal worden ooit, schreeuwen ze al 100 jaar. Het lijkt me nog iets handiger als ze andere weggebruikers iets leren over paarden op de weg, want die kunnen wat mij betreft echt nog een hoop leren. Clown

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:59

@nadya: helemaal mee eens! sommige mensen schijnen het echt niet te snappen.
moet er cker eerst een paard op de motorkap liggen voordat er een lichtje gaat branden bij ze :S Knipoog

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:06

Ruiterbewijs is nergens verplicht, ik en mijn vriendin rijden altijd door de binnestad en nog nooit problemen gehad!!

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:11

In sommige delen is een ruiterbewijs wel verplicht.. maar als je samen met iemand gaat en dei ander heeft hem wel mag je ook gewoon mee. Je kan op je ruiterbewijs 1 persoon meenemen die hem niet heeft. En het ruiterbewijs word geloof ik van af volgend jaar verplicht of vanaf 2009.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:24

mellamoshan schreef:
@nadya: helemaal mee eens! sommige mensen schijnen het echt niet te snappen.
moet er cker eerst een paard op de motorkap liggen voordat er een lichtje gaat branden bij ze :S Knipoog

Ja, dat vrees ik ook als ik al zie hoe ze met een wandelend paard (met mij ernaast) omgaan. Ik sta soms doodsangsten uit, maar ja, ik moet mijn paard toch een keer verkeersmak maken. Maar ik vind het af en toe ongelofelijk hoe mensen zich in het verkeer gedragen. Dagelijks rijdt er bij ons wel zo'n mafkees rakelings keihard langs, wel of niet toeterend (dat vinden zo leuk!). Boos!

Enne @ Chanty; men roep al jaaaaaaaaaren dat het verplicht wordt. Ik vind het grote onzin. Natuurlijk is het goed om te weten hoe je je gedraagt op de weg e.d., maar als je gewoon je gezonde verstand gebruikt, kom je er ook wel komt, hoor.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:24

chanty schreef:
In sommige delen is een ruiterbewijs wel verplicht.. maar als je samen met iemand gaat en dei ander heeft hem wel mag je ook gewoon mee. Je kan op je ruiterbewijs 1 persoon meenemen die hem niet heeft. En het ruiterbewijs word geloof ik van af volgend jaar verplicht of vanaf 2009.

Och hou toch op over dat verplicht worden. Dat gaat heus niet gebeuren, dat is namelijk al die jaren niet gebeurd en ze roepen het al vanaf het begin. En elke keer komt er weer iemand die het op Bokt zet en elke keer stinken er weer mensen in. En dan vreemd vinden dat er mensen wat geprikkeld reageren....... Hamer

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:29

Haha! Haha! Haha! Chanty, jij zit nog op school, zie ik. Ik ben een stuk ouder Haha! en geloof me, dat ruiterbewijs wordt echt niet verplicht (voorlopig). Trap er toch niet in.... Dat roepen ze al vanaf eind jaren 80, als ik me goed kan herinneren.

En bij ons is het ook verplicht, maar denk je dat ze je hier streng controleren? Welnee......
Maar bijna iedereen met eigen paard heeft 'm wel (behalve ik). Clown
Zolang ik niet eens op mijn eigen paard bitloos mag rijden voor zo'n testje, bedank ik voor de eh..... 'eer'.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:41

wij moesten hem voor school halen (management paardenhouderij=hbo bedrijfskunde), snap nog steedsniet waarvoor we hem hebben, maja :S

doeigeenbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:43

Het mag wel maar later niet meer.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:39

Volgens mij rijden aardig wat mensen zonder ruiterbewijs buiten.. Denk niet dat ze streng controleren ofzo Tong uitsteken Er zijn wel een paar plekken waar een bewijs verplicht is, maar die weet ik zelf niet.. Moet je even op internet kijken ofzo Lachen In ieder geval mag je, volgens mij, op de doorsnee ruiterpaden bij jou in de buurt gewoon zonder ruiterbewijs rijden Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:55

kaoutar schreef:
Het mag wel maar later niet meer.

Verklaar je nader.........

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:20

Bouwien schreef:
@ Ikke: Kun je ook normaal antwoord geven?
Wat ben jij vreselijk gehaaid!

Even opkomen voor ikke:

Toevallig weet ikke veel van het ruiterbewijs en is dan ook zijn stokpaardje Knipoog
Hij heeft trouwens helemaal gelijk hoor.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:10

@ikke: ik denk dat er bedoeld wordt dat ze het verplicht willen gaan stellen, maarja, zoals als eerder vermeld; dat roepen ze al jaren Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:25

mellamoshan schreef:
@ikke: ik denk dat er bedoeld wordt dat ze het verplicht willen gaan stellen, maarja, zoals als eerder vermeld; dat roepen ze al jaren Knipoog

Dat moeten ze vooral doen, maar dan moeten ze ook de mogelijkheid geven om het bitloos te doen, want ik wil het alleen op mijn eigen paard halen ALS het al ooit eens verplicht gesteld wordt. Anders zie ik het nut niet in van het hele ruiterbewijs, als ik hem al niet eens op mijn eigen (bitloos gereden) paard mag rijden. Clown

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:38

@nadya: geef je groot gelijk! is gewoon onzin. als jij zo de weg op gaat, moet je ook zo je ruiterbewijs kunnen rijden, klaar Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 09:03

mellamoshan schreef:
@nadya: geef je groot gelijk! is gewoon onzin. als jij zo de weg op gaat, moet je ook zo je ruiterbewijs kunnen rijden, klaar Knipoog

Ja, en dat mag dus niet, zo belachelijk. De eigenaresse van de boerderij waar ik sta doet ruiterbewijzen en ik ben er al eens een discussie over aangegaan. Ik snap er echt niets van dat dat niet kan. Waarom zou ik op een ander paard dat bewijs gaan halen? Achterhaal eerst die ouderwetse regeltjes maar eens en dan praten we verder. Haha! Knipoog
En zo niet, dan rij ik 'illegaal' de hei op hier. Toch niemand die het checkt. Tong uitsteken

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:42

Nadya schreef:
Ja, en dat mag dus niet, zo belachelijk. De eigenaresse van de boerderij waar ik sta doet ruiterbewijzen en ik ben er al eens een discussie over aangegaan. Ik snap er echt niets van dat dat niet kan. Waarom zou ik op een ander paard dat bewijs gaan halen? Achterhaal eerst die ouderwetse regeltjes maar eens en dan praten we verder. Haha! Knipoog
En zo niet, dan rij ik 'illegaal' de hei op hier. Toch niemand die het checkt. Tong uitsteken

geldt voor mij net zo....
daarbij komt dat ik met Toos simpelweg niet eens kán springen en dat wel verplicht is, dan moet ik het maar gaan halen op een manegepaard, want ja... als je een boomstam tegenkomt in het bos, zal ik toch erover moeten kunnen Hamer Hamer uiteraard zal ik ff een 60cm hoge boomstam springen met mijn trekknollie. er bestaat nog altijd zoiets als omrijden of terug rijden... Vork

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 13:52

_rosita_ schreef:
Nadya schreef:

geldt voor mij net zo....
daarbij komt dat ik met Toos simpelweg niet eens kán springen en dat wel verplicht is, dan moet ik het maar gaan halen op een manegepaard, want ja... als je een boomstam tegenkomt in het bos, zal ik toch erover moeten kunnen Hamer Hamer uiteraard zal ik ff een 60cm hoge boomstam springen met mijn trekknollie. er bestaat nog altijd zoiets als omrijden of terug rijden... Vork

Haha! Haha! Haha!
Ach jaaaa, het is je reinste geldklopperij en onzin. Verplicht stellen, nou, ik wacht met spanning af. Clown