Hoeveel km met je paard wandelen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Hoeveel km met je paard wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:22

ik heb laatst denk wel een km of 16 17 gereden met mijn rijrijdpaard
zijn 3,5 uur onder weggeweest
geen eten of drinken bij ons

heerlijk

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:58

13 kilometer is inderdaad niet zo heel erg veel het lijkt alleen erg ver ik ben een keer een dag ongeveer 6,5 uur onderweg geweest natuurlijk is dat wel een beetje veel daarom had ik onderweg ook een tussenstop kon het paard ff lekker uitrusten en liggen rollen in een bak!!! dus dat kan wel maar het ligt ook eraan hoe oud het paard is want als die nog jong is en nog niet zo heel lang kan lopen zou ik het wel een beetje goed gaan inschatten wat je allemaal kan doen trouwens veel succes op je nieuwe stal!!!

sylven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:38

wij nemen op een dagtocht eigenlijk nooit water mee te paard.
we laten ze tijdens de pauze uit schone plassen drinken en zetten ze op een stuk gras, en geven wat wortels wat ook veel vocht bevat.
Mocht het erg warm weer zijn, kloppen we wel eens aan bij een huis of boerderij voor een emmer water voor het paard.
Als je maar voldoende water beschikbaar geeft als je weer terug bent van zo'n rit.

Ik heb een aantal jaar geleden een trektocht gereden met m'n haf, waarvan de eerste dag 60 km was.. ze heeft tussen door 2x gedronken en ik heb d'r lekker slobber bij aankomst gegeven. ze heeft alles prima doorstaan.

Het ligt idd heel erg aan het tempo en de weersomstandigheden hoe snel je paard water nodig heeft, bij een beetje normaal weer, redt je het wel 5 uur zonder zeker als je er naast loopt.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:04

het weer heeft er inderdaad mee te maken als het die dag erg warm wordt zou ik je paard goed laten drinken af en toen. Je kan natuurlijk ook hem wat laten drinken in een schonen plas of rivier (met weinig stroming)