Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Drie eeuwen verschil in 'techniek'.
Maar ik moet en zal buitenrijden met dit mooie weer! (ahum, nu de praktijk nog.)

Huertecilla schreef:..en die man kan nu verhalen over een 'fijne buiterijervaring' betreffende een hulpvaardige charmante verschijning onderweg![]()
HC
in een oogwenk was het gebeurd, en ik zie Shadows zn oortjes recht omhoog komen, hij zucht en duwt zn neus tegen het kleine meisje aan.... ik had er een brok van in mn keel, het was zo vreselijk lief...
)op het strand en een gezinnetje wat daar wandelt roept naar elkaar: kijk eens wat een mooie Fries
, ik mag meteen rechtsomkeerd en vraag: sorry, wat zei je
, een FRIES!!!!! waarop de vader zei: ik begrijp uit Uw reaktie dat het dus geen Fries is
, maar wat is het dan wel? Wij komen uit een omgeving waar Friezen staan, vandaar dat mn zoontje dacht dat hij een Fries zag.. Ik heb zeker 15 minuten gezellig met het gezinnetje meegewandeld en alles verteld over het Westernpaard en het Westernrijden, waar zij geen enkele voorstelling van hadden
, en als ze hem zag: Hiiiiiiinnik! en weer op naar het volgende heuveltje..
zydeco schreef:maar hc ik moet zeggen wat een heerlijke paarden heb je als ik dat op die foto's zie
Citaat:maar als je nog tips hebt hoe je daar mee omgaat (naar de mensen toe dus)
dan hoor ik ze graag
ik blijkbaar, een setje ATB-fietsers van de boshelling. Ík schrik, paardje niet. 'Leuk, mogen we racen baas???' "Ja hoor" en uiteraard geen vraag over de winnaar
'Paardrijden = van A naar B door elk terrein op de voor paard en ruiter minst belastende manier', 'Een paard onbeteugeld gereden is elastisch als zat er een pop op zijn rug.' en '..als het hoofd van het paard vrij is, zal het zelf zien waar het de voeten neerzet.'
Bergje schreef:We zullen er beiden aan moeten wennen dat er soms nu eenmaal enge dingen zijn en dat IK degene ben die bepaalt dat we daarlangs gaan.
. We zijn langs de weg geweest, langs een hertenwei, door de struiken gemanouvreerd, over vervelende grond gelopen. Beest schrikt amper.... ja, van een vogeltje wat een struik uitschoot, maar daar schrik ik zelf soms ook wel van. Mijn touwtje heeft geen moment op spanning gestaan en ik heb 't ze inderdaad zelf lekker uit laten zoeken. Volgende stap wordt óp het paard zitten (daar heb ik ze geloof ik voor, haha). Met manlief in de buurt voor als het nodig mocht zijn.Bergje schreef:Men zei tijdens de lezing ook dat een paard aan de hand niet anders schrikt dan wanneer je erop zit,

sinESappel schreef:Ook een leuke buitenrijervaring was de keer dat ik met de pony op flinke snelheid aan het draven was in het bos en we 2 mountainbikers tegenkwamen. Deze hebben een heel stuk met ons meegefietst omdat ik graag wilde weten hoe hard ze kon draven, super!!
).