Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
) En ik vind het ook heel goed voor het vertrouwen tussen dier en paard.. En zo ziet het paard ook eens andere omgevingen..
Ze is niet 100% mak, maar wel terug te nemen...

yousra schreef:Ik vind het juist zielig voor paarden die altijd alleen maar een bak zien.
Tsja als je paard heel erg schrikt, kun je misschien zo'n cursus nemen, maar als hij echt te gevaarlijk is voor het verkeer, moet je natuurlijk niet naar buiten gaan.
Maar voor de andere paarden die niet zo snel schrikken mogen wel naar buiten vind ik, natuurlijk wel met een goede ruiter.
Het is juist goed zo'n afwisseling voor je paard.
Met mijn jonge ruin, die wel heel braaf is, ga ik fijn naar buiten.
Vinden we allebei een stuk leuker dan in de bak rijden.
. Ik heb mijn pony nu pas na een hele poos onder controle, maar ze geniet er nu echt van. Vandaag stond ze vanzelf al klaar om naar het bos te gaan. En ik zat er nog niet op of ze liep al het bos in
. Ik heb ook heel wat 'trekspelletjes' gehad omdat ze alleen maar kon dribbelen. Maar door gewoon elke keer opnieuw met veel geduld te blijven proberen gaat het nu prima!
En zoals iedereen zegt; Ongeluk zit in een klein hoekje en kan overal gebeuren...

Moet er niet aan denken als paard zijnde om elke dag alleen maar in de bak rondjes te lopen.. Ik rij op mijn pony bijna altijd buiten, bitloos.
. Als je ze van jongs af aan leert hoe ze zich moeten gedragen in het verkeer gaat het prima hoor. Oké, Sjors schrikt ook weleens, maarja, dat is dan gewoon een kwestie van consequent zijn denk ik mits je het goed aanleert. 
Elke dag naar buiten, moet zelfs wel, de bak van onze pensionstalling ligt bijna een kilometer verderop
Mijn fjordenbaal is 200% bomproef, waterproef (zie profiel) en bitloosproof (behalve tijdens het crossen
)