Op welke manege een strandrit maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pegasus_love

Re: Op welke manege een strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:01

mammaslamma schreef:
Er gaan ook 3 uurs ritten, met 1 1,5 uur kun je net ff over hetr strand crossen, het duurt wel minuut of 25 voor je op het strand bent.
Je kunt ook naar Manege Lisidina(lisiduna)zit je gelijk aan het bos en na 10 minuten op het strand, mooier rijden als Grol.
Lisidina ligt in Burgh-Haamstede.

bij Manege lisidina heb je een heel leuke rit van 2 uur,, je rijd veel op het strand,, en ook vaak galop op het strand! leuke paarden!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:40

Hoi, mijn paard staat gestald op Manege Bakker in Noordwijkerhout (Z-H), in dezelfde straat als Manege Smit maar dan hoef je korter over straat (Smit 10 min. Bakker 5 min. naar het bos). Pling Ze hebben allerlei paarden, vooral KWPN-ers in verschillende hoogtes en ook een aantal pony's, o.a 2 Haflingers, 2 Fjorden, 2 Shetten, een half Arabiertje en een vuilnisbak (klein paard). Er zijn rustige paarden en ook een aantal wat drukkere, dus voor ieder wat wils. Ja De buitenritten zijn onder deskundige begeleiding en er is keuze uit 1 of 2 uurs en eens in de zoveel tijd is er een dagtocht naar Meyendel (Wassenaar) of de Amsterdamse Waterleidingduinen, tijdens de rit is er een stop voor de lunch en waar de paarden kunnen rusten. Meer info is te vinden op www.manege.nl, hier staan (als het goed is) de prijzen en ook een routebeschrijving en contactinformatie. Knipoog

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:47

Manege el sham in monster misschien? Heb daar lang gestaan en daar doen ze veel strandritten
site is www.manege-el-sham.nl

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:52

Poelenburgh is idd vrij duur.
En je rijd wel kort op het strand, in totaal kwartiertje/half uur.
Ik had er les, en heb ook welis een strandrit gemaakt, verder zijn de strandritten wel leuk, maar wel erg duur.

Pegasus_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:16

manege lisidina is niet duur, 28 euro voor 2 uur geloof ik, vaak galop op het strand!

E_sther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:52

bij manege callantsoog (weet niet hoe die heet maar staat in callantsoog) kan het ook

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:01

Manege Grol in Renesse heb ik ook vorrigjaar een erg leuk strandrit gemaakt (2 zelfs haha) De eerste keer reed ik op een haflinger en erg leuk met lekker wat pit en de 2e keer op een welshje, was een ook een leuke alleen je moest er alleen wel een zweepje voor in de hand houden. Verder rij je daar in een groep met begeleiding en het is gewoon leuk rijden.
Wat ik er minder aan vond was dat er ook wat toeristen mee reden die totaal niet konden rijden, maar die reden achteraan en ik het er niet veel last van. Het is echt heel leuk en ik zou het zeker doen als ik jou was! ja kan even kijken op www.manegegrol.nl heb je ook foto's en prijzen lijst!
Veel plezier

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:46

Ik kan je de Strandhoeve in Kamperland van harte aanbevelen!

Je rijdt daar over het strand langs de Neeltje Jans..... erg mooi! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:21

Ik volg dit even. Lachen

Alfa_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:55

op mijn manege kan je wel een strand rit maken het ligt recht naast het strand.. (en bossen) maar ik weet niet of ze het wel doen je moet met 4 personen zijn.. Minimaal.>!! maar je moet ook goed ervaren zijn.. ik weet niet of ze daar vreemden op hun paarden willen laten rijden..
BEN NOG ZOOO MOEE>>!! Gaaaap:O

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:21

Ik ben nu 2x met eigen paard naar manege lisiduna geweest. ontzettend leuke manege met enorm gave paarden! Je zit op 10 minuten rijden van het strand af, maar je kan ook een mooi stuk door de duinen rijden. Wat ik zelf echt heel gaaf vond was de duin op voor je het strand op komt, in volle galop en die paarden maar ploeteren om boven te komen. Op manege Lisiduna ga je wel veel in galop, met flinke stukken die echt loeihard gaan, maar je begint vaak wel rustig eerst arbeidsgalop. Maar heb je eenmaal rengalop gehad? Bestaat er geen andere galop meer dan rengalop. Knipoog

Ik weet niet wat het kost, ben er met mijn eigen paard geweest en 1 x op een pony, maar omdat we met eigen paarden waren alles op het laatste tegelijk betaald, waren 3 dagen geweest.. We waren wel met een groep gegaan. Er wordt ook heel veel rekening met je gehouden, als je echt niet meer durft om nog een keer hard te gaan, ga je die tijd naar eigen keuze of de duinen in of de andere kant het strand op en ga je rustig verder rijden. Dat hadden een paar meisjes bij mij in de groep toen gedaan en die hadden het toch nog erg naar hun zin gehad. Ik vond dat in rengalop wel heel erg vet! Je voelt je gewoon heerlijk vrij! Haha!

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:13

Ik weet dat dit een wat ouder topic is, maar ik heb nog een leuke manege toe te voegen om een strandrit te maken. Wil ook ff kijken hoe je een reactie toevoegd, want ik heb nog maar net een account op Bokt en doe hier alles voor de eerste keer Knipoog Ik heb pas geleden met een groep van mn eigen manege bij Manege Noordland ('s Gravenzande) gereden en dat beviel heel goed! Aardige begeleiding en leuke, goedverzorgde paarden.
In onze groep zaten ook minder ervaren ruiters, maar met de rengalop in de duinen werd de groep opgesplitst in de mensen die er wel aan mee wilden doen en die dat niet wilden. Jammer was dat het strand superdruk was Verdrietig vanwege het mooie weer en we op t strand zelf niet in rengalop konden, maar als het niet druk is wordt het daar wel gedaan! De paarden waren toen wel moeilijk te houden en dat was minder leuk in die drukte. Verder kan ik het erg aanraden! De site is www.manegenoordland.nl

Op Manege Poelenburg heb ik ook gereden en dat was erg leuk! Je bent inderdaad niet lang op t strand, maar dat vond ik niet eens zo erg; want TOEN je er was mocht je wel voluit! Vork Ik kan alletwee die maneges aanraden! Haha!

Bonny531

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:24

Poelenburgh

SteLado_TiSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 00:40

Lisiduna heb daar een tijdje 'gewerkt' moet je zeker doen je gaat eerste een klein stukje door het bos en dan zit je meteen op het strand het is daar super lekker rijden!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 00:49

Lisiduna is zeker leuk Ja
Ik weet alleen niet wat het kost want ben er een aantal keren met eigen paard geweest. Maar ze hebben een website, daar staan volgens mij ook prijzen op.

enjoy_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:05

Manege grol in Renesse, die hebben egt een hele fijne rit,,=)
maar je moet wel op de goede pony zitten, me nichtje zat op eentje en die ging heel sloom galopperen(lees:niet dus, voornamelijke harde draf)
Ik zat zelf op een heele lieve haflinger, en op zich, die rit van anderhalfuur is best lang, vind ik, want je kan 3 flinke stukken in rengalop en het kost dan 18.50 p.p.
Aanrader, we lopen meestal ook nog even de zee in Pling Cool

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:00

Ik ben een paar keer bij Manege Smit in Noordwijkerhout geweest.
Erg leuk daar!! Haha! Je moet wel eerst 10 minuten over de weg, maar dan zit je wel meteen in de natuur. Mooie ruiterpaden door de duinen, en eenmaal op het strand houdt de leiding goed rekening met de minst ervaren ruiter. De rit duurt ongeveer 2 uur, maar ze organiseren ook dagritten en ochtend en maanritten. Dan ga je s'avonds rijden en zie je (bij helder weer) de zon onder gaan, en plaats maakt voor de maan. Deze rit ga ik beslist nog een keer doen!
De paarden zijn goed verzorgd, en de mensen zijn heel gastvrij..

Kijk maar eens op de website http://www.manegesmit.nl/

xjessiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:11

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:12

Stipje

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:03

Oew! Ik ben ook op zoek naar een leuke rit. Morgen ga ik het even nalezen Haha!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:11

Poelenburg is zo'n baggermanege! De paarden zijn leuk, dat wel, maar er wordt vreselijk gemiept. Ze zijn daar schijnbaar bang dat een paard bij het minste of geringste zijn benen breekt.

Ik ga liever naar manege Groot in Egmond. De accomodatie is misschien niet je-van-het, maar er worden wel lekker pittige ritten gereden. En tuiggage is zeer goed, alle paarden hebben lamsonderleggers op hun rug liggen!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:48

Ik dacht al dat ik de enige was met deze ervaring. Idd zijn het watjes tegenover hun paarden. Bij een lui paard mag je geen zweepje of een (onderweg zelf afgebroken) takje gebruiken. Een paard wat slaat, krijgt hier geen afstraffing voor. En ja je bent idd niet lang op het strand, de duinen zijn wel mooi. Gastvrijheid kennen ze niet. Wij kwamen helemaal uit Brabant, enkele minuten te laat, nou geen enkel begrip hoor. T was echt smeken om nog mee te mogen. Dit is al wel enkele jaren geleden dat wel. We zijn ook eens naar Monster geweest, alleen wel met westernpaarden. Mooie rit, vriendelijke mensen. Seeruyter in Vlieland is direct aan t strand, en dat gaat (onverantwoord) hard. We hadden een beginner in de groep, snap nog niet dat ie er op bleef zitten.

lisetje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:38

manege noot (dat is de manege in callantsoog) leuke paarden en pony's

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:52

ik zal het hier nog even vermelden: ik heb een pmmetje gekregen van een medewerker van de seeruyter. zij verzekerde me dat ze tegenwoordig een veiligheidscertificaat hebben en dat er ook goed gecontroleerd wordt op de ervaring van de ruiters / amazones. ook werken ze volgens de fnrs manegenorm.

appelpeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:41

Manage Wittebrug in Den Haag, kost 17,50 per uur. Je rijdt wel met de reguliere groep mee. Strandritten duren 2 uur. Ik geloof dat je wel in het bezit moet zijn van een ruiterbewijs.