Buitenrij irritaties deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Buitenrij irritaties deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:27

Siebjelover schreef:
Tja..bij ons in het bos lopen heel veel hardlopers op het ruiterpad. Het ruiterpad wil nog wel eens slingeren en dan stap ik daar vandaag met mijn paard en dan komt er opeens een hardloper aangelopen, die er ook nog eens vanuit gaat dat JIJ aan de kant gaat! En maar foeteren op mij dat ik niet genoeg aan de kant ging ( smal ruiterpad, overal modder en bomen)

Of paarden die je in galop inhalen Nagelbijten / Gniffelen Mijn paard gaat er gelukkig niet achteraan, maar je zult maar even de teugels los hebben om je te ontspannen en je hoort ze niet aankomen...Sommige paarden gaan er dan gelijk achteraan!

ja, dat heeft meer te maken met de ruiter-etiquette onderling, vind ik erg belangrijk. altijd elkaar in stap passeren, en ik groet ze ook altijd, ook al zijn het van die tutjes uit de hoogte met hun mooi opgepoetst paardje in hun nieuwe ankysetje, het is wel net zo aardig en beleefd Lachen

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:27

Ik heb met mijn vorige pony een keer gehad dat ik een hond in me paardjes staart had hangen (had ik niet egt uitgeborsteld, ghehe Bloos ). Nou had mijn pony zoiets van: 'huh, wat heb ik nu in me staart'. Hij keek hooguit een keer om, verder niet egt..

Toen ook maar ff die kerel laten weten dat ik daar neit egt van gecharmeerd was (en dat is waarschijnlijk de understatement van de eeuw Vork )..

Blijf het hier ff volgen, ga geregeld nar buiten, dus misschien maak ik nog wel een keer weer wat mee Hyper!

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:30

Wat goed dat je actie onderneemt om de ruiterpaden veilig te houden. Ik rij zelf veel in de Loonse en Drunense duinen en daar heb ik er gelukkig niet zo veel last van, maar helaas gebeurt het wel eens dat er ineens mensen op de ruiterpaden lopen.
Vorige week stapte ik over een ruiterpad, liepen daar een paar mensen, met kinderen die met een bal aan het spelen waren. Mijn paard vond het spannend, begon een beetje te dansen, dus ik vroeg of ze even wilden wachten met voetballen totdat ik voorbij was. Dat deden ze, precies totdat ik voorbij was, recht achter de kont van mijn paard vloog die bal weer over het pad. Mijn paard is erg braaf maar daar schrok ze van. Toen ik vriendelijk vroeg of ze even wilden wachten, keken ze me kwaad en aan begonnen ze over mijn loslopende hond. Ja, mijn hond loopt braaf naast mijn paard mee. Ze luistert supergoed, loopt niet naar paarden toe en volgt mijn paard op commando (als er andere paarden aankomen of tijdens het oversteken). Maar die stomme mensen wilden denk ik perse iets te zeuren hebben ofzo.

Ik denk dat het goed is als er meer aandacht komt over hoe mensen zich moeten gedragen als ze paarden tegenkomen. Volgens mij hebben de meeste mensen namelijk geen idee! Ook niet van het gevaar wat zij zelf ook lopen als het fout gaat.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:30

Ja, ik groet ook altijd iedereen die ik tegen kom, wandelaars, fietsers, mountainbikers noem maar op. Heb daar eigenlijk nooit last van...

maarja...andere ruiters denken nog wel eens beter te zijn. Ik rijd lekker in mn oude jas buiten door de bagger en zit onder de bagger en kwam ik vandaag een meisje tegen met een wit shabrakje en bandages en die riep heel hard IEJl toen mijn paard haar inhaalde omdat er een modderspatje op haar bandage zat hahha Clown

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 17:31

Het enige waar ik rekening mee hou als ik op ene ruiterpad ben zijn: paarden, het wildleven en eventueel een boswachter die ik tegen mocht komen. de rest heeft dikke pech.
Ik haal anderen altijd stappend in tenzij ze zeggen dat was gerust kunnen draven langs elkaar oid.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:32

Precies...Knipoog Goed gezegd!

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:33

Het ergst erger ik me nog aan mensen die hun hond los hebben lopen. Pas ook weer. Wij lopen over het ruiterpad komt er zo'n hond op ons aangerend blaffen, opzich kunnen onze paarden daarwel tegen. We (proberen) rustig verder te lopen. Maar de hond werd nogal agressief in onze ogen. Wij roepen naar de vrouw van wie de hond was dat ze der hond bij zich moet houden. Zij antwoorden daarop dat de hond niets deed en dat als zij verder liep dat hij meekwam. Dit was dus niet het geval. De hond hing in Bram zijn staart. En probeerde te bijten. Bram begon te trappen. Gevolg de vrouw word boos op ons dat we gevaarlijke paarden hebben. Ze pakte de hond en liep boos weg. Hamer
Er zijn echt associale mensen bij zeg Koe

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:36

Nou, ik rij hier wel eens met groepen en dan komt er een ruiter tegemoet die keihard de groep langsheen stuift. DAar kan ik dus egt tegen, en de paarden in de groepen draaiden zich dan nog wel eens om. Dan kan ik het tog neit laten om dan mijn paard OPEENS opzij te laten springen.

En daarbij, ik haal geen mensen in, dan rij ik wel een blokje om Bloos

Maarre, in dat opzicht heb ik geen respect voor paarden...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:36

Ja inderdaad, en als de hond dan een trap krijgt is het van 'eigen schuld dikke bult' & onze schuld terwijl het toch echt aan de baasjes ligt!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:44

Had ik maar een paard dat trapte zeg!

Er zijn asocialen die hun honden latne loslopen, 1x zo dichtbij werd niet echt blij van.

Ik heb verhalen van een kennis die werd door de hondeneigenaar aangesproken dat ze haar paard niet onder controle had
nee echt? gek he als je een hond achter je aan heb zitten die half in paard staart hangt Sigaar

En dan inderdaad nog het lef hebben om te zeggen dat ze hun hond onder controle hebben..

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:48

Ik ken de problemen ja..

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:01

Ook als er een lekker lang pad is, waar ik even heel hard wil galoperen dan lukt dat gewoon niet omdat er mensen op het ruiterpad lopen, hier kan ik me ook mateloos aan irriteren!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:03

Ik heb altijd geleerd om ruiters in stap te naderen, tenzij er natuurlijk aangegeven word dat ik er in een rustig drafje voorbij mag. Helaas heb ik ook vaak last van honden die graag happen naar staart of benen, meestal waarschuw ik de hondeneigenaar even, onderneemt de eigenaar geen actie dan laat ik mijn paard lekker zijn gang gaan. Zo zijn er dus al heel wat honden geweest die een goede trap hebben gehad en waarschijnlijk nooit meer bij een paard in de buurt durfen te komen.

Waar ik me aan erger zijn de mensen(vooral turken etc) die zomers altijd op het ruiterpad moeten BBQ-en, in het begin was mijn paard wel bang voor de rook maar nu niet meer. Sinds ze dus niet meer bang is, stuif ik in volle galop langs de BBQ, lijkt me heerlijk zo'n stuk vlees met zand en stof erop. Vaak krijg ik nog een grote b*k ook, dus draai ik even om en vraag of ze geen borden kunnen lezen, U bevind zich op een ruiterpad dat is dus bestemd voor mensen met levende paarden, die op een andere manier van een stuk vlees genieten. Prachtig om dan die koppen te zien!!!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:08

afgelopen zondag hadden we een puzzelrit met de vereniging.
we waren lekker aan het galopperen over het strand toen er een hond achter willem aan bleef rennen. flink blaffend steeds richting de benen, maar daar gaf willemniets om.
baasje maar roepen en hij bleef maar mee rennen. tja boeiend Haha! ik ga echt niet stappen hoor, dan moeten ze dat beest maar in bedwang kunnen houden.
de 2e hond was wel eng. die ging voor willem staan blaffen, terwijl die in volle galop aan kwam. toen ben ik boos geworden op die eigenaren, omdat ik van te voren al riep, haal die hond weg. kon nog een grote smoel terug krijgen ook. willem had gewoon over hem heen moeten lopen Haha!

of die fietsers die blijven bellen, alsje dan vraagt of ze willen stoppen krijg je eenpreek dat ze vroeger ookhebben gereden en dat zij dat prettig vonden.. nou ik toch niet!
verder heb ik nooit zoveel last met buitenrijden. willem isniet zo moeilijk.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:12

Nou ik was aan het buiten rijden, en ik kwam een gekke gast tegen, gelukkig had ik het niet gehoord wat hij zei, maar me moeder wel. Ik vind het zo gek, als ik het had gehoord had ik eventjes over hem gesproken, gelukkig ben ik niet zo verlegen als het om me paard of natuurlijk over me andere beesten gaan. Hij zei; Wat een lelijk k*t beest, dat noemen ze een paard? Ik had het echt moeten horen, dan had ik even over zijn kop gesproken.

Ik erger me hieraan!
By the way, goed topic. Lachen

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:31

Ik passeer wel iedereen in stap. Auto's, fietsers, honden.. Beter té voorzichtig dan straks een ongeluk.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:26

Romytjuuh schreef:
Ook als er een lekker lang pad is, waar ik even heel hard wil galoperen dan lukt dat gewoon niet omdat er mensen op het ruiterpad lopen, hier kan ik me ook mateloos aan irriteren!

Gewoon doen; iedereen gaat wel aan de kant voor een galopperend paard die op je af komt... ze hebben daar als wandelaars niets te zoeken, je hebt (vind ik) alle recht om een sprintje te trekken wanneer jíj dat wilt op het ruiterpad.

Ik zou er gewoon misschien wel heeel toevallig expres langsheen stuiven in volle galop, dan paard terugnemen, terugdraven, stoppen, en ze eens even stevig toespreken!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:27

wendyashley schreef:
Ik heb altijd geleerd om ruiters in stap te naderen, tenzij er natuurlijk aangegeven word dat ik er in een rustig drafje voorbij mag. Helaas heb ik ook vaak last van honden die graag happen naar staart of benen, meestal waarschuw ik de hondeneigenaar even, onderneemt de eigenaar geen actie dan laat ik mijn paard lekker zijn gang gaan. Zo zijn er dus al heel wat honden geweest die een goede trap hebben gehad en waarschijnlijk nooit meer bij een paard in de buurt durfen te komen.

Waar ik me aan erger zijn de mensen(vooral turken etc) die zomers altijd op het ruiterpad moeten BBQ-en, in het begin was mijn paard wel bang voor de rook maar nu niet meer. Sinds ze dus niet meer bang is, stuif ik in volle galop langs de BBQ, lijkt me heerlijk zo'n stuk vlees met zand en stof erop. Vaak krijg ik nog een grote b*k ook, dus draai ik even om en vraag of ze geen borden kunnen lezen, U bevind zich op een ruiterpad dat is dus bestemd voor mensen met levende paarden, die op een andere manier van een stuk vlees genieten. Prachtig om dan die koppen te zien!!!

hahahahaha, wat een gewéldige uitspraak, super!
ROFL OK dan!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:32

MizzKarice schreef:
Nou ik was aan het buiten rijden, en ik kwam een gekke gast tegen, gelukkig had ik het niet gehoord wat hij zei, maar me moeder wel. Ik vind het zo gek, als ik het had gehoord had ik eventjes over hem gesproken, gelukkig ben ik niet zo verlegen als het om me paard of natuurlijk over me andere beesten gaan. Hij zei; Wat een lelijk k*t beest, dat noemen ze een paard? Ik had het echt moeten horen, dan had ik even over zijn kop gesproken.

Ik erger me hieraan!
By the way, goed topic. Lachen

Dat soort puberaal gedrag, uitschelden en belachelijk maken (vaak door scholieren en puberende tieners op de fiets die vanuit school komen) negeer ik vaak gewoon. Of als er een mooie opmerking me te binnen schiet, roep ik die. Zo hadden we eerder ook een hengstje voor de kar staan, prachtbeest, weliswaar een shetlander, maarja, die hebben óók een grote banketstaaf hoor Tong uitsteken Ik reed op de openbare weg, kwam langs een weide met een merrie. Die hengst wordt natuurlijk beetje eh, hitsig, dus liet zijn stijve banketstaaf hangen. Waarop 2 jochies die over het voetpad liepen mij achterna riepen 'Zooooo joh, díe heeft een grote banketstaaf!!! whahahaha'. Ik stopte, keek ze eventjes van boven naar beneden aan, en zei toen: 'Gut ja he, DAAR KUNNEN JULLIE NIET AAN TIPPEN HEAH?!' whahaha, je had ze moeten zien kíjken, prachtig. ze waren denk ik een jaar of 10, dus wel gevoelig voor zulke uitspraken Tong uitsteken

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 20:19

hahaha ja dat soort dingen zijn altijd erg mooi. Moet wel zeggen m'n pony wordt er erg mak van, is vrijwel nergens meer bang voor. Maar ja het is en blijft bagger beroerd. Mensen moeten gewoon van ene ruiterpad blijven als ze niet op of naast ene paard zijn

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:23

Wat my irriteert zijn de nordic walkers walsen gewoon voorbij kijken niet om of wat dan ook en dan hele groepen mn verzorgpony haat grote groepen mensen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 20:27

LMuntje schreef:
Wat my irriteert zijn de nordic walkers walsen gewoon voorbij kijken niet om of wat dan ook en dan hele groepen mn verzorgpony haat grote groepen mensen

vooral als ze zeker met van die nare stokjes aan het zwabberen zijn?

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:28

[PP] -> [BRT]

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 20:30

oh sorry, had niet door dat hij verkeerd stond Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:43

Ik probeer altijd netjes en beleefd te blijven, met het idee als ik nou eens het goede voorbeeld geef, misschien volgt de rest dan wel. Mijn paard zal nooit slaan naar een hond, tenzij deze haar bijt, mijn eigen hond loopt ook dwars tussen haar benen door. Ik vind dit een erg prettige eigenschap, maar soms wilde ik dat ze iets agressiever reageerde. Ik zet mijn paard bijv. altijd stil als er een loslopende hond komt aanstormen, om te voorkomen dat de hond in de bewegende benen bijt. Vervolgens vraag ik de baasjes vriendelijk om hun hond aan te lijnen. Maar soms kom je dan mensen tegen die denken dat ik gek ben of zo en laten een blaffende en happende hond los terwijl hij niet luistert en mijn paard opjaagt. Op zo'n moment wilde ik dat mijn zweep een harde stok was. Ook heb ik het ooit meegemaakt dat ik een vrouw met een rotweiler tegenkom, zij kreeg de hond amper gehouden, en wat zegt dat mens, oh jou hond doet niks zo te zien want anders liep zij niet los, dan kan mijne ook wel los, voordat ik kon antwoorden was de hond al los. En aangezien mijn poedel bang is voor aanstormende rotweilers, duikt zij achter het paard weg en wat doet die k.t hond, die rent met zijn volle gewicht tegen het achterbeen van mijn paard aan, ze verschoof gewoon onder me. Vervolgens joeg hij mijn hond het veld in. Ik heb toen flink gescholden en ben vervolgens weg gegaloppeert wetende dat mijn hond dan wel volgt. Gelukkig keerde de hond toen terug naar zijn baas maar mijn paard is wel 2 weken kreupel geweest.