Oproep voor ruiters in omgev Midden Delfland (Zuid-Holland)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Re: Oproep voor ruiters in omgev Midden Delfland (Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 10:02

Geldt dit ook voor de ruiterpaden in het bos en duin van Noordwijk en Noordwijkerhout ? Lachen Daar ben ik ook niet erg over te spreken, op sommige paden moét je wel stappen omdat je paard anders op z'n plaat gaat door een boomwortel ofzo.... Levensgevaarlijk !!!! Stoom uit je oren

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:16

een beetje laat maar ik heb hem ingevuld anous!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:20

Ik neem aan van wel, maar kan je op dit formulier ook klachten kwijt over de (wel beloofde, maar niet bestaande) ruiterpaden in het Balijbos?

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:55

Ik ben bang dat ze er toch niets mee doen....

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 11:54

Ik heb contact opgenomen met G.Z-H. die het gebied onderhoudt. Er gaat weer zand gestort worden in het voorjaar. Ik heb uitgelegd, dat dat vaker gebeurd is, dat de paarden dan verrast worden door de zachte ondergrond onder het zand en nog verder wegzakken. Het is niet echt een verbetering....Van wegzakkende paarden waren ze goed op de hoogte, dat bleek wel. G.Z-H. is ook op de hoogte van een notitie, uitgegeven door de KNHS over de aanleg van ruiterpaden en ze bestuderen dit stuk. Het probleem blijft echter de te natte ondergrond. Het zal nooit ideaal worden.
Een probleem is ook, dat ze vrijwel nooit met groot materiaal het gebied in kunnen, vrachtwagens, graafmachines e.d. zakken ook gewoon de prut in! Dit in antwoord op mijn vraag of het zand dan beter kan worden uitgereden/aangewalst....zodat je niet van die mulle bergen krijgt.
U ziet, er wordt wel aan ons gedacht, voor ons gewerkt, maar het gebied zelf en dan vooral de ondergrond is een groot probleem, tevens ligt het gebied laag en werkt het als een kom waar water in blijft staan. Ik hou U allen op de hoogte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 01:14

tja, dat heb je inderdaad helaas met die veengrond..... nou ja, er wordt iig naar gekeken, dat is al iets!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:16

Mensen die over andere gebieden klachten hebben: op de site van de gemeente, waar het betreffende gebied onder valt, kun je vinden waar je moet wezen. De gemeente zelf of een bedrijf dt de boel beheert. Succes ermee! Het gaat om je veiligheid en recreatiegenot, en om die van je paard!