Ik heb contact opgenomen met G.Z-H. die het gebied onderhoudt. Er gaat weer zand gestort worden in het voorjaar. Ik heb uitgelegd, dat dat vaker gebeurd is, dat de paarden dan verrast worden door de zachte ondergrond onder het zand en nog verder wegzakken. Het is niet echt een verbetering....Van wegzakkende paarden waren ze goed op de hoogte, dat bleek wel. G.Z-H. is ook op de hoogte van een notitie, uitgegeven door de KNHS over de aanleg van ruiterpaden en ze bestuderen dit stuk. Het probleem blijft echter de te natte ondergrond. Het zal nooit ideaal worden.
Een probleem is ook, dat ze vrijwel nooit met groot materiaal het gebied in kunnen, vrachtwagens, graafmachines e.d. zakken ook gewoon de prut in! Dit in antwoord op mijn vraag of het zand dan beter kan worden uitgereden/aangewalst....zodat je niet van die mulle bergen krijgt.
U ziet, er wordt wel aan ons gedacht, voor ons gewerkt, maar het gebied zelf en dan vooral de ondergrond is een groot probleem, tevens ligt het gebied laag en werkt het als een kom waar water in blijft staan. Ik hou U allen op de hoogte!