Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 09:12

Wij hadden toen gevraagd om een beetje pittig paard omdat we allemaal paardenervaring(en menervaring)hadden kregen we een lekker beestje mee.

Wij hadden ook een tentje meegenomen,een paar sliepen in de huifkar en een paar in het tentje.

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:10

Ik heb wel eens een huifkartocht gemaakt (meerdere keren) maar dat was in de buurt van Schipborg.... we reden daar gewoon tot we een camping tegen kwamen.. maar we kregen ook een route mee met daarop alle campings aangegeven... zou dat bij dit verhuurbedrijf ook niet het geval zijn?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 08:45

Ja wij hebben ook een kaart gekregen met allerlei campings, maar we mogen wel zelf de route bepalen.
Er staan natuurlijk wel suggestieroutes in en het moet voor het paard ook een beetje haalbaar zijn. Lachen

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:05

nou,wij zijn vandaag geweest om 12uur daar besproken een kar+een los paard, we wisten al gelijk niet welke route we moesten,de rode gevolgd bleek de 2 te zijn terwijl we de 3hadden gedaan,die paarden lopen er niet echt bij van he leuk! Mijn paard liep steeds met zun kop in de kar ,wat ik zelf niet zo leuk vond voorbij echt niet! We hadden de route in 1 uur klaar Vork we hadden ook stukjes gedraafd maar ook veel gestapt er waren enorme bulten! En onderweg 2mensen tegengekomen met het hoofdstel af(blacky) dus ik weer op gedaan bleek dat dat pony'tje hem gewoon had afgetrokken(kunnen ze daar opzadelen? Tong uitsteken ) Dus wij komen weer aan bij rijmaaran ik vragen ja we hebben de verkeerde route gedaan, mochten we dus de 3uur doen dus hadden we ze eigenluk dus 4uur, njaa ik vond dat echt heel dom aangegeven en slecht ook.pony(elsza ofso) zeike nat dikke bos manen,ik dacht knip dat eraf.Je hoeft ook helemaal niet te sturen bijna.sommige wegen wel maar we waren verdwaald Vork Ojaa en ik reed op Kelly, slome duikelaar Bloos Maar verder hebben we nog veel afgelachen.Ojaa en ons paard wou niet drinken alleen kelly en 10min nadat wij hun hadden afgeleverd werd ze voor een kar met 6 mensen met duidelijk overgewicht gezet Verdrietig Blacky de shetlander! ook met 6 dikkertjes !

oeps lang verhaal

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:15

ik ben er ook eens geweest met mijn zus en moeder en de hond voor een weektocht,
we hadden aangegeven ervaren te zijn en kregen 2 leuke Fjorden mee
Kasper en Jonker...
2 top beestjes, ik heb het prima naar mijn zin gehad die week en de paarden ook wel geloof ik....
Kasper was echt zo'n paard wat zich in 5 minuten 10 x vast kan draaien als je ff gaat picknikken ofzo...
hij is ook een keer een ochtend met een andere fjord mee het weiland uitgelopen, al die mensen op de camping in paniek, want tja, zij wisten eigenlijk inks van paarden, en die knol maar overal om eten bedelen...
tot wij wakker werden van gillende mensen haha, HELP EEN WILD PAARD!!!!
toen wisten mijn zus en ik het al haha, Kasper is zeker ontsnapt? en ja hoor, daar liep hij... lompe harry.....

maar ik moet zeggen, heb een top week gehad en je kan zien dat de paarden het er best naar hun zin hebben, het is idd misshcien niet de mees ideale manier van paarden houden maar er zijn ergere dingen hoor, en zolang de paarden het nog naar hun zin hebben zie ik het probleem niet zo...

ik zou zeggen:
gewoon doen, en veel plezier!

Castache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:04

We hadden een leuke Fjord mee,gezellig,maar ik vond het afsluiten ook iets wat niet helemaal aan mijn eisen voldeed.
Wespen,muggen,alles kwam binnen.
De service was ook niet ge-wel-dig.
Misschien ga ik weer eens,maar voorlopig niet.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:20

Ik heb nog een eens een blauwe maandag bij Rijmaaran gewerkt. Wat betreft huifkarrenverhuur zou Rijmaaran niet mijn eerste keuze zijn. Rijmaaran is groot, commercieel en de verhuur gaat de hele dag door. Dit is al gauw vanzelfsprekend voor een groot bedrijf waar een groot gezin van moet rondkomen. Er is verder gewoonweg geen tijd/ voldoende personeel om de paarden uit de warme zon te halen en de instructie die naar mijn idee nodig is voor onervaren mensen die een huifkar willen huren ontbreekt. Ik denk dat dit puur met de grootte van het bedrijf te maken heeft. Zelf zou ik voor een kleiner bedrijf keizen, waar meer aandacht is voor de paarden.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:26

BarbaLala schreef:
Wat fijn om wat te horen over Alex!
Echt fijn, dat paard heeft in een week tijd toch een speciale plek in mn (toen nog penny) hart gekregen:)

Sonja ken ik ook wel ja, dat was ook een leuk ding.

Alex is niet meer...

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 17:40

Als je zo'n weektocht doet, kom je de eerste dag na 2en aan.. Dan maken ze je wegwijs enzo met die kar, hoe laat kan je dan ongeveer naar de eerste camping vertrekken?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:39

nooit meer
we hebben 1 week met zon huifkar gereden
en was egt afzien
eerder kramperen dan kamperen
en direct toen we terug kwamen moest dat paardje weer mee voor een week
nee 1 malige actie

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:10

Ntlie_ schreef:
Als je zo'n weektocht doet, kom je de eerste dag na 2en aan.. Dan maken ze je wegwijs enzo met die kar, hoe laat kan je dan ongeveer naar de eerste camping vertrekken?

een uurtje later, mits je niet heel sloom bent met je spullen inladen hahaha

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 19:14

Nou ik ben terug van een weekje, heb veel regen gehad maar toch naar m'n zin. Ja
Toen ik daar aan kwam dacht ik ook van tsjee, wat zien die paarden er uit, maar dat waren de pony's van de dagritten.. Voor de weektochten krijg je toch al snel een grotere, vollere fjord mee.
Wij hadden Laura, een onwijs leuke maar pittige fjordenmerrie die heel goed weet wat ze wil. Haha!

Die Ringo had ik idd ook gezien, ontzettend leuk beest, lijkt haast wel een volle haf, op z'n vlekken na.

Ben wel benieuwd naar welke pony jullie mee hadden en of jullie er nog foto's van hebben? Schijnheilig

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:45

Ik ga dit topic later nog even doorlezen, nu geen tijd voor Knipoog Maar ik vroeg mij af of iemand weet of de Fjorden Jonker en Anita nog bij Rijmaaraan staan? Vooral Jonker heeft destijds (4/5 jaar geleden) echt mijn hart gestolen dus ben benieuwd hoe het met hem gaat. Tong uitsteken

evabokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:07

ik heb een goede camping om te staan met je paard als je met de huifkar weg gaat:)
camping de otterberg in Wijster....daar is grote binnen en buitn bak goede wei voor ht paardje, goede verzorging en mooie ruime campingplaats:)
dus als je gaat is dat een aanrader;)

ojha de site van die camping (voor foto's en dergelijke) is: www.otterberg.nl
(zou niet weten hoe je het neer moet zetten dat je het meteen aan kan klikken of gaat dat standaard?)
jaaaa...gaat automatisch:P
Laatst bijgewerkt door Tanja op 11-07-07 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:16

_Lotjuh_ schreef:
Ik ga dit topic later nog even doorlezen, nu geen tijd voor Knipoog Maar ik vroeg mij af of iemand weet of de Fjorden Jonker en Anita nog bij Rijmaaraan staan? Vooral Jonker heeft destijds (4/5 jaar geleden) echt mijn hart gestolen dus ben benieuwd hoe het met hem gaat. Tong uitsteken

Jonker!!
die hadden wij een jaar of 4 a 5 geleden ook mee! echt een schat van een beest!
ben idd ook benieuwd of die er nog staat, en Kasper?
is die er nog? was ook zo'n heerlijk ding...

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 21:18

Otterberg in Wijster is idd erg leuk, grote camping en mooie manege erbij. Haha!
Wel in het hoogseizoen gaan, want ervoor is er nog niets open.. Scheve mond

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:21

Tijgertje86 schreef:
Ik heb nog een eens een blauwe maandag bij Rijmaaran gewerkt. Wat betreft huifkarrenverhuur zou Rijmaaran niet mijn eerste keuze zijn. Rijmaaran is groot, commercieel en de verhuur gaat de hele dag door. Dit is al gauw vanzelfsprekend voor een groot bedrijf waar een groot gezin van moet rondkomen. Er is verder gewoonweg geen tijd/ voldoende personeel om de paarden uit de warme zon te halen en de instructie die naar mijn idee nodig is voor onervaren mensen die een huifkar willen huren ontbreekt. Ik denk dat dit puur met de grootte van het bedrijf te maken heeft. Zelf zou ik voor een kleiner bedrijf keizen, waar meer aandacht is voor de paarden.

precies ik heb dus hetzelfde gehad,, ook us een keer daar gewerkt,, ik wou daar niet meer werken omdat het niet mijn style is van met paarden omgaan.. er worden er 10 voor de hele dag gebruikt bijna (tenzij er meerdere tegelijk zijn) als die trg komen, mogen ze wat drinken en gaan ze weer in de volle zon staan wachten op de volgende familie, die meestal al klaar staat.. Echt sneu!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 21:31

Dat moet dan in het hoogseizoen zijn, want toen ik er vorige week was, vond ik de mensen super vriendelijk en de paarden er ook niet sneu bijstaan eerlijk gezegd.. Sommigen zagen er niet zo super (meer) uit, maar die moesten ook maar een uurtje trekken ofzo.. Laura (de fjord die wij meehadden) was alles behalve slecht er aan toe. Clown

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:33

was dit jaar nog.. dus is niet in het hoogseizoen geweest,.. is gewoon op zomerse dagen en in vakanties zo.. helaas

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:41

Haha! hahaha, wat leuk, ik hoor hier veel jonker.

ik zal eens kijken; ik móet hier ergens foto's hebben dat we met paard, wagen en al naar de supermarkt gingen, jonker uitgespannen, ik als pennymeisje 'bewaakte' de huifkar en het paard, ouders en broertje gingen boodschappen doen.

ook wel grappig om nog te vermelden: op een gegeven moment was het best wel warm en de arme arme jonker zat ónder de steekvliegen en dazen.

Clown dus ik, zoals het een écht pennymeisje betaamd, heb kíiilometers náást het paard gelopen, en die vieze bloederige beesten maar van het arme paard afslaan Clown beest zat helemaal onder de bloedvlekken Clown

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 09:54

Hahaha deden wij ook wel eens als we onderweg een supermarkt tegen kwamen, ging m'n vriendin boodschappen doen en ik bleef bij Laura wachten. Clown Allemaal mensen kijken Clown

Dazen hebben wij niet superveel last van gehad, aangezien het bijna de hele week regende.. Scheve mond Maar als ze kwamen, was het wel met hele zwermen! Heb er heel wat kapot geslagen!

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:44

Eeeeeindelijk alles doorgelezen Clown Zal nu even mijn ervaring(en) met Rijmaaraan vertellen.

Wij zijn dus 2 keer een weekje weg geweest met een huifkar.
De eerste keer met m'n vader, moeder en zusje, 6 jaar geleden, we kregen toen Jonker mee. Mijn ouders totaal paarden-leek (m'n moeder had vroeger wel gereden maar was dat ook allemaal vergeten Tong uitsteken) en ik net een halfjaartje/jaartje op paardrijden. Toen is vooral bij m'n vader de liefde voor paarden ontstaan (die wil nu ook eigenlijk het liefst mijn eigen pony voor een wagen zetten Bloos).

De tweede keer, de zomer daarop, met z'n 10e (5 volwassenen, 5 kinderen). 2 huifkarren en 3 paarden, Jonker (speciaal om gevraagt!), Laura en Anita. Anita als 'los' paard er achteraan. Voor mij nog leuker omdat ik van de kinderen de meeste rijervaring had en dus uren op Anita achter de huifkar aanhobbelde Haha!

Beide keren erg geslaagde week en een hoop mee gemaakt! Knipoog Wat voornamelijk heel grappig was altijd dat Jonker als hij (water/modder)plassen zag op het pad altijd keihard er doorheen ging galopperen omdat hij wist dat je anders vast zou blijven zitten met de kar. Eigenlijk mocht je niet galopperen maar stop dat paard dan maar is en daarbij vonden we het stiekem wel onwijs leuk.. Bloos

In elk geval zou ik het zou weer doen en het ook iedereen aanraden! Haha!