Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
sinESappel schreef:Wat betreft het nut van het ruiterbewijs... ik heb het eerlijk gezegd ook nog nooit nodig gehad. Maar ik weet wel dat er gebieden zijn waar het wél verplicht is en waar je het moet hebben om een paard te huren (en terecht!!). Ik heb zelfs gehoord dat ze het binnenkort willen uitbreiden tot een heel officieel examen in combinatie met het CBR!
Ilsiie schreef:tsja, in welke zin van het woord?
qua leerwerk enzo niet, het is geod dat je het een keer leert, maar dat kun je ook zonder er een papiertje voor te halen
ik ga 'm wel halen, en dan vooral voor de verzekering die erbij zit!! als ik nu buitenrij, ben ik alleen WA verzekerd, maar met die verzekering erbij wordt er nog véél meer verzekerd, dus dat zou de enige reden voor mij zijn
Wafel schreef:als ik nu buitenrij, ben ik alleen WA verzekerd, maar met die verzekering erbij wordt er nog véél meer verzekerd, dus dat zou de enige reden voor mij zijn
Citaat:TOTAAL GEEN NUT!!!! Kas spekken is het enige wat in mij opkomt!
CCCCorine schreef:Dat vraag ik mij ook af. Mijn 'WA' verzekering keert namelijk tot veel hogere bedragen uit dan de verzekering die aan het ruiterbewijs gekoppeld zit. En bij mijn weten gebeurt het niet snel dat twee verzekeringen voor hetzelfde geval uitkeren (of heb ik dit helemaal mis?)
ikke schreef:CCCCorine schreef:Dat vraag ik mij ook af. Mijn 'WA' verzekering keert namelijk tot veel hogere bedragen uit dan de verzekering die aan het ruiterbewijs gekoppeld zit. En bij mijn weten gebeurt het niet snel dat twee verzekeringen voor hetzelfde geval uitkeren (of heb ik dit helemaal mis?)
Nou, als je een goede tussenpersoon hebt, dan kun je het ruiterbewijs aanspreken op het moment dat je meer schade hebt veroorzaakt dan je eigen verzekering dekt. Welliswaar moet je dan wel iets giga-stoms hebben gedaan, maar voor het idee.............
Citaat:Volgensmij kan iemand die nog nooit op een paard gezeten heeft het zelfs nog wel halen.

) Belachelijk inderdaad. Maar hoeveel ruiters zie je nu al niet op straat die geen benul hebben hoe alles juist zit? Als je je eigen paard hebt ben ik van mening dat je er mee over weg moet kunnen op straat, en in de bak.

Hobby schreef:Hier niet hoor.. klopt eigenlijk helemaal niet.. er zou ook echt op de weg moeten gereden worden zoals bij jullie dan@ CCCCorine: Ik weet niet hoe lang jouw ruiterbewijs al is verlopen, maar binnen twee jaar na datum kun je het ruiterbewijs alsnog verlengen. Ik heb het een jaar geleden eens nagevreegd bij SRR. Helaas had ik de mijne al 8 jaar laten verlopen. Destijds (13 jaar geleden) was het examen een lachertje. Alleen stap, draf, galop en twee sprongetjes kwamen aan bod en zelfs na een valpartij op het sprongetje kon je nog slagen. Tegenwoordig gaan ze in ieder geval nog een stukje langs de weg.

SOET schreef:Hobby schreef:Hier niet hoor.. klopt eigenlijk helemaal niet..Tegenwoordig gaan ze in ieder geval nog een stukje langs de weg.

dus dat ik het zo beter vind!
Waar ik nu namelijk rij is het alleen een theorie en bakproef 
Ik denk ook dat dit echt afhangt van wie de proef aflegt, namelijk bij ons was er niemand door die van het paard viel, of aan het paard hangde, enzo. (normaal natuurlijk.)Citaat:Zelfs als je valt met je sprong, zoals hobby zegt, slaag je al.
Zo hopelijk heb ik nu m'n vorige antwoord wat duidelijker gemaakt
Het was inderdaad nogal vaag geschreven
Sorry daarvoor.