joy76 schreef:@Lauss: ik denk dat ik dat verkeerd heb uitgelegd. Natuurlijk haal je op je fiets geen paard in dat aan de kletter is gegaan. Of je het vanaf de grond (al dan niet met auto) kunt voorkomen vraag ik me overigens af, maar dat doet niet echt ter zake. Ik heb wel een fietser meegenomen als gezelschap voor mijn jonge pony, die zich, zeker in het begin, nog wat onzeker voelde alleen op straat. Resultaat: Hij volgde de fiets overal, zelfs als 'ie het eingelijk een beetje te gevaarlijk vond om door te lopenHet handigst is en blijft i.m.o. iemand anders met een braaf paard, maar dat had ik al gezegd.
Inderdaad! Mijn pony zet in haar eentje echt geen stap. Als mijn vriend ernaast fiets is het goed. Ook als we iets engs tegenkomen. Dan gaat hij gewoon naast haar fietsen, geeft haar eens een aait, en het is goed.
Het handigst is en blijft i.m.o. iemand anders met een braaf paard, maar dat had ik al gezegd.
Ik kan ook alleen met iemand anders er tevoet naast naar buiten, dat is puur voor mijn gevoel, maar als ik alleen ben ben ik gespannen..