Veilig?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJ

Re: Veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:52

Gelukkig weet ik van mijn pony dat ze bij me zal blijven, als ik eraf donder. Judy staat vrijwel direct stil, en gaat nog geen meter bij me uit te buurt....
Een tijd geleden kwam er een hond met een flink bot op ons afgerend, om te spelen... Dat was wel dooodeng, Judy liep weg, van de hond, maar toen baasje hond gevangen had, En ik haar riep, kwam ze weer rustig terugdraven. (was kwestie van paar seconden, en in die tijd was ik nog niet in staat geweest om achter Judy aan te lopen, knie wilde niet, kneuzing.)

Verder heb ik in de bak/wei geoefend, dat wanneer ik er af spring/val, dat ze stil staat.. uiteindelijk zelfs vanuit galop.

Mobieltje gaat standaard mee, maar op echt gestresste momenten heb ik daar niets aan, dan sta ik er mee te kloten, en heb ik eindelijk iemand aan de telefoon kan ik geen woord uitbrengen.....

Zweep gaat mee als ik in schemer/donker buitenrijd(met verlichting natuurlijk) en wanneer ik over enge paadjes heen moet.. als ik overdag een rit maak door een woonwijk, laat ik 'm thuis.
Als ik verder dan een uur van huis ga, gaat het zakmes ook mee.

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:56

pfft Clown nou, echt gevaarlijk is het hier niet, feit.
Ja, reflectors als het donker is. Je mobiel mee...
Sjongejonge, overdrijven is ook een vak Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 12:24

Een kwestie van afegen van de kans en de grootte van de gevolgen.

Verder is de grootste angst voor de vrees waar men bang voor is. Wat het daadwerkelijke risico is, is dan niet meer belangrijk.

'Veilig' is een gevoel, een perceptie.
Rationeel is het logisch de soorten risicos te scheiden, de gevolgen te bekijken en dán te bepalen wat voor joú belangrijk is.

De één neemt dan een mobiel mee als oplossing voor alles, een ander liever een strotouwtje, of een alarmfluitje, of een touw met werpanker voor drijfzand Haha! en ik? ik neem op nachtelijke terreinritten een sabel mee tegen al die enge-vrouwen hier in de bosjes Clown

Het punt van dit topic is dat je nadenkt. Zo lijkt míj enige EHBO-kenns, en met name van traumas, erg zinvol. Hoef je in NL ook niets voor mee te sjouwen, zit gewoon in je hoofd.

HC