Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_inge_

Berichten: 1129
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:15

Eerst ging ik nooit alleen naar buiten altijd met een van me ouders maar omdat ik de hele tijd moest kijken wanneer hun konden ben ik een keer alleen gegaan ik vond het doodeng maar het ging goed. Nu rij ik altijd alleen me ouders vinden het goed als ik maar een cap op heb en me mobiel mee en tjaa natuurlijk niet over te drukke wegen gaan.

Tessa

Berichten: 2057
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:16

Miss_Montana schreef:
Hier in de buurt (het Twiske) nemen sommige mensenl een zweep mee ter verdediging vanwege de vele mafkezen die er rondlopen. Allemaal dingen waar je misselijk van word...


In 't Twiske moet je idd uitkijken.. ik heb meerdere verhalen gehoord van jochies die je paard terroriseren met een brommer totdat je paard op hol slaat e.d. Ik ben zelf ook een keer lastiggevallen (niets gebeurd gelukkig).

Het moge duidelijk zijn dat ik dus niet alleen naar buiten ga Lachen

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:19

ga dus ook alleen naar buiten, heb niemand anders die mee kan en vind het heerlijk zo samen met peerdebeest, niets mooiers als dat. De zon komt op, dauwdruppels hangen op het gras, in de verte hoor je vogeltjes fluiten en jij bent een met je paard in de natuur ( zucht krijg spontaan zin in een buitenrit)

Ronnie26

Berichten: 848
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:23

Ik rij héél vaak alleen buiten/ in het bos. Soms gaat het
berijdertje van mijn shetlander mee op me shet. Maar meestal
rij ik alleen buiten.

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:24

Ik ben ook wel alleen naar buiten geweest met Partout.
Gewoon uitstappen na het werk.
Maar dan liet ik het altijd aan mensen weten op stal en ik nam mijn mobiel mee.
Als er niemand was op stal tegen wie ik het kon zeggen ging ik ook niet.
Veiligheid voor alles Ja

faxa

Berichten: 2173
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:28

Ik rijd eigenlijk altijd alleen. Eerst niet, toen altijd emt mijn ouders maar ik vond het saai..was alleen stap etc. Ik wou meer actie. Toen ben ik alleen gaan rijden, Laatst zelfs alleen door het bos. Vond het eerst toch wel beejte eng maar als je gewoon lekker rijd voel ik me gewoon fijn! Moet btw wel altijd mijn mobiel mee en cap of voor als er iets gebeurt.

Olympia

Berichten: 55612
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:00

Ik rijd soms wel is alleen buiten, maar toch vind ik het wel een beetje link.. ik heb wel altijd mijn mobiel bij me en vertel ook altijd waar ik ben, maar toch als je ervan af valt en je valt op je hoofd of weet ik veel wat, dan kan je toch moeilijk bellen..

Dus ik ga liever niet alleen naar buiten

Anoniem

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:28

Ik ben vandaag dus geweest Haha!

Had met mijn ouders besproken dat ik naar een bepaald bos ging (waar je ook met de hond kan wandelen en je kan daar wat drinken enzo) en zij kwamen dan met de hond naar het bos. Dus ben ongeveer een uur alleen weggeweest en dan ben ik hen tegengekomen en dan weer ongeveer een uur terug naar huis ... Langs het militair domein af gereden, gewoon altijd maar rechtdoor, makkelijker kan niet Tong uitsteken (had op voorhand wat schrik dat ik het niet zou vinden omdat ik niet 100% zeker was van de weg Knipoog )

Alles is goed gegaan, maar daar had ik ook geen schrik voor, die pony is echt 100% bomproof, iedereen zou zo'n paardje moeten kunnen hebben Tong uitsteken

Er zijn op de stopplaats ook foto's getrokken maar die zijn niet al te charmant (ik sta nooit goed op een foto :s) dus daar ga ik jullie niet mee lastigvallen Knipoog

_monique

Berichten: 55
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:31

ik ga eigenlijk altijd alleen naar buiten,,want er gaat bijna bij ons op stal nooit iemand buitenrijden,,maar neem wel altijd me mobiel mee..!!!

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:32

Ik train meestal met iemand samen buiten maar dat is meer omdat wij springpaarden trainen en dan rijden we gewoon per 2 naar buiten is veel gezelliger Haha!
Maar ik rijd ook regelmatig alleen het boeit me helemaal niks en dat het gevaarlijk is is ook onzin gewoon mobieltje mee. Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren. Ik zag dat iemand hier schreef van bij het verkeer blijven fsow. Dat doe ik/wij dus absoluut NIET ze sjeezen tegenwoordig de sokken van je lijf af. Bovendien zijn de zandbodems in het bos veel beter en rustgevender (omgeving) voor de paarden!

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:37

Ik moet wel, ik zou niet weten hoe ik anders moet trainen voor mijn endurancewedstrijden. Haha!

Heb wel altijd mijn mobiel bij me voor het geval dat. En een helm op om de kans te verkleinen dat ik buiten westen raak als ik van de knol donder of een tak tegen mijn hoofd krijg. Haha!

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:35

Bij ons in de buurt kan het makkelijk.
Ik doe het dus ook heel vaak. Ja
Vind het heerlijk, even niks aan je hoofd.

Maar als ik die verhalen van 't Twiske hoor, is dat dus niet overal zo. Nagelbijten / Gniffelen

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:12

ik rijd elke dag alleen buiten, m'n foon moet alleen mee en ik moet voor het donker terug zijn

hier hebben we dan ook geen rare jongens ofzo.

MDWStables

Berichten: 1442
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:14

Ik ga vrijwel altijd alleen naar buiten, mijn paard is alleen ook veel braver.

Hilli

Berichten: 22955
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:19

Karin schreef:
Ik moet wel, ik zou niet weten hoe ik anders moet trainen voor mijn endurancewedstrijden. Haha!

Heb wel altijd mijn mobiel bij me voor het geval dat. En een helm op om de kans te verkleinen dat ik buiten westen raak als ik van de knol donder of een tak tegen mijn hoofd krijg. Haha!

Dat geldt voor mij dus ook - ik rij wel eens samen met de eigenaresse van m'n brijrijdpaard, maar ook regelmatig alleen. De eigenaars weten altijd wel hoe laat ik bij de paarden ben, en ik laat ook altijd even weten wanneer ik terug ben.

Jimbo
Berichten: 846
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Berltsum

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:28

Ik rijd juist liever alleen buiten, dan heb ik in ieder geval niet het gevoel dat ze er een wedstrijdje van wil maken (erg humeurig paard, soms superbraaf, soms hittepitje). Heb altijd mobiel bij me en cap op. Ik rijd ook bijna alleen maar in stap omdat ik niet wil dat ze uitglijdt en ik wil ook niet draven naast drukke weg.
Ik weet niet wat er zou gebeuren als we brommers tegenkomen die haar op de zenuwen willen werken maar dat zien we dan wel weer, bijna iedereen is redelijk bij ons

develwife

Berichten: 1039
Geregistreerd: 12-12-05

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:33

Ik rijd ook veel alleen buiten ik zorg dat ik mijn mobiel bij heb en weg ben ik Knipoog

Groetjes

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:36

ik rijd het liefst alleen in het bos, lekker samen met mijn paard. Kan ik zelf het tempo etc bepalen. Mijn paard is zelfs nog braver alleen dan in een groep. Wel meld ik altijd aan mijn vriend wanneer ik vertrek en als ik weer terug ben, en heb een mobiel bij me.

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:40

Ook ik rijd in mijn eentje buiten. Eigenlijk moet ik zeggen; ik rijd het liefst in mijn eentje buiten Lachen Gewoon even quality timen met je paard in de buitenlucht, zonder rekening te hoeven houden met een andere ruiter + paard. Drie is sowieso de max, ik heb een hekel aan in groepjes rijden...

Mijn paard is redelijk bomproof (komt u maarrrr met die scooters Duivel), maar ook ik ga gewapend met een zweep, cap en mobiel op pad. En een opvouwbare hoevenkrabber Clown
Hier in de Randstad is het een zeldzaamheid ergens alleen te zijn, soms wel jammer, maar ik maak me dus ook niet te druk. Ben wel meer op mijn hoede, heb helaas e.e.a meegemaakt met onverantwoordelijke mensen... de volgende die me lastigvalt krijgt zonder pardon een fikse roei in het gezicht!

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:41

In het bos rijd ik liever met zijn 2en

Maar in het bewoonde gebied maakt het me niet veel uit!

Ik neem in ieder geval altijd mijn mobiel mee en wat losse euro's.

Harvumi

Berichten: 901
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:42

Ik reed met mijn huupony ook altijd buiten simpelweg omdat we geen bak hadden. Vrijwel iedere keer ging ik alleen op pad. Wel altijd een telefoon bij. Toch ligt het wel aan de leeftijd en verantwoording (en ervaring niet te vergeten). Zeker als het niet jou paard is. Je hebt op dat moment de verantwoording over iemand anders zijn paard, dus moet je daar zorgvuldig mee omgaan. En als de eigenaresse jou genoeg vertrouwd om met haar paard naar buiten te gaan, denk ik dat het wel goed zit.

Chessiej

Berichten: 1705
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:43

Ik ga het liefste met andere mensen naar buiten.. Veel gezelliger natuurlijk! Maar ga ook wel is alleen! Ik neem altijd me mobiel mee en wat geld.. Waar ik rij, zijn meestal wel mensen en dat is wel fijn!
Ik rij veel buiten omdat wij jammer genoeg geen bak hebben.

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:44

ik rij bijna altijd alleen buiten heb wel mobiel bij me....Als ik met iemand anders ga rijden dan is de pony gewoon gevaarlijker

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:45

Ik reed altijd alleen buiten, tot ik een keertje de weg niet meer volledig wist en zo ben terechtgekomen in een smal landweggetje dat doodliep. Ik zat vast tussen 2 omheiningen van prikkeldraad met daarachter koeien. Mijn paard is als de dood voor koeien en begon te steigeren, bokken. Omdat ik machteloos was ben ik eraf gegaan, in de netels gesprongen, mijn paard kon ik niet tegenhouden en is weggegalopeert tussen 3 bomen die de weg versperde en prikkeldraad. Tot hij uiteindelijk over de prikkeldraad is gesprongen en 2 dagen in een weide daar heeft gestaan totdat we hem eindelijk hebben kunnen ophalen met een trailer.

Is inmiddels alweer 2-3 jaar geleden, maar ik heb nog altijd schrik om alleen buiten te gaan, hij schrikt van het minst. Omdat ik geen andere mogelijkheid heb, ga ik toch alleen buiten, maar neem altijd korte weggetjes die ik 100% ken. Maar lange afstanden kan ik dus niet meer doen
En omdat ik 2-3 jaar geleden mijn GSM niet meehad en een kilometer heb mogen stappen tot ik eindelijk iemand tegenkwam, neem ik deze dus altijd mee!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:53

Ga ook regelmatig alleen naar buiten Ja HEERLIJK Dromen lekker samen genieten en geen rekening hoeven houden met anderen enzo Knipoog
Idd ook altijd mobiel mee en op stal weet men ook dat ik alleen naar buiten ben en geef ik meestal ook een tijd aan dat ik weg ben Knipoog. Ze weten verder zowiezo dat ik (als ik alleen ga) nooit langer dan 2u weg ben en ook voor t donker terug ben Ja.

Ik reed met mijn verzorgpony ook al heel vaak alleen *LOL* . Moest anders op een open maïsplak achteraf rijden en in principe kan daar evenveel gebeuren Knipoog.
Moest wel altijd even aan eigenaar melden dat ik ging en hoe laat ik terug was Ja --> maar da's een kleine moeite en dan weten ze wanneer ze ongerust mogen worden --> hierdoor geef ik dat nu ook altijd even aan stal door Knipoog en stal wil het ook altijd graag weten Ja (iedereen geeft t ondertussen voortaan even door)

Wel kunnen sommige paarden en pony's alleen HEEEL anders reageren dan met 2-en of in een groep, dus je moet idd wel ff weten hoe je paard reageert alleen. Mijne is gelukkig súper alleen (beter dan met een grote groep).

Maar ging dus wel de 1ste keren met iemand met fiets/ of te voet erbij die ff oogje in het zeil hield en de 1ste keer echt helemaal alleen bleef ik dan ook dicht bij stal om te wennen.

Dit gaat trouwens al zo'n 15 jr goed Haha! (pff wat klink ik zo oud Bloos )

O ja heb trouwens ook altijd mijn zweep bij (is handig met o.a. honden) wat geld en een zakmes Knipoog (Bij langere ritten ook nog een halster + touw)
Laatst bijgewerkt door grid op 30-10-06 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt