manege Lisiduna

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:39

Voor het bos, moet je bij Lisidina zijn, dus niet Grol,houd dat ff in de gaten.
De situatie zoals hij nu is,heb je als klant weinig mee te maken, er zit een andere beheerder in als voorheen en er lopen wat rechtzaken tegen de vorige, vandaar dat er niet geinvesteeerd kan worden in nieuw materiaal/paarden etc, totdat er uitspraak is geweest, maar zoals gezegd, merk je daar weinig van, zeker als je alleen voor een ritje komt.
Verder staan de paarden er netjes bij en ze lopen nu weinig, dus lekker voorwaarts zullen ze zeker zijn, veel plezier.
Als je een strandrit wilt maken, kijk dan eerst ff wanneer het laag water is, anders is het strand vrij smal en te mul, je moet echt laag water hebben voor het mooie........

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 23:06

Aantal keren gereden.
ik heb er goede herrineringen aan.
1ste x had ik een beestje had 3 maanden niet gelopen. was werkelijk niet te stuiten, wat heb ik een super rit beleefd. meestal geven ze op manege van zulke gekkenhuizen niet mee. maar bij lisiduna wel hoor, en dat kwam mij super uit.(beestje is helaas later weggebracht, omdat hij té was )
2de keer zou ik op een beestje maar die galopeerde zichzelf in toen moest ik op een of andere haflingerx arabier. ik dacht echt wat beleef ik me hier * Gaap
toen had ik ff gecominiceerd
en jahoor de 3de keer weer een top rit op een zweedse draver. alleen wel jammer dat de begeleiding der paard niet kon houden ik zat daarachter en had de mijne nog wel bij me en we zaten echt zo van yeah right! toen zijn we er maar achterna geknald op een gegeven momen ik en m'n vriendin super ver voor en wij dachten waar moeten we stoppen ?
wij kneiterhard tussen die ingang van de palen door. toen keek ik achterom en dacht hmmmz laten we maar stoppen. groep is pleite.

en in de bos heb ik ook wel voorop gereden omdat paard van de begeleider bij het minsgeringe ging stilstaan.
houd ik wel van.

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:04

ik ben bij manege lisiduna 2 keer geweest.
1 week toen huurde ik daar een paard, mocht hem zonder begeleiding mee hebben dus super aardig!
en een keer een week met mijn eigen haflinger.
het is mij heel goed bevallen al vind ik de stallen wat minder daar.
verder vond ik de mensen die erbij hoorden niet erg aardig, daarintegen waren de stalhulpen echt super! zij stonden echt voor de paarden klaar en hadden er alles voor over.
(was geen vast personeel toen, alleen in vakantie's ofzo werkten zij er toen)
maar nu praat ik wel over 8 jaar terug ofzo.
Ik heb nooid paarden gezien met kapotte ruggen ofzo, en ze werden ook goed gevoerd ze kregen zelfd slobber de manegepaarden!!

bij manege grol heb ik 1 keer gereden, ze waren daar aardig
maar de omgeving vond ik ik minder omdat je daar geen bos hebt.

luna_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:42

nou ik heb daar stage gelopen en het is best wel een betere manege geworden als 1 jaar geleden ik heb daar 10 weken gelopen en heb strand en bosritten begeleid samen met nog een meisje maar dat gaat er allemaal goed aan toe, ook zijn de paarden wel druk op het strand omdat ze het gewoon geweldig vinden als ze weer op het strand zijn, ook doen de paarden niks ze zijn super braaf en gaan ook niet bokken ofzo.

verder raad ik je aan als je een buitenrit wil en je heb niet zo veel ervaring geen strand rit te doen want ze gaan je daar namenlijk een soort proef lesje geven als ze het niet vertrouwen. niet dat ik wil verklikken maar ik geef alleen een tip.

verder info kan je reageren op dit berichtje

Pegasus_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:44

ik ben een paar dagen geleden bij manege lisidina wezen rijden. ik vond de strandrit van 2 uur echt super gaaf! het is er niet heel netjes maar de paarden zijn er wel goed verzorgd..! ik zat op een haflinger en op het strand ga je vaak in supersnelle galop, echt gaaf. maar de paarden weten waar ze mogen galopperen worden ze wel druk, en ze remmen uit zichzelf weer af bij de volgende palenrij. je mag je beesie helemaal voluit laten gaan.. en bij de eerste palenrij wacht je op de rest van de groep. het is leuk dat je bijna meteen in het bos zit, en je blijft er best wel lang op het strand.
na het rijden moet je wel zelf je paard afzadelen en er staan dan ook emmers met een spons klaar, zodat je zelf je paard na de strandrit je paard af kan sponzen..
ik heb er geweldig gereden!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:55

wil er binnenkort ook nog een keer gaan rijden! Dat is alweer hele tijd geleden, meestal ga ik nu naar de Drunense Duinen omdat dat dichter in de buurt is, maar het ook goede herinneringen aan Lisiduna

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:52

Ik heb ongeveer een jaar a 1,5 jaar terug een strandrit gemaakt met mijn stalgenootjes. Het was erg leuk en spannend, de paarden/pony's gingen behoorlijk hard! Alhoewel wij zelf geen problemen hebben gehad moet ik zeggen dat ik de rit opzich wel wat onverantwoord vond... Er werd niet gevraagd naar ervaring oid. en we reden hele stukken alleen. (begeleiding draaide op een gegeven moment onaangekondigd gewoon om richting huis) Verder hebben wij het erg naar ons zin gehad en was het al met al een leuke rit.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:23

ik heb daar meerdere keren gereden, alle keren super leuk, vooral omdat wij hier alleen maar bos hebben natuurlijk. Heb op een leuk paardje gereden een bonte die wel echt heel sterk was, dus had de volgende dag wel veel spierpijn

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:40

MarchaL schreef:
Ik heb ongeveer een jaar a 1,5 jaar terug een strandrit gemaakt met mijn stalgenootjes. Het was erg leuk en spannend, de paarden/pony's gingen behoorlijk hard! Alhoewel wij zelf geen problemen hebben gehad moet ik zeggen dat ik de rit opzich wel wat onverantwoord vond... Er werd niet gevraagd naar ervaring oid. en we reden hele stukken alleen. (begeleiding draaide op een gegeven moment onaangekondigd gewoon om richting huis) Verder hebben wij het erg naar ons zin gehad en was het al met al een leuke rit.

Toen zat er de oude eigenaar nog in, kan wel kloppen dat het niet helemaal top was, langzamerhand is de manege weer aan het opkrabbelen en het is weer lekker druk, ziet er rooskleurig uit.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:46

Een aantal jaren terug heb ik er een starndrit gemaakt. Mijn ervaring was niet goed. De groep was veel te groot en de paarden waren veel te druk voor de groep. Hierdoor had de begeleiding geen overhand op de zaak en werd uit veiligheidsoverwegingen niet gegalloppeerd op het strand. Natuurlijk is dit zeer verstandig (daar zul je me niet over horen), maar wat ik wel kwalijk vind is dat ze mensen een spectaculaire strandrit beloven en vervolgens dit niet waarmaken. Zorg er (i.m.o.) dan voor dat er kleinere groepen zijn en de paarden beter opgeleidt zijn. Voor buitenritten met mensen waarvan je niet weet hoe ze rijden zijn te drukke paarden gewoon niet geschikt.

Deze ervaring stamt uit een poos geleden, hoe het nu is weet k niet. Dat zou je toch zelf moeten gaan ervaren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 23:25

Oud topic --> Slotje Lachen