Armaris schreef:De onze is opgevoed en ging vroeger aan de kletter,dus niks opvoeden.
Hoe wou jij je paard misschien tot de orde roepen ?
Moet ik hieruit begrijpen dat je na dat "aan de kletter gaan" besloten hebt je paard toch maar op te voeden?
Tot de orde roepen kan op veel manieren, afhankelijk van capriolen die uitgehaald worden en hoeveelheid gevoel voor humor dat ik voorhanden heb. Kan varieren van een keer Tsssss zeggen tot een flinke ruk (ja, niet subtiel) aan de teugel in combinatie met wat boze stem. Punt is alleen dat ze nooit "aan de kletter" gaat omdat ze is opgevoed. Ze loopt hoogstens te zieken dat ze hard WIL, maar vertrekt niet zonder toestemming. Maar ze mag ook zo nu en dan gewoon volgas, op een plek die overzichtelijk is, genoeg kilometers lengte heeft en er geen wandelaars in de weg lopen. En dan op tijd aangeven dat het einde in zicht komt en ze dus echt maar eens moet gaan remmen, via dat ABS systeem waar Kiwiko het over heeft. Aardig bijkomstigheid is dat ze ondertussen ook weet dat ze moet afremmen voor wandelaars die per ongeluk toch langs het pad lopen, hoef ik al niet eens meer iets aan te doen (behalve belonen, natuurlijk)