Ruitervakantie buitenland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nickolay

Re: Ruitervakantie buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:23

Ik ga regelmatig naar de Algarve in Portugal.
Daar zit een stal voor ruitervakantie, waar ik vroeger ook zelf gewerkt heb.

De 2e week van januari ga ik weer een weekje.

Het is daar super gezellig. En ze hebben goed getrainde paarden.

www.valedeferro.com

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:59

Tijdens mijn werk in zweden veel daar rond gereden, maar goed dan zit je intern. Wel erg mooi.

Wat mij altijd nog een keer super lijkt is een trail in finland. Bij -25 op ijslanders Nagelbijten / Gniffelen Ik heb een hekel aan kou maar dat lijkt me zoooo geweldig!

Volgend jaar willen we met een aantal leden van onze vereniging gaan logeren bij onze vroege oprichtster van de club. Die woont nu in het noorden van Noorwegen. Daar schijnen ook veel ruitervakantie`s georganiseerd te worden, zal eens informeren. Het is maar net wat je trekt Bloos

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:59

Ik ben met Trailfinders naar Ierland ( Galway) en Polen geweest. Allebei super, alleen niet te vergelijken!
Polen is super qua natuur...echt ik had niet verwacht dat het zo mooi zou zijn. Had beetje vooroordeel over Polen ( grauw, armoede, lelijke steden) maar het is er echt prachtig!
Als je meer info wilt moet je het maar even zeggen!

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:04

Mijn vader, moeder en ik zijn dit jaar naar Wales geweest, was echt super!! Haha!
Het waren meer van de rustige buitenritten omdat mijn moeder nog niet helemaal vertrouwt was met galop buiten.
Maar achteraf vond ze het geweldig om een rengalopje te maken Knipoog

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:59

Ik ben absoluut een Domaine des Garennes fan!!
Leuke sfeer, iedereen voelt zich daar thuis! Lieve mensen, leuke paarden, mooie omgeving. Echt super, ben er pas 6 keer geweest.

Vorig jaar ben ik 'vreemd' gegaan (zo voelde het echt) en ben ik naar Andalusie geweest (Rancho La Paz) Op zich ook wel leuk, nadeel vond ik dat er erg veel Duitsers waren die ons een beetje nogal buiten sloten. Wij hadden wel een soort trektocht geboekt, de paarden bleven 's avonds achter en de ruiters werden opgehaald. De 1e 2/3 dagen is dat leuk maar je bent natuurlijk steeds verder weg waardoor de busreizen steeds langer werden.

Ik heb ook een dag in Wales gereden, in Abergavenny, hele mooie omgeving! maar ja dat weer he! (sorry ben droog weer ruiter, dan zie je veel meer van je omgeving!)

Overigens zijn zowel Time Out als Trailfinders goede reisorganisaties die echt wel weten waar ze hun klanten naar toesturen!

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:45

Ik heb een paar jaar terug in mijn eentje deze reis gemaakt.
http://www.trailfinders.nl/reizen.asp?part=Europa&subpart=Spanje&reisid=62
Echt geweldig!!! Super!!
Ondanks dat ik toen 1-2x per week reed, heb ik met gemak de trektocht van 6 dagen (4-7 uur per dag rijden) vol kunnen houden. Mede door de comfortabele trekkingzadels.
De paarden leven het hele jaar door in de kudde in de bergen en zijn gewend aan dit leven.
Ze stonden letterlijk te dringen toen we de paarden gingen uitzoeken, zo leuk vonden ze het.
Betrand is supergoed voor zijn paarden, echt een paardenman. En onderweg worden ze goed verzorgd, hij heeft van alls bij zich.

Ik heb hem later nog weer opgezocht, zo geweldig waren mijn herinneringen!!

Hieronder een kleine foto impressie
Succes met je keuze! Volgens mij zijn er superveel leuke reizen. Ik heb afgelopen voorjaar in de Belgische Ardennen een weekend trektocht gemaakt, ook leuk om mee te beginnen...
http://www.drieheuvels.nl/belgie.htm#a1

http://i39.photobucket.com/albums/e172/lekkeretosti/annemiekenik.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e172/lekkeretosti/dooreendorpje.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e172/lekkeretosti/afdaling2.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e172/lekkeretosti/macsabina.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e172/lekkeretosti/dryfruit_time-1.jpg

pammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:29

zit er ook aan te denken om een paardrijvakantie te boeken.
dus even een stipje

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:14

Particulieren, maar ook aangesloten aan een Scandinavisch reisbureau, mijn engels vrienden Sandra en Steve. Ze bezorgen je een onvergetelijke vakantie in een deel van Portugal dat niet overloopt van de toeristen:
http://www.ridingportugal.com/

Klarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:23

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:20

Ik ben met Trailfinders op trektocht door Bulgarije geweest. Lachen
De Singing Rocks Trail.
Tópvakantie! Haha!
Reisverslag/foto's kun je allemaal hier vinden, met links naar alle foto's en volledig verslag.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=614706&hilit=

Dit jaar ga ik naar Polen, weer met trailfinders. Was er erg tevreden over. Ja
Als je nog vragen hebt, stuur gerust een PM. Lachen

Crazy_Tammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:10

Ik ga begin Juni met nog 4 vriendinnen een weekendje weg en dan gaan we het hele weekend een tocht te paard door de ardennen maken.
Ik heb er nu al super veel zin in. Verders heb ik in Frankrijk al in een aantal streken een paardrijtocht gemaakt, echt schitterend!!

http://www.lesolivettes.be/dutch/index_dutch.html

Lketinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:21

hey Tammie, ook ik heb er erg veel zin in.

(ik ben een van de vriendinnen) Haha!

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:09

Heeft iemand nog een leuke tip?

Twee jaar geleden ben ik met een vriendin naar sierra de guara gegaan en vorig jaar naar Catalonie. Beide reizen via trailfinders, ik ben nu weer aan het rondkijken maar kan niet kiezen Haha!

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:13

itsdaantje schreef:
Heeft iemand nog een leuke tip?

Twee jaar geleden ben ik met een vriendin naar sierra de guara gegaan en vorig jaar naar Catalonie. Beide reizen via trailfinders, ik ben nu weer aan het rondkijken maar kan niet kiezen Haha!

Gaaf! Ben jij ook bij Betrand en Maria geweest?
Ik heb de reis 5 jaar geleden gedaan, en 2 jaar later privé nog eens terug gegaan. Wat was het daar geweldig zeg, zou heel graag het andere rondje nog eens doen!!!
Op wie heb je gereden, heb je foto's?

Ropers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:42

Ja Frankrijk is eruuug leuk!!
Inderdaad gezellige sfeer, superlokatie en superbrave paarden.
Daar kun je ook met koeien werken, dat is altijd mijn favoriet.

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:19

@Salinicky, heb de foto's ff opgezocht!! Hmmm wil meteen, nu direct op vakantie Tong uitsteken Ik ben niet zo heel goed met namen, volgens heette t paardje Absa of iets wat er op lijkt. Heel leuk en fijn te rijden paardje.

Bertrand is idd super met zijn paarden en dat is ook meteen het probleem... Ik ben hierdoor een tikje verwend Bloos ik wil een vergelijkbare trektocht Vork . Het was echt heel goed; goede/leuke paarden, een mooie/uitdagende tocht en die mensen houden echt van hun paarden.
Aan de ene kant wil ik graag nog een keer daarheen, maar aan de andere kant, er zijn nog zoveel mooie gebieden om te rijden. Keuze is weer moeilijk.

Voor andere twijfelaars: zeker een aanrader!

Heb jij nog andere trektochten gereden?

(en dezelfde vragen die jij stelde, op wie heb jij gereden en heb jij foto's?)

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:31

itsdaantje schreef:
@Salinicky, heb de foto's ff opgezocht!! Hmmm wil meteen, nu direct op vakantie Tong uitsteken Ik ben niet zo heel goed met namen, volgens heette t paardje Absa of iets wat er op lijkt. Heel leuk en fijn te rijden paardje.

Bertrand is idd super met zijn paarden en dat is ook meteen het probleem... Ik ben hierdoor een tikje verwend Bloos ik wil een vergelijkbare trektocht Vork . Het was echt heel goed; goede/leuke paarden, een mooie/uitdagende tocht en die mensen houden echt van hun paarden.
Aan de ene kant wil ik graag nog een keer daarheen, maar aan de andere kant, er zijn nog zoveel mooie gebieden om te rijden. Keuze is weer moeilijk.

Voor andere twijfelaars: zeker een aanrader!

Ik heb hetzelfde!!! Wil graag nog eens een trektocht maken, maar doordat deze zo fijn was, en dan vooral de paarden, die het zó leuk vonden (ze kwamen aanrennen toen we ze gingen halen voor de tocht), is het moeilijk iets gelijkwaardigs te vinden.
In mijn post een stukje hierboven heb ik foto's staan.
Ik heb op Letchy gereden, die was toen al iets van 18 dacht ik. Een schimmel.
Ik heb ook nog een hele mooie (niet digitale foto van ABSA, liggend ergens in de bergen los(!) tijdens een rustpauze.

Deze reis is echt een aanrader!!!

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:08

Heb je een scanner Bloos ?

Maar mocht ze dan helemaal los bij jullie? Bij ons nl niet, ze ging nog wel eens aan de wandel met haar partner in crime, t paardje waar mijn vriendin op reed. Hmm zouden paarden ook op hun berijder lijken Duivel ?

Was overigens ook wel grappig, Bertrand er lopend achteraan om een kwartiertje later ongezadeld terug te rijden naar de groep... Doe ik hem niet na. Al hebben we wel op het laatst met touwhalster gereden. Dat was ook al een overwinning Knipoog
Misschien moet ik mijn trektochtmaatje toch maar overtuigen om weer terug te gaan Pling

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:23

In Ijsland liep de hele kudde gewoon los (80 paarden in totaal) behalve als we echt stil stonden in een open vlakte hielden we ze samen door een touwtje om de groep vast te houden anders gaat de kudde wel eens alleen verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:03

zo´n rit met een kudde ijslanders wil ik ook ooit nog eens gaan doen,lijkt me geweldig. Was is de beste tijd daarvoor om te gaan?
Nog een paar tips voor ruitervakantie: www.ranch.be en of .nl
beide westernstyl, waarvan eentje met koeien werken..
ben twee jaar geleden naar hongarije geweest, galoperen over de poesta, via trailfinders. ook heel leuk. dit jaar (nog vier weekjes) ga ik naar canada,koeien pesten, en veel rijden.. ook super, ben er al eens geweest..
Maar frankrijk door de bergen rijden staat bij mij wel op nr 1. zo gaaf dat het daar rijden is, zou zo wel weer willen gaan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:20

Galopperen over d epoesta, die stond ook hoog in mijn lijstje toen Ja
Ik ben naar Ijsland geweest in Juli, prachtig weer gehad, lekker warm (natuurlijk ook een paar flinke regendagen). Ik heb de Landmannalaugar tour gedaan, ik denk dat dit de mooiste is Ja Het is wel veel bergop en bergaf en dan mag je echt even geen schrik hebben (of zoals ik gewoon met je ogen dicht durven rijden Vork ).

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:35

itsdaantje schreef:
Heb je een scanner Bloos ?

Maar mocht ze dan helemaal los bij jullie? Bij ons nl niet, ze ging nog wel eens aan de wandel met haar partner in crime, t paardje waar mijn vriendin op reed. Hmm zouden paarden ook op hun berijder lijken Duivel ?

Was overigens ook wel grappig, Bertrand er lopend achteraan om een kwartiertje later ongezadeld terug te rijden naar de groep... Doe ik hem niet na. Al hebben we wel op het laatst met touwhalster gereden. Dat was ook al een overwinning Knipoog
Misschien moet ik mijn trektochtmaatje toch maar overtuigen om weer terug te gaan Pling

Ik heb een scanner ja, maar die ligt weg te stoffen in de kast. Zal eens kijken of ie het nog doet Bloos
Ze mochten bij ons los. Alleen de leiders werden vast gezet. Tarik (oude vos Arabier, was toen al 21) en Shaella (toen 5 jarige schimmel)
Bij ons was een van de leiders ook een keer losgeraakt en heeft de hele kudde meegenomen. Bertrand er achteraan en de honden ook (waren die bij jullie ook mee?) Het was vlak voor een steile afdaling naar beneden. Volgens Betrand wisten ze het en vonden ze dat stukje van de trail niet leuk.
Voor de meelezers: die afdaling maken de paarden zelf, los. De leider loopt met de 'baas' mee met een touw, de rest van de paarden zoeken zelf hun weg naar beneden. Wij liepen er achteraan en waren stukken langzamer dan de paarden.

Iemand al enthousiast geworden van deze reis?

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:40

Salinicky schreef:
itsdaantje schreef:

In mijn post een stukje hierboven heb ik foto's staan.

Heb je de foto's nog gezien?
Ik heb geen andere lange trektocht meer gemaakt. Wel een 2daagse trektocht in de Ardennen. Ook erg leuk, weer heuvelachtig. Een aanrader voor als je korter en dichterbij wilt, maar dat kan natuurlijk niet op tegen de Sierra de Guara!
Ben jij ook in Alquezar geweest? Moooooiiiii!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:19

poesta was trouwens wel echt goed warm, ruim 34 graden, en danmaar galoperen om maar een beetje wind te vangen Lachen
Grappig detail, op alle dekjes die de paarden onder hun zadel droegen, werd er dmv klitteband, een vlag van het land van de ruiter opgeplakt ( dus bij mijn de nederlandse) ik heb me helemaal rot gelachen hierover, maar de eigenaar was bloedserieus hierover ( hoe bedoel je communisme)
Kan wel uren vertellen over mijn rijvakanties.... zo leuk om te doen.
Is ijsland een beetje te betalen trouwens? berg op berg af lijkt me ook er tof

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:39

@eevita is dat de Kiskunsag trektocht? Hongarije staat namelijk al wel op mijn verlanglijst. Ik ben in maart een weekend naar Boedapest geweest en heb daar een aantal stoeterijen bezocht, zag er mooi uit daar. En welke tocht ga jij in Polen rijden?
@elanor die foto's van Bulgarije zien er ook goed uit!
@salinicky Ja de honden waren mee (hadden nog bijna een wild zwijntje verschalkt Vork ) Als je die foto ooit weer tegen komt tussen het stof zou ik hem graag willen. Hierbij trouwens n linkje naar mn foto's

http://www.mijnalbum.nl/Album-SRTMAGDN-Foto's-in-Hilversum-Foto's-van-Vakantie-Spanje.html

Hmm tot nu toe op mijn verlanglijst: Spanje, Hongarije, Bulgarije en Spanje.