wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bentuh

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:35

je kan ook naar manege smit gaan..
die zit daar weer aan de overkant..

wij reden er een keer op zondag langs en van die 2 manege strokken echt alle paarden uit naar het strand lijkt mij toch niet zo leuk..
met zo hele grote groep rijden..

in egmond heb je ook hele leuke manege's en die gaan volgens mij niet met van die hele grote groepen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:15

Jaaa ik heb ervaring Haha! Toen ik op vakantie was (had toen nog geen eigen paard) reed ik op een manege paard daar. Is me heel goed bevallen Lachen
Een jaar later had ik mijn eigen hafje, en die heb ik daar toen ook gestald toen ze meeging op vakantie, ook goed bevallen

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:18

*abbo*

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:21

Ik weet niet of het al gezegd is, maar aan de overkant van manege Bakker zit Manege Smit Knipoog Ook in Noordwijkerhout dus.
Daar ga je niet in rengalop, maar gewoon een aantal keer een normaal galopje Ja
Ben er een paar weken geleden nog geweest, en ik vind het wel een aanrader.

Edit: Zie dat Bentuh het ook al gezegd heeft Knipoog

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:40

nadinepouw schreef:
Hoe zijn de paarden, braaf, makkelijk terug te halen? Had ooit ergens een paard waarbij de instructeur zei "als je rustig wilt gaat ze rustig, je kunt toch rijden, dan kun je haar dus gewoon terugnemen". Maar we waren met zn drieeen en toen de andere 2 ervandoor schoten als idioten kon ik doen wat ik wilde, maar mijn paard ging er net zo hard achteraan. .

Al ben je nog zo'n topruiter als je met een groep op het strand ben en de rest gaat hard hou je jouw paard never nooit niet tegen. Het zijn niet voor niets kuddedieren.

Dus belangrijker dan zijn de paardjes goed terug te halen is misschien wel, hoeveel verantwoordelijkheidsgevoel heeft de begeleider. Ken de manege niet maar daarom vind ik het ook belangrijk dat een manege verantwoorde begeleiding meestuurt met een buitenrit. Dat een begeleider altijd voorop blijft rijden vind ik wel goed. Ze moeten voorkomen dat er allerlei paarden ongecontroleerd voorbij schieten. Maar de groep moet niet zo groot zijn dat ze de achterhoede niet meer in de gaten kunnen houden.

Als ik lees dat iemand hier schrijft dat haar klasgenote daar ook altijd ritten begeleide en vervolgens in haar profiel lees dat ze 16 is dan haak ik al af.

Heb op vakantie een paar keer een buitenrit gemaakt bij een andere manege waarbij de begeleider iemand was die gratis mocht rijden in ruil voor het begeleiden van een buitenrit. Dat Meisje bekommerde zich totaal niet om de groep maar alleen om haar eigen plezier. Ze wilde zelf in keiharde rengalop dus ging ze in keiharde rengalop. Of de rest van de groep wel genoeg ervaring had en of het verantwoord was maakte haar niet uit.

Dus het is belangrijk dat de paarden goed verzorgd worden en passend tuig hebben maar ook dat er verantwoorde begeleiding meegaat die weet hoe ze moeten handelen als het mis dreigt te gaan en zelf genoeg mogelijkheden heeft tot rijden en het daarom niet erg vinden om zich aan te passen aan de groep

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:13

Shaar schreef:
Ik weet niet of het al gezegd is, maar aan de overkant van manege Bakker zit Manege Smit Knipoog Ook in Noordwijkerhout dus.
Daar ga je niet in rengalop, maar gewoon een aantal keer een normaal galopje Ja
Ben er een paar weken geleden nog geweest, en ik vind het wel een aanrader.

Edit: Zie dat Bentuh het ook al gezegd heeft Knipoog

Ik ben ook samen met Lasimir,Danilo,Suzzel e.t.c geweest en ik vond het ook slecht daar
Ik heb niet echt wat toetevoegen aan wat hun zeiden.
Maar je zegt daar ga je niet in rengalop dat gingen we bij manege Bakker ook niet en de reden kwam later omdat ze dus nog Dik 2 uur een strandrit moesten maken
Arme paardjes ze waren dood op geen enkel paard mocht weg behalve het prive paard.
Die zonder te zeggen uit ze stal getrokken was.
Echt te sneu voor woorden hier kom ik echt nooit meer.
Heb trouwens ervaring met Manege Smit en met Manege Bakker.
Maar manege Smit ben ik ook niet super tevreden over.
Vanwege het lage tempo in de galop kan je blijven draven in de draf moet je constant inhouden ligt er ook aan welke begeleider je hebt hoor want ben er al 2x geweest.
Maar idd manege Smit zou ik dan liever heen gaan manege Bakker kom ik echt niet meer.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:01

Ik heb nog nooit een strandrit gehad bij manege Smit of Bakker, maar weet uit ervaring dat het begeleiden van zo'n rit lastig is.

Wij deden dat bij voorkeur met zn tweeen. Dan nog heb je er altijd mensen tussen zitten die de eigen rijervaring overdreven hebben of die na het eerste drafje toch iets anders verwacht hadden en niet meer durfden. Daarnaast heb je ook de mensen die denken dat 'strand=rengalop' en die moet je dus juist inhouden en achter je houden.
Lastig.

Heb het jaren met veel plezier gedaan. Je kunt helaas niet voorkomen dat een paard gaat rollen of bokken. Wel kun je ruiters zo goed mogelijk informeren en hopen dat ze jou ook zo goed mogelijk informeren bij de paardindeling Lachen (en niet dat je halfverwege de rit op het verste punt een vreselijk verhaal over een baarmoederoperatie krijgt en dit weer de eerste keer te paard sinds een half jaar en dat ze nu niet meer kan draven of galopperen. En bedankt Stoom uit je oren ).

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 09:57

O die is ook fijn Apple, lekker dat soort mensen Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:19

das idd meer dan irritant als je met een groepje op buitenrit bent en er blijken wat mensen hun rijkunsten iets uh overdreven hebben en bij een handgalopje al in blinde paniek raken Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:32

Of wel een keertje buiten hebben gereden, maar in een bos met slingerpaden waar het maar een paar honderd meter draven was en dan weer stap.

Tsja, op het strand ga je eens in draf en een kilometer of wat verder ga je weer stappen (of gelijk door in galop Haha!).

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:08

@ apple: wat je zegt kan ik mij goed indenken...maar in dit geval was er dus maar 1 begeleider mee, die totaal geen idee had van wat er achter hem gebeurde en ik heb als toeschouwer vernomen dat er absoluut niet overdreven is over hoe goed men kon rijden....iedereen was juist voorzichtig daarmee omdat ze allemaal graag een leuke relexte rit wilde maken....!Ook is er absoluut niets aan de ruiters verteld over de kunstjes van de paarden! (dan kan je je er op voorberijden en de paarden misschien voor zijn of eventueel nog met een groepsgenoot ruilen ofzo...).

Melanie

siepie_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:41

Nou de begeleiding op Bakker is min. 18 jaar en ouder. Ik heb ervaring bij het rijden op Bakker, heb er zelf 8 jaar gereden. En ik vind dat ieder zijn eigen mening heeft. Maar als degene het niet goed vind. Er lekker niet meer moet komen en nier hondert keer hoeft te herhalen. De paarden zijn inderdaad allemaal anders. Van rustig tot pittig. Voor ieder wat wils. Maar wat is er met het meisje van die fries?

simone

Chan_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:26

zo simoon ze zijn wel stil Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:35

Het topic lag al anderhalve week stil voordat Siepie haar reactie plaatste, iedereen die iets had willen zeggen hierover heeft dat waarschijnlijk al gedaan Lachen.

siepie_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:16

Oke ja dat kan, maar ik was benieuwd. Vooral wat er was met dat meisje met die Fries, dat is namelijk een vriendin van mij. Dus vandaar. Ik merk wel of er nog gereageert word. Anders niet.

Nou he Chan. Ach ja. Ik wist ook niet dat het al zolang stil lag hahah.

Chan_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:08

siepie schreef:
Oke ja dat kan, maar ik was benieuwd. Vooral wat er was met dat meisje met die Fries, dat is namelijk een vriendin van mij. Dus vandaar. Ik merk wel of er nog gereageert word. Anders niet.

Nou he Chan. Ach ja. Ik wist ook niet dat het al zolang stil lag hahah.

ja dat had ik ook niet gezien haha nouja, wij gaan iig daar rijden en ik wil op mickey Cool
bedoel je an op die fries?

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:19

Chan_n schreef:

Pff lekker kinderachtig,
Nou wij komen er idd niet meer.
Ten 1e wij vinden dat er eerlijk gezegt moet worden wat elk paard doet dus niet bijv. die Mickey (die haflinger) dat ie een bokJE kan geven.
En dat is toch echt niet de hele weg haar letterlijk er af proberen te krijgen. (gelukkig is zei wel wat gewend waar ze op zat maar ze ging er heen voor een normale buiten rit)
En dat ene paard die ging liggen in de zee als dat even van te voren was gezegt was er ook niet echt wat geweest.
Want die man die zei owh dat doet ie nooit en toen zegt zo`n meissie daar owh is hij weer gaan liggen in de zee.
DUS echt wel dat hij het wist lieg dan ook niet en zeg dan gewoon dat je fout ben geweest Knipoog
Ten 2e die paarden zijn gewoon zielig dik 2 uur lopen en helemaal op en moe waren ze en zonder dat ze water kregen of iets mochten ze weer dik 2 uur.
Nee dit is gewoon zielig en alleen maar aan het geld denken.
Ten 3e de begeleiding mag ook heel wat aangedaan worden ik en die fjord zijn ff een ommetje aan het maken geweest (naja dat besloot de fjord) hij had het niet door en ging gewoon in volle galop door terwijl er achter geschreeuwd werd e.t.c en niet vragen of het ging ofzo niet 1x achter om gekeken of het achterom goed ging
Wees maar niet bang wij komen hier niet meer.
Zowiezo zijn er nu een aantal van stal genezen van strandritten maken..
En ik ging hiervoor altijd bij manege smit met vriendinnen buiten rijden en daar ga ik veel liever weer heen met vriendinnen ofzo (verjaardag e.v.t) Daar worden de paarden tenminste respectvol behandeld.
Wat we bij manege bakker absoluut niet konden zien!

Doei, doei

Chan_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:28

Nou, ik weet niet wie jij dan als voorrijder hebt gehad, maar het moet altijd gezegt worden dat paarden gaan rollen. Ik zal eens zien want ik ga over 2 weken een buitenrit maken Lachen en dan zal ik hier ook eens mijn reactie plaatsen..

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:32

Ja je doet maar, als je me niet geloofd waarom zou ik dit verzinnen Knipoog
Maar goed einde discussie vind ik want ik heb nu wel duidelijk me mening gegeven en ik denk dat die wel geld voor heel stal.
Kansje (ahumm grote kans) dat er nog wel wat mensen over jullie kinderlijke gedoe reageren.
Kijk mensen die er rijden of gereden hebben ofzo nemen het altijd helemaal er voor op want de manege maakt nooit fouten Nagelbijten / Gniffelen en dit is behoorlijk irritant.

Chan_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:42

nou, ik zal je wat vertellen ik rijd en niet en heb er nog nooit gereden ook Tong uitsteken maar een meisje uit mijn klas wel en ik geloof best wel dat jullie het niet naar je zin hebben gehad om wat voor reden dan ook, dat hoor je mij toch niet zeggen Lips are sealed

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:50

Chan_n schreef:

Dit zegt genoeg,
Kinderlijk gedoe.
En ik heb gezegt wat ik wilde zeggen dus ik ben hier niet meer te vinden Knipoog

Chan_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:03

Doei!

siepie_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:51

Tsja het is kinderachtig dat je die hele manege loopt af te zeiken. Als jij het er niet naar je zin hebt gehad oke. MAar loop dan niet te zeiken dat die paarden het zo zwaar hebben en dat het alleen maar om het geld gaat. Die paarden zijn het daar gewent. De manege ligt aan het strand en zijn gewent om buitenritten te lopen. Dus daar is niks zieligs aan. Oke marcel had moeten zeggen wat ieder paard doet. De andere begeleiders doen dat iig wel. Er zijn een paar paarden die rollen ja. En mickey heeft ze buien. 9 van de 10 keer doet ie niks. Maar inderdaad einde discussie want toevallig hebben jullie het niet naar je zin gehad en er zijn er genoeg die dat wel hebben dus dat scheelt weer.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:06

Iedereen heeft nu wel gezegt wat hij/zij wilde zeggen dus ik stel voor dat we het nu verder laten rusten.

DeNIse997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:28

Hallo allemaal,
ik heb even rustig dit topic gelezen.
Ik heb hier toen ik kleiner was een strandrit gemaakt op Helios. Ik vond het een heel braaf paard. SUPER LANGZAAM! Maar dat is geen punt. Mijn iets minder ervaren vriendinnetje zat op een lastige stoute fjord die de andere kant op wandelde en besloot om een ommetje te maken. Mijn zus was met dr eigen paard. Begeleiding ging prima. En ja inderdaad na de rit mochten ze nog een keer, sommige werden gewisseld. Maar dat is net zo zielig als 3 a 4 manege lessen. Dus dat zijn die paardjes echt wel gewend.

Nu 5 jaar later gaan we a.s. zondag een strandrit maken met een paar vriendinnen! Ik heb er super veel zin in! :D

Voor de mensen die uitgekeken zijn bij Manege Bakker, in Castricum heb ik ook een keer een hele leuke strandrit gemaakt bij een leuke manege :)
xx