Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:27

DanielleJ schreef:
Wat ik me afvraag is of je niet 'teveel' aan lichtjes op je paard kunt hebben, zodat automobilisten bijv. eerst een half uur gaan 'turen' wat 'daar in godsnaam aan komt??'

Wanneer je dat effect hebt met je verlichting, vind ik dat juist heel positief. Ze (ik ook) minderen vaart want er is iets in aantocht, alarm Clown . Dat bereik je in mijn ogen beter met knipperlicht dan met constante verlichting.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 16:14

ze schrikken zich te pletter als ze mij zien, al die lampjes en reflecterende streepjes. Je ziet er niet meteen een paard in Haha!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:16

Het maakt toch ook niet zo heel erg veel uit of mensen al vanaf een afstand zien dat er een paard aankomt. Als ze maar zien dat je er aankomt en bij iets onbekends gaan de meeste mensen altijd langzamer rijden.

Maar wat zou er anders moeten langskomen met zoveel lichtjes? een dinosaurus Clown

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:20

Nou ik vind dat echt super-dom... Om in het donker te gaan
rijden. Ook al heb je nog zoveel lichtjes... het blijft gevaarlijk.
Je ziet zelf slecht tot geen kuilen of andere vage dingen.
Ik vind het gewoon een domme actie om in het donker op
straat te gaan rijden. Ga dan in een rijbak met verlichting...
veel veiliger...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 16:23

de meeste straten zijn verlicht met lantaarns dus je ziet prima waar je rijdt Ja
Als je geen bak hebt, zul je je paard toch beweging moeten geven.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:25

En wat nou als je s'avonds les hebt in de manege. En je hebt toevallig geen trailer tot beschikking. Dan zul je er toch in het donker naar toe moeten rijden. Dit is over de straat (waar vrijwel geen hobbels in zitten)
Dus gevaarlijk is het niet, anders zou een paard toch ook niet s'nachts buiten kunnen staan. Een weiland heeft meer hobbels dan de straat

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:27

Nou dan moet je geen paard nemen...
Maja het is aan jullie hoor maar mijn menig is gewoon
dat ik het gewoon dom vind.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:56

Laat ik hier maar niet op reageren....

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:21

In de winter als onze buitenbak slecht is rijdt ik ook soms s'avonds naar de binnenbak ongeveer 1.5 km over het asvalt. Ik doe dan ook altijd van die lampjes en beenbeschermers op die licht geven ook heb ik een dekje met lichtgevende strepen erop.
En mijn moeder fietst ernaast met haar licht aan.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:27

Ik zou heel misschien.met mijn verzorgpaard les gaan krijgen, dit is savonds dus moet ik in het donker, van buiten het dorp naar aan de rand van het dorp.. dus geen straatverlichting..
Ik heb een vestje, 4 beenreflectoren, een nekbandreflector, 2 voor om mijn benen, en nog lichtjes... en als mijn moeder danm et de auto achter mij aan zou rijden... Denken jullie dat het kan? of niet..
Want het baasje(buurman) twijfelt ook nog erg...

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:34

rensju schreef:
Ik zou heel misschien.met mijn verzorgpaard les gaan krijgen, dit is savonds dus moet ik in het donker, van buiten het dorp naar aan de rand van het dorp.. dus geen straatverlichting..
Ik heb een vestje, 4 beenreflectoren, een nekbandreflector, 2 voor om mijn benen, en nog lichtjes... en als mijn moeder danm et de auto achter mij aan zou rijden... Denken jullie dat het kan? of niet..

Ik vind het persoonlijk gevaarlijker als je moeder achter je rijdt,wanneer iemand je moeder dan wilt inhalen en ziet dan opeens een paard.....

Ik zou je paard ook goed verlichten,vooral zijn staart nog.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:37

Leandra15 schreef:

Passival schreef:
Laat ik hier maar niet op reageren....

Ik reageer wel Haha! Ik kan er niks aan doen, moet gewoon Lips are sealed Lips are sealed
Vooral die bovenste opmerking is lekker kortzichtig Lachen

Want ik denk dat velen van ons veiliger en zichtbaarder zijn op ons dierbare paard wat we helemaal volhangen met lampjes, dan op de fiets waar het licht het nauwelijks van doet en de reflectoren af zijn getrapt door vandalen Lachen
En hebben we allemaal een reflectievestje aan op de fiets of scooter, mensen?

En weet je hoeveel mensen ik hun honden uit zie laten op een donker weggetje, zonder ook maar enige vorm van licht of reflectie bij zich?
DAT vind ik pas gevaarlijk Ja maar daar wordt nooit over nagedacht...

Als ik buitenrij in de winter draag ik vaak overdag ook dat vestje; ik ben weleens te laat thuisgekomen en toen was het sneller donker dan we dachten Scheve mond

Reflectievestjes! OK dan!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:43

Armaris schreef:
rensju schreef:

Ik vind het persoonlijk gevaarlijker als je moeder achter je rijdt,wanneer iemand je moeder dan wilt inhalen en ziet dan opeens een paard.....

Ik zou je paard ook goed verlichten,vooral zijn staart nog.

Ja maar het paard is wel veel hoger dan de auto, tenminste mijn buurmeisjes doen dat wel, met de auto met waarschuwingslichtjes aan half in de berm een stukje erachter.... het paard heeft 4 been en 1 nekband... zijn er dingen voor de staart dan? achter kant is dan niet verlicht.. ja alleen de beenreflectoren en mijn lichtjes..

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:58

Ik moet deze winter in het donker langs de weg naar mijn les toe en weer terug. Ik heb nu een reflecterend hesje en 4 reflectiebandjes voor om de benen van mijn paard. En dan moet ik nog een uitrijdeken met iig reflecterende strepen en lampjes.
Maar wat ben je eigenlijk verplicht om te dragen als je met je paard over de weg rijdt in het donker?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:23

rensju schreef:

Ja maar het paard is wel veel hoger dan de auto, tenminste mijn buurmeisjes doen dat wel, met de auto met waarschuwingslichtjes aan half in de berm een stukje erachter.... het paard heeft 4 been en 1 nekband... zijn er dingen voor de staart dan? achter kant is dan niet verlicht.. ja alleen de beenreflectoren en mijn lichtjes..

Ah,met wat creativiteit krijg je een lichtje voor de staart Knipoog
Ja,het paard is veel hoger maar let wel iedereen daarop? Met al die automobilisten van tegenwoordig...

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 08:30

Leandra15 schreef:

Pennyalarmmmmmmmmmmmmmmmm

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 08:33

Ik houdt dit topic ook al in de gaten, voor mij zal het het eerste jaar zijn dat ik ook buiten op straat moet gaan rijden om bij een bak te kunnen komen, ik moet nog spullen kopen dus graag tips, ik ga zaterdag bij de 1 euro winkel kijken daar schijnen ook reflectiemateriaal te verkrijgen zijn.

Wordt overigens al snel donker we zijn gisteravond nog naar het bos geweest we waren om 20.15 uur thuis en het werd al pikkedonker

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 08:51

ik maak een vlechtje in de staart en hang daar een lampje in, vervolgens hang ik er ook een staartreflectieding in. Om zijn benen ook nog reflectorbandjes. Verder een borsttuig, reflectie hoofdstel, dekje, lampjes. Ik heb een vestje aan, ook nog wat dingen om mijn benen en een lamp op mijn cap en op mijn cap zitten ook nog stickers Ja

*bling bling*

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 08:52

Leandra15 schreef:
Nou ik vind dat echt super-dom... Om in het donker te gaan
rijden. Ook al heb je nog zoveel lichtjes... het blijft gevaarlijk.
Je ziet zelf slecht tot geen kuilen of andere vage dingen.
Ik vind het gewoon een domme actie om in het donker op
straat te gaan rijden. Ga dan in een rijbak met verlichting...
veel veiliger...

Zal ik je dan even op de kast jagen Duivel . Bij ons loopt een onverlicht en onverhard dijkje, daar bevindt zich doorgaans geen kip in het donker, behalve regelmatig ik op mijn paard . Door niets en niemand gestoord, bepaalt mijn paard de weg met een loshangend teugeltje. Ik zet ook de lampjes uit van mijn vest. Je paard is zelf heel goed in staat om goede bodem voor de eigen voeten te zoeken. Voor veiligheid moet je gaan dammen, niet paardrijden Knipoog

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:59

Waar hebben jullie die reflecterende borsttuig gekocht?

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:42

Reflecterend borsttuig vind je o.a. op www.agradi.nl

Nu zijn trouwens bij het kruidvat reflecterende banden te koop met 5 ledlampjes erin voor maar 1,99 ! Vork

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 13:47

dynamiek schreef:
Waar hebben jullie die reflecterende borsttuig gekocht?

zelf (laten) maken

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:13

Ik heb nog nooit in het donker buiten gereden en ben dat ook absoluut niet van plan!! Ten eerste is er aan de weg waar mijn paard staat nauwelijks verlichting en ten tweede schrikt mijn paard dan veel sneller dan anders. Ik zou dat echt doodeng vinden volgens mij.
Ik heb haar laatst voor het eerst in het donker buiten gezet, ik zou haar na les binnen laten, maar het was volle maan en heel helder, dus ik kon alles redelijk goed zien. Nu loopt ze dat stukje iedere dag, maar ineens was alles eng, dat doe ik dus niet weer Knipoog Gelukkig hebben wij verlichting in de bak en ga ik met de trailer naar les, dus dat scheelt.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:25

DanielleJ schreef:
Reflecterend borsttuig vind je o.a. op www.agradi.nl

Nu zijn trouwens bij het kruidvat reflecterende banden te koop met 5 ledlampjes erin voor maar 1,99 ! Vork

Verdorie ben net gisteren bij het kruidvat geweest ik lette al speciaal op op reflecterende dingen maar heb niks kunnen vinden Boos!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 14:46

Xenos heeft ook veel Ja