Wat vinden jullie van strandritten ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smystique

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:42

Leuk, ontspannen....

Ik vind gááááán soms zelfs onverantwoordelijk maar goed Lachen

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:55

ik ga niet vaak naar het strand maar als ik ga dan wissel ik het af met n rustig stukje en n stukje ''gaan''.
ik ga meestal maar alleen of met n vriendin... (en mn ouders Knipoog )

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:56

Ik heb hier geen strand in de buurt Boos! Maar het lijkt me heerlijk om 's avonds over het strand te rijden en af en toe is een stukje te 'gaan' Knipoog

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:20

Apple schreef:
Lindsey, je hebt helemaal gelijk, als je geen buitenrijmogelijkheden hebt dan is een buitenrit (strandrit/bosrit) speciaal. Als je idd altijd op het strand rijdt dan is een bosrit wel eens leuk om te doen en andersom.

Wat mij echter op viel in dit topic is dat veel van de posters een strandrit automatisch zien als GAAAN!! inderdaad. Dat vind ik een rare misvatting. Op het strand kun je net zo rijden als dat je anders zou doen in het bos dus wat dat betreft zie ik geen verschil.

Dan komt ik automatisch op de post van Wendos85 Haha!. Meeste paarden, als ze voor het eerst op het strand zijn, zien het strand helemaal niet als GAAAN!!. Integendeel zelfs, meeste paarden zijn nogal overdonderd door de hele situatie. Als je wilt racen zul je ze dit echt zelf moeten vertellen. En ja, als je dat dan vaak genoeg doet op het strand dan wordt het vanzelf wel GAAAN!! op het strand.

Een strandrit kan net zo rustig zijn als een bosrit of een rit langs de weg.

Maar als ik zou een strandrit zou gaan willen maken, ben ik bang dat mijn paarje GAAAN!! denkt, terwijl ik het inderdaad gewoon rustig aan zou willen doen.
Maar bedankt voor deze reactie, misschien toch maar eens een keer rustig proberen. Later kan er inderdaad wel een harder galopje vanaf, als we het vaker gedaan hebben.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:32

Zelf wonen wij aan de rand van het bos, je stapt hier op je paard zo het bos in en elke keer opnieuw kan ik daar van genieten zonder er opuit gekeken te zijn.

Een strandrit lijkt mij heerlijk omdat ik echt dol ben op de zee (niet om er in te zwemmen Haha! ) en het lijkt me gewoon erg relaxt dat je lekker kan stappen aan de lange teugel terwijl je de zee hoort. Brengt gewoon een vorm van rust met zich mee. Als ik wil racen dan ga ik wel naar een naast gelegen drafbaan met mijn paard... Haha!

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:34

ik heb van de winter een strandrit gemaakt. het was echt een droom die uitkwam om met je eigen vertrouwde pony te gaan. het is inderdaad heerlijk om lekker te draven en stappen op het strand. maar een rengalopje(indien mogelijk) met niets voor je wat je tegenhoud, de wind in je haren. zeelucht in je neus.. dat is tog heerlijk!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=523586
helaas geen foto's van mijn en megans "gaan" stukje

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:38

Maar als ik zou een strandrit zou gaan willen maken, ben ik bang dat mijn paarje GAAAN!! denkt, terwijl ik het inderdaad gewoon rustig aan zou willen doen.
Maar bedankt voor deze reactie, misschien toch maar eens een keer rustig proberen. Later kan er inderdaad wel een harder galopje vanaf, als we het vaker gedaan hebben.[/quote]

dat had ik ook echt verwacht van mijn pony, maar hij had meer zoiets van kijk een hele grote bak, en een hele grote drinkbak.. waar is dan die hele grote drinkbak!.. haha nee, maar omdat me pony de omgeving niet kende en zoveel nieuwe indrukken, luisterde die juist goed naar mij. en bleef rustig onder me lopen

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:39

ik heb in de herfst een strandrit gemaakt met een manege in nederland, en ook nog een paar keer in frankrijk!

allebei heel verschillend in nederland op die manege was het strand echt bijna alleenmaar galloperen, dat was wel een kik!!
maar in frankrijk kon je er meer van genieten en dat was ook weer mooi!!
maar voor strandritten heb ik 'n zwak..

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:40

He ik zit nu de hele zomer op Ameland dus mis m´n paardje best wel!
Ga daarom binnenkort ook echt een x een strandrit maken!
heeft iemand dat al eens gedaan op Ameland??
wil die me dan ff pm en?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:47

hoe kun je nu een zomer op ameland vertoeven zonder paard Haha! ik kreeg gisteren te horen dat we volgend jaar met onze ienieminierijvereniging een week op ruitersport gaan in noorwegen Haha! dus rijden in de bergen met prive meren etc...ik mag dit jaar wel water ervaring gaan opdoen hahahaha

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 15:46

Van mij hoeft het racen ook niiet zoo super, maar om soms ffies lekker in rengalop te zitten is tOch leuk ? (vind ik wel teminste). Maarja ik gaa me dan met een manege op texel dus hun moeten zelf weten hoe ze het doen , en de groep volgt er dus dan achteraan. Knipoog Mjaa Lachen

loverambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:53

je ziet zo vaak dat mensen dan 2 uur gaan galoperen op het strand maar ik vind dat je vooral aan je paard moet denken....
aan zijn veiligheid een ongluk zit in een klein hoekje! en als je paard lang kan galoperen is het oke maar sommige paarden kunnen dit niet en hebben eerst een week nodig om bij te komen.. heel zielig Ach gut maar als je het samen met je paard doet dan hebben jullie super veel lol en is het super gaaf! Knipoog

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 16:03

loverambo zegt:
je ziet zo vaak dat mensen dan 2 uur gaan galoperen op het strand maar ik vind dat je vooral aan je paard moet denken....
aan zijn veiligheid een ongluk zit in een klein hoekje! en als je paard lang kan galoperen is het oke maar sommige paarden kunnen dit niet en hebben eerst een week nodig om bij te komen.. heel zielig maar als je het samen met je paard doet dan hebben jullie super veel lol en is het super gaaf!

Jaa dat is wel zo, maar het lijkt mij dat je dan ook echt aan je paard denkt en niet wat jezelf alleenmaar zoo leuk vind,

Met de manege als ik een strandrit maak, gaan we altijd maar een klein stukje galopperen, en als een ander paard het niet kan om 2 keer de galopperen dan ga je maar 1 keer galopperen Knipoog
daar denken ze echt heel goed aan de paarden gelukkig Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:05

Heerlijk! Ik heb twee keer een manegepaard gehuurd voor een strandrit (en dat was idd GAAAAAN!!!) en dat vond ik echt geweldig. Ooit wil ik het ook eens met een eigen paard gaan doen maar ik hoor vaak dat paarden het de eerste keer heel eng vinden, vooral het geluid en de geur van de zee dus ik vind het best eng om te doen.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:11

lijkt mij heeerlijk! alleen jammer genoeg nog nooit gedaan

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:48

Ik heb de luxe dat ik door de duinen zo naar het strand kan zonder trailer gebruik e.a. en dan lekker een stuk over het strand en door de duinen weer terug naar stal. En dat is echt geweldig!! Het is zo gaaf om die paarden helemaal vol gas te laten gaan. En dan ook echt knoerd hard gaan en niet op je kont kunnen zitten anders 'rent' het paard je eraf. Dus verplicht in de verlichte zit zitten!! Té gaaf gewoon!!!

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:18

ik ben nu intotaal 3x op het strand geweest 1x een alleen gestapt en 2x gecrost en ik en me pony vinden het helemaal geweldig!! in verlichte zit handen naar voren been geven en gaan! wel je pony/paard blijve aanmoedigen want dat geeft ook een kik Lachen

stefanietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:24

hihi ben vorige week voor het eerst met juweel naar het strand geweest (die is nog nooit op het strand geweest)

hij vond het zoooo spannend Tong uitsteken
we gingen de heuvel van noordwijk op en toen zag hij de zee en stond meteen stil van "WHOW WAS DIT NU WEER Wow! "

na een tijdje vond hij het heeel erg leuk!

het is altijd heel ontspannen en goed voor de afwisseling! we hebben toen gewoon een lekker handgalopje gedaan en door het water gedraaft! (dat is echt heel goed voor het achterbeen!! Haha! )

alleen ik raad aan, aan mensen die wat hoger in de dressuur rijden om niet in rengalop te gaan (want je rijd alles wat je erin hebt gestopt aan ontspanning verzameling enz. rijd je erweer uit) maar je moet het zelf weten Ja

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:29

sgboelens schreef:
alleen ik raad aan, aan mensen die wat hoger in de dressuur rijden om niet in rengalop te gaan (want je rijd alles wat je erin hebt gestopt aan ontspanning verzameling enz. rijd je erweer uit) maar je moet het zelf weten Ja

ik heb hier geen problemen mee Haha! ik rij zelf M2 en ze blijf rustig tijdens de dressuur. Haha! maar ik kom ook niet zo heel vaak op het strand Tong uitsteken en ik ga juist zo hard om der koppie even te legen Knipoog

stefanietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:37

NinaTijger schreef:
sgboelens schreef:

ik heb hier geen problemen mee Haha! ik rij zelf M2 en ze blijf rustig tijdens de dressuur. Haha! maar ik kom ook niet zo heel vaak op het strand Tong uitsteken en ik ga juist zo hard om der koppie even te legen Knipoog

dat kan toch!

alleen ik doe het niet Bloos maar dit is wat ik zelf heb ervaren en wat ik meerdere mensen heel vaak hoor zeggen Ja

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:39

Ik heb het nog maar 1 keer gedaan en in de duinen ook, en ik vond het GENIAAAAAAAAL!

Voor de paarden is het ook eens wat anders, een beetje frisse lucht Knipoog
Echt super ! Vork

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:51

Als je met de paarden een lang weekend naar het eiland zou willen voor een strandrit, wat is dan een goede aanrader? Terschelling of Texel? De ene helft zegt Texel, de andere helft Terschelling Haha!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:54

Ik kan iedere dag op het strand rijden, voor mij is het niets bijzonders meer. Ik zou dus heel graag in de bossen willen rijden of op de heide.

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:09

Bluebontje schreef:
Ik kan iedere dag op het strand rijden, voor mij is het niets bijzonders meer. Ik zou dus heel graag in de bossen willen rijden of op de heide.

Gestoord Sommige dingen zijn ook niet eerlijk verdeeld... Knipoog Ik zou zooo graag met mijn paardje een keer lekker over het strand en door het water willen, niet eens zozeer om te crossen, maar gewoon inderdaad lekker langs het strand, zeelucht in je neus, fantastisch uitzicht... Maar we moeten er hier wel een stukje om rijden, helaas. Ik heb foto's gezien van mijn achternicht die met de paardjes op Ameland was... Party!! (JALOERS!!!) En als ik op vakantie mensen zie rijden op het strand zit ik Kwijl op mijn handdoekje!!! Het zal er vast en zeker nog een keer van komen *LOL*

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:13

Een strandrit is voor mij niet veel anders dan elke andere rit.
Eigenlijk is het zelfs redelijk saai... Alleen rechtuit.