Het grote buitenrit topic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JameyDL

Berichten: 222
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 21:54

https://vm.tiktok.com/ZIJnpYEGF/
Dit zit in Nederheide is ook heel mooi! :o in milheeze hele mooie lange galop paden de bospaden lopen wel een beetje in vierkantjes :o

Afbeelding

Getup

Berichten: 8357
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Het grote buitenrit topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 22:12

Oooh dat vennetje (?) , geweldig

Onlylienn

Berichten: 137
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 10:00

@Getup: wauw.. die heuvels <3

@JameyDL: Wat een mooie foto zo in het water <3

Ik blijf nu nog even in boswachterij Dorst, nu kunnen er weer wat avondritjes komen :D, over paar weken lopen we de Loonse en Drunense duinen beter te verkennen *D


Afbeelding

Onlylienn

Berichten: 137
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 10:04

OlympicOrry schreef:
Ik ben als fervent trektochtruiter ook al op heel veel plekken geweest :)
-Surea dorst
-veluwe
-Malpie
-stabrechtseheide
-loon op zand
-maasduinen
-Bergeijk, eersel
-weerterbossen
-achelse kluis
-burg haamstede
-zonienwoud
-duinenbossen
-duinengordel belgisch limburg
-verschillende plekken in de ardennen
-eifel
-valkenswaard

Ik volg graag, ik ben nu even out door wat issues van mezelf en een jong paard maar hopelijk doe ik hier nog wat tips op voor de toekomst :)
Ik woon zelf in de belgische kempen.


Helaas mag je in Surea zelf niet meer komen, is helemaal afgezet en staan nu grazers in, was anders zo mooi hè..

En in de Ardennen/Eifel, ging je dan met je eigen paard? Eerlijk gezegd nooit zelf opgekomen om daar ook eens te gaan rijden

SUSANNEx

Berichten: 837
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:16

Wat een leuk topic!

Ik rij voornamelijk op de Utrechtse Heuvelrug rondom Rhenen/Amerongen/Leersum, hier staan mijn paarden direct aan. Kom meestal geen andere paarden tegen, soms een keer 1tje. Veel afwisseling tussen verschillende bossen, zandvlaktes en heides. Wel veel kruisingen met MTB routes, maar nooit last van gehad. En het is echt een heuvelrug, dus veel hoogteverschillen maar hierdoor ook wel eens wat slechtere paden door de waterstromingen. Sinds het vignet vind ik alles er wel veel beter onderhouden bij liggen. Leuk om pauze te houden bij restaurant Mas Montagne! Ligt in het bos en paarden zijn welkom.

Verder ook wel een aantal keer op andere plekken geweest:

- Ginkelse Hei (Ede) > In het weekend heel druk, door de weeks rustiger. Hele fijne brede lange zandpaden, perfect voor veel galopwerk.
- De Mossel (Ede/Otterlo) > Mega leuk voor een dagtocht met pauze bij Boerderij de Mossel! Je kan hier evt. zelfs met paard overnachten.
- Hoge Veluwe (Otterlo/Hoederloo) > Práchtig en qua paarden erg rustig, wel betaalde entree
- Veluwezoom (Loenen/Laag-Soeren) > Heel mooi afwisselend bos en ook welkom bij restaurant De Carolinahoeve met paard (ligt midden in het bos)
- Posbank (Rheden) > Prachtig!!
- Schoorl duingebied en strand > Mooiste duingebied vind ik zelf, maar wel ook echt het zwaarste zand dat ik ben tegen gekomen haha.
- Kootwijkerzand (Kootwijk) > Super grote en uitgestrekte zandvlakte
- Wekeromse Zand (Wekerom/Lunteren) > Super mooi en rustig, geen honden, maar wel vrij snel doorheen


Super leuk van iedereen te lezen! Drents Friese Wold staat hoog op mijn lijstje, net als andere delen van de Veluwe en de Soesterduinen. Een keer naar de Ardennen lijkt me ook wel super gaaf, nooit over nagedacht dit met een paard te kunnen doen!

Onlylienn

Berichten: 137
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Re: Het grote buitenrit topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 19:01

Posbank lijkt me ook prachtig om te rijden! Veel heide toch? Dus dan lijkt het me een geweldige ervaring als je daar gaat rijden als de heide in bloei staat <3

Juut

Berichten: 6908
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 19:57

Waar ik met eigen paard ben geweest:
maasduinen
omgeving groesbeek (reichswald, sint jansberg, mookerheide, groesbeeks bos)

Maasduinen tussen gennep en well. Rond Afferden veel begrazingsprojecten, waarmee ik het bos echt saai vond worden. Wel weer een ideaal bos voor stukken gas geven.

Groesbeek heb ik de cirkel rond gemaakt, en ga ik binnenkort verder het reichswald door. *\o/* Alles in deze omgeving is met hoogteverschil. Veel bospaden die ook zijn verhard met een grove kiezel. Maar ook met hele leuke paden waarbij je paard echt zelf moet nadenken waar de hoeven neer te zetten.

Kimmsel

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:30

SUSANNEx schreef:
Wat een leuk topic!

Ik rij voornamelijk op de Utrechtse Heuvelrug rondom Rhenen/Amerongen/Leersum, hier staan mijn paarden direct aan. Kom meestal geen andere paarden tegen, soms een keer 1tje. Veel afwisseling tussen verschillende bossen, zandvlaktes en heides. Wel veel kruisingen met MTB routes, maar nooit last van gehad. En het is echt een heuvelrug, dus veel hoogteverschillen maar hierdoor ook wel eens wat slechtere paden door de waterstromingen. Sinds het vignet vind ik alles er wel veel beter onderhouden bij liggen. Leuk om pauze te houden bij restaurant Mas Montagne! Ligt in het bos en paarden zijn welkom.

Verder ook wel een aantal keer op andere plekken geweest:

- Ginkelse Hei (Ede) > In het weekend heel druk, door de weeks rustiger. Hele fijne brede lange zandpaden, perfect voor veel galopwerk.
- De Mossel (Ede/Otterlo) > Mega leuk voor een dagtocht met pauze bij Boerderij de Mossel! Je kan hier evt. zelfs met paard overnachten.
- Hoge Veluwe (Otterlo/Hoederloo) > Práchtig en qua paarden erg rustig, wel betaalde entree
- Veluwezoom (Loenen/Laag-Soeren) > Heel mooi afwisselend bos en ook welkom bij restaurant De Carolinahoeve met paard (ligt midden in het bos)
- Posbank (Rheden) > Prachtig!!
- Schoorl duingebied en strand > Mooiste duingebied vind ik zelf, maar wel ook echt het zwaarste zand dat ik ben tegen gekomen haha.
- Kootwijkerzand (Kootwijk) > Super grote en uitgestrekte zandvlakte
- Wekeromse Zand (Wekerom/Lunteren) > Super mooi en rustig, geen honden, maar wel vrij snel doorheen


Super leuk van iedereen te lezen! Drents Friese Wold staat hoog op mijn lijstje, net als andere delen van de Veluwe en de Soesterduinen. Een keer naar de Ardennen lijkt me ook wel super gaaf, nooit over nagedacht dit met een paard te kunnen doen!


Oh, wat ben ik blij met jouw lijstje zeg! Dit is perfect voor mijn trekto ht komend jaar.

LoveBodin

Berichten: 4372
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:58

Onlylienn schreef:
Posbank lijkt me ook prachtig om te rijden! Veel heide toch? Dus dan lijkt het me een geweldige ervaring als je daar gaat rijden als de heide in bloei staat <3


Zeker prachtig, maar de Posbank/ heerrikhuizerveld zelf is helaas afgesloten voor paarden. Je kan nog wel naar andere heides in het gebied, maar het heerrikhuizerveld niet meer en dat is trouwens echt jammer, was echt prachtig.


Verder trouwens onwijs leuk topic, heb zelf dan veel Veluwezoom en Veluwe gehad, maar nu ook veel in Brabant en afgelopen jaar ook naar de Belgische Eifel geweest (aanrader!!). Enige wat ik nog heel graag wil is weer naar het strand, maar dat is wel ver rijden helaas

Black_Moon
Berichten: 686
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:18

Onlylienn schreef:
Haa bokkers,

Ik heb even gezocht naar een algemeen buitenrit topic, ik kon alleen niks vinden.. hopelijk is deze niet dubbel :')

Ik en vast veel andere medebokkers houden van buitenritten, denk iedereen wel :+

Nederland kent vele mooie natuurgebieden, duinen, bossen, heide.. noem het maar op, maar ook de wat onbekendere plekken.
En ik ben altijd opzoek naar een mooi stukje Nederland om met mijn paard een mooie, onvergetelijke rit te maken, met eventuele tussenstops erin.

Het leek mij namelijk handig om een algemeen topic te starten wat om buitenritten en trektochten gaat, waar kun je nog mooi rijden? Waar is het druk, of na juist rustig?

Ik ben al op bepaalde plekken geweest, voornamelijk in Brabant *D :+

- De Bockenryder in Hilvarenbeek.
- Maashorst.
- Bedafse bergen.
- Loonse & drunense duinen.
- Boswachterij Dorst.
- De Duiventoren.
- Cadettenkamp.
- Vrachelse Heide.
- Sint Anthonisbos


Waar kun je het beste parkeren bij de Vrachelse Heide? Op de parkeerplaats aan de Bergsebaan?

Onlylienn

Berichten: 137
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 16:51

LoveBodin schreef:
Onlylienn schreef:
Posbank lijkt me ook prachtig om te rijden! Veel heide toch? Dus dan lijkt het me een geweldige ervaring als je daar gaat rijden als de heide in bloei staat <3


Zeker prachtig, maar de Posbank/ heerrikhuizerveld zelf is helaas afgesloten voor paarden. Je kan nog wel naar andere heides in het gebied, maar het heerrikhuizerveld niet meer en dat is trouwens echt jammer, was echt prachtig.


Verder trouwens onwijs leuk topic, heb zelf dan veel Veluwezoom en Veluwe gehad, maar nu ook veel in Brabant en afgelopen jaar ook naar de Belgische Eifel geweest (aanrader!!). Enige wat ik nog heel graag wil is weer naar het strand, maar dat is wel ver rijden helaas


Ik ben vorig jaar voor het eerst naar het strand gegaan, met mijn eigen paard, wat een beleving was dat <3 op mhet strand van Ouddorp, klein uurtje rijden voor mij dus opzich was het goed te doen

sanowa

Berichten: 904
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 19:16

Leuk topic, ik ben ook een buitenrijder.
Meestal rij ik omgeving van
Loenen, veluwezoom, kootwijk, Ermelo, Epe, Emst.

Verder spreek ik wel af met vriendinnen op andere plekken wat verder weg zoals
Ginkelse heide, Dwingeloo, Drenths Friese woud, ijmuiden.
Ook ben ik al 3x in de ijffel geweest.