Dit zit in Nederheide is ook heel mooi!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
OlympicOrry schreef:Ik ben als fervent trektochtruiter ook al op heel veel plekken geweest![]()
-Surea dorst
-veluwe
-Malpie
-stabrechtseheide
-loon op zand
-maasduinen
-Bergeijk, eersel
-weerterbossen
-achelse kluis
-burg haamstede
-zonienwoud
-duinenbossen
-duinengordel belgisch limburg
-verschillende plekken in de ardennen
-eifel
-valkenswaard
Ik volg graag, ik ben nu even out door wat issues van mezelf en een jong paard maar hopelijk doe ik hier nog wat tips op voor de toekomst![]()
Ik woon zelf in de belgische kempen.
SUSANNEx schreef:Wat een leuk topic!
Ik rij voornamelijk op de Utrechtse Heuvelrug rondom Rhenen/Amerongen/Leersum, hier staan mijn paarden direct aan. Kom meestal geen andere paarden tegen, soms een keer 1tje. Veel afwisseling tussen verschillende bossen, zandvlaktes en heides. Wel veel kruisingen met MTB routes, maar nooit last van gehad. En het is echt een heuvelrug, dus veel hoogteverschillen maar hierdoor ook wel eens wat slechtere paden door de waterstromingen. Sinds het vignet vind ik alles er wel veel beter onderhouden bij liggen. Leuk om pauze te houden bij restaurant Mas Montagne! Ligt in het bos en paarden zijn welkom.
Verder ook wel een aantal keer op andere plekken geweest:
- Ginkelse Hei (Ede) > In het weekend heel druk, door de weeks rustiger. Hele fijne brede lange zandpaden, perfect voor veel galopwerk.
- De Mossel (Ede/Otterlo) > Mega leuk voor een dagtocht met pauze bij Boerderij de Mossel! Je kan hier evt. zelfs met paard overnachten.
- Hoge Veluwe (Otterlo/Hoederloo) > Práchtig en qua paarden erg rustig, wel betaalde entree
- Veluwezoom (Loenen/Laag-Soeren) > Heel mooi afwisselend bos en ook welkom bij restaurant De Carolinahoeve met paard (ligt midden in het bos)
- Posbank (Rheden) > Prachtig!!
- Schoorl duingebied en strand > Mooiste duingebied vind ik zelf, maar wel ook echt het zwaarste zand dat ik ben tegen gekomen haha.
- Kootwijkerzand (Kootwijk) > Super grote en uitgestrekte zandvlakte
- Wekeromse Zand (Wekerom/Lunteren) > Super mooi en rustig, geen honden, maar wel vrij snel doorheen
Super leuk van iedereen te lezen! Drents Friese Wold staat hoog op mijn lijstje, net als andere delen van de Veluwe en de Soesterduinen. Een keer naar de Ardennen lijkt me ook wel super gaaf, nooit over nagedacht dit met een paard te kunnen doen!
Onlylienn schreef:Posbank lijkt me ook prachtig om te rijden! Veel heide toch? Dus dan lijkt het me een geweldige ervaring als je daar gaat rijden als de heide in bloei staat
Onlylienn schreef:Haa bokkers,
Ik heb even gezocht naar een algemeen buitenrit topic, ik kon alleen niks vinden.. hopelijk is deze niet dubbel![]()
Ik en vast veel andere medebokkers houden van buitenritten, denk iedereen wel![]()
Nederland kent vele mooie natuurgebieden, duinen, bossen, heide.. noem het maar op, maar ook de wat onbekendere plekken.
En ik ben altijd opzoek naar een mooi stukje Nederland om met mijn paard een mooie, onvergetelijke rit te maken, met eventuele tussenstops erin.
Het leek mij namelijk handig om een algemeen topic te starten wat om buitenritten en trektochten gaat, waar kun je nog mooi rijden? Waar is het druk, of na juist rustig?
Ik ben al op bepaalde plekken geweest, voornamelijk in Brabant![]()
![]()
- De Bockenryder in Hilvarenbeek.
- Maashorst.
- Bedafse bergen.
- Loonse & drunense duinen.
- Boswachterij Dorst.
- De Duiventoren.
- Cadettenkamp.
- Vrachelse Heide.
- Sint Anthonisbos
LoveBodin schreef:Onlylienn schreef:Posbank lijkt me ook prachtig om te rijden! Veel heide toch? Dus dan lijkt het me een geweldige ervaring als je daar gaat rijden als de heide in bloei staat
Zeker prachtig, maar de Posbank/ heerrikhuizerveld zelf is helaas afgesloten voor paarden. Je kan nog wel naar andere heides in het gebied, maar het heerrikhuizerveld niet meer en dat is trouwens echt jammer, was echt prachtig.
Verder trouwens onwijs leuk topic, heb zelf dan veel Veluwezoom en Veluwe gehad, maar nu ook veel in Brabant en afgelopen jaar ook naar de Belgische Eifel geweest (aanrader!!). Enige wat ik nog heel graag wil is weer naar het strand, maar dat is wel ver rijden helaas
Cambionn schreef:Vandaag weer lekker bij The Mill Ranch geweest op buitenrit. Was zoals gewoonlijk helemaal top! Blijft wel altijd weer ff wennen, zo'n westernzadel als je Engels gewend bent. Heb je net zitten focussen op verticaal recht zitten, moet je weer wat onderuit. Maar het blijft leuk!
Mocht op Fudge vandaag. Blijkbaar een tinker van wat ik hoorde, had ik niet verwacht met dat voormaat. Maar wel super leuk. Hij had wel een beetje moeite met tempo bijhouden vandaag, maar kreeg meerdere keren op m'n hart gedrukt dat dat zeker niet aan mij lag en dat hij gewoon z'n dag niet helemaal had vandaag. Tja, dat kan natuurlijk. We hebben hem voorop in de groep gezet waarna het beter ging gelukkig.
We kregen ook te horen dat ze niet mochten eten tijdens de rit, want dan komt er te veel spanning op de borsttuigen en kunnen ze knappen. Fudge was het niet helemaal mee eens, hij vond het een stomme regel. Zeker toen we stil stonden voor fotos, want toen was hij niet afgeleid met rijden.
[ [url=m/fMhWLp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/An7A1h.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ja ik weet het, op de heide. De begeleiding verteld ons dat we erop mogen voor de foto nét op het randje naast het pad. Ik ga er van uit dat zij de regels kennen.
Hebben ook de wilde paarden en koeien gezien in de verte. Leuk beeld.
Ik ga volgende week zaterdagmiddag voor nog een type 2 rit. Dan 18 augustus voor een 3 uur zondagsrit en 24 augustus voor een type 3 rit. Benieuwd of ik nog andere Bokkers tegen kom!
Miriam91 schreef:Leuk topic! Ik rijd altijd op de Kampina en de Mortelen want dat is vlak naast stal. Maar ga voor echte afstandstrainingen graag naar het Leenderbos. Met endurance wedstrijden ook in de Maasduinen en Maashorst geweest.
Binnenkort maar eens een paar komen voor de Loonse duinen. Vanavond maar geweest met een reeën wandeling en heel mooie paden gezien!