Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mando schreef:Ja de merrie was mager, had veulen aan de voet.
De rest zag er prima uit.
Jennyj01 schreef:Maar wat wil je nou zeggen met je post? Omdat mensen het moeilijk hebben is het oké? Er zijn in die landen ook organisaties zoals het broke hospital actief. Er is daar ook voorlichting. Maar je hoeft niet rijk te zijn om je liefde aan een dier te kunnen geven. En dat zien we ook niet.
Jennyj01 schreef:Maar wat wil je nou zeggen met je post? Omdat mensen het moeilijk hebben is het oké? Er zijn in die landen ook organisaties zoals het broke hospital actief. Er is daar ook voorlichting. Maar je hoeft niet rijk te zijn om je liefde aan een dier te kunnen geven. En dat zien we ook niet.
SeaSide schreef:Roosch schreef:Hi, waar verblijf je? In Marsa Alam heb ik een leuke rit gemaakt. Ik kan wel even opzoeken waar dat was.
Ik zit in El gouna (in de buurt van hurghada)
Paardenfann4 schreef:ik vraag me af of jullie die filmpjes wel eens voorbij zien komen met paarden die hun neus compleet kapot hebben en onder de wonden zitten? Sommige lopen met gebroken benen karren te slepen, zit nog geen gram aan vlees aan het zijn gewoon zwaargewonde geraamtes die daar rond lopen tot ze er letterlijk bij neervallen, vaak krijgen ze eerst nog flink met de zweep tot ze daadwerkelijk niet meer overeind kunnen komen. Als ze geluk hebben dan gaan ze nog naar een opvang waar ze een spuitje krijgen, de rest ligt gewoon dood te rotten tussen het afval. Hoe arm je ook bent, moet je dan zo met dieren omgaan?
Kimmie235 schreef:Wat me hierin ook opvalt: ik zie geen fora, geen actiegroepen en geen eindeloze verontwaardiging over de kinderen in diezelfde context. Kinderen die geen eten hebben, geen medische zorg, geen veiligheid. Die letterlijk naast die paarden leven.
Dat betekent niet dat dierenwelzijn onbelangrijk is. Dat is belangrijk. Maar het is opvallend selectief. Het morele vuur brandt fel voor het paard, maar nauwelijks voor het kind dat afhankelijk is van dat paard om te overleven.
Paardenfann4 schreef:Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik mij daar inderdaad niet mee bezig houd hoe de kinderen daar leven, daar heb ik geen idee van. Ik zie alleen diverse filmpjes van paarden en ezels voorbij komen die compleet afgeranseld worden omdat ze te zwak zijn om overeind te komen. Daar heb ik geen goed woord voor over. Als de kinderen net zo leven daar, dan vind ik dat net zo verschrikkelijk en zou daar ook zeker iets aan gedaan moeten worden. Ik heb meer met dieren dan met mensen, vandaar ook dat die filmpjes meer in mijn algoritme en tijdlijn voorbij komen en niet van hongerende kinderen.
MarlindeRooz schreef:Kimmie235 schreef:Wat me hierin ook opvalt: ik zie geen fora, geen actiegroepen en geen eindeloze verontwaardiging over de kinderen in diezelfde context. Kinderen die geen eten hebben, geen medische zorg, geen veiligheid. Die letterlijk naast die paarden leven.
Dat betekent niet dat dierenwelzijn onbelangrijk is. Dat is belangrijk. Maar het is opvallend selectief. Het morele vuur brandt fel voor het paard, maar nauwelijks voor het kind dat afhankelijk is van dat paard om te overleven.
Omdat dit een paardenforum is en geen kinderforum.
En tot zover ik weet gaan toeristen niet met hun dikke westerse reet op een kind zitten. Wel op een pony.
Ik heb zelden foto’s gezien van ritten in dit soort landen waar ik niet naar van werd. Ook op Bokt is het vaak slecht passend tuig op een ranke pony met een grote Nederlander erop. Vaak niet volslank.
Dat mensen daar geen geld (over) hebben voor hun dieren en ze slecht behandelen dat is sneu. Maar dan hoef je nog niet daar vermaak met dieren te boeken.
Dat het “normaal” is in landen als Egypte, betekent niet dat je het moet doen. Er zijn ook landen waar volwassen Nederlandse mannen seks kunnen hebben met minderjarigen. Is daar ook “normaal”. Vooral Nederlandse mannen zijn groot fan.
Dat vinden we ook niet normaal omdat het “daar nou eenmaal zo gaat.”
Bron: https://nos.nl/artikel/2586617-campagne ... buitenland
KikiCelinevs schreef:Het goedpraten van de barbaarse manier dat de Egyptenaren omgaan met dieren snap ik echt niet. Niet ieder persoon dat in armoede leeft doet dit. Het heeft ook gewoon te maken met de manier waarop ze naar dieren kijken.
Dorine92 schreef:Toevallig ken ik SeaSide persoonlijk en zij is zeker het type die prima kan inschatten of je wel of niet op een paard moet stappen. Precies nuchter genoeg om geen drama te maken over dingen waar het paard zelf ook geen problemen mee heeft, en rechtvaardig genoeg om zeker niet op te stappen als er iets niet pluis is. Zij is zeker niet het type domme toerist die op een te klein, te mager, slecht verzorgd, ongezond of ongelukkig paard gaat zitten. Dus dat komt helemaal goed.

Kimmie235 schreef:Wat me hierin ook opvalt: ik zie geen fora, geen actiegroepen en geen eindeloze verontwaardiging over de kinderen in diezelfde context. Kinderen die geen eten hebben, geen medische zorg, geen veiligheid. Die letterlijk naast die paarden leven.
TamaraFloor schreef:Ook lees ik over alleen maar in rengalop jakkeren.
Op een rit van 2 uur hebben we bij elkaar niet meer dan een kwartier gedraafd en galop. Al zijn de paarden het daar minder mee eens al dat gestapt.
Ja ook een keertje volgas.
Mensen plaatsen natuurlijk alleen die filmpjes. De stap filmpjes zijn wel erg saai om naar te kijken.