Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:28

Ik ga altijd wel gewoon, regenkleding aan en gaan, tenzij het echt te gek is.
Ik heb goede regenkleding en uitwaaien op strand met een buitje kan ook best lekker zijn!

JeanneV
Berichten: 640
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:36

Sky_As schreef:
Moet je iets bereiken dan?
(oprechte vraag)
Voor mij is het hobby, en behalve lol (en paardlief blij/los houden) heb ik geen doel verder.
Ik denk dat hier niet perse een goed of fout in is toch?

Niks moet!! Maar als je wel wat wil bereiken moeten de weers omstandigheden niet de reden zijn dat je niet rijdt!

mairead

Berichten: 3217
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:42

Ik rijd wel met regen hoor: mits het niet te hard gaat en de ondergrond nog goed te doen is.
Met harde wind kan ik ook gewoon in de bak rijden: mijn paardje wordt daar eerder moe van als wild :+ sterker nog: er heeft met windkracht 7 (en verder gewoon zonnig) wel eens een meisje van 8 haar lesje op gereden, omdat we niet wisten hoe haar eigen pony zou reageren! :D
Naar buiten durf ik dan niet zo, omdat we hier middenin de polder zitten en me dat niet veilig lijkt icm het verkeer en bomen langs de weg waar nogal eens grote takken uit vallen bij veel wind.
Ik trek ook wel ergens de grens, want op een dag als vandaag geef ik paardlief lekker een dagje vrij! :o

kosseh

Berichten: 2632
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:49

Ik rij met elk weer. Met stom wel in de buitenbak. Veel kans op vallende takken in het duin.

Regenbroek, waterdichte jas aan en gaan. Paard staat altijd zonder deken 24/7 op de paddock/wei dus dat ritje maakt niet uit.

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 17:56

JeanneV schreef:
Als je een doel hebt in het rijden en ambitieus bent... ga je rijden omdat het in het schema past!! Niet omdat de weer goden je niet passen op deze dag.... volgende week waait het... daarna is de bak te nat... daarna ga je op vakantie... hittegolf... en tussenin heb je last van het stuifmeel! Dan bereik je nooit wat!!

Ik heb geen doel en ben ook niet ambitieus. Ik vind het enkel jammer van de dag, want ik weet dat als ik wel ga ik terug kijk op een geslaagde dag!

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 17:57

Sky_As schreef:
Moet je iets bereiken dan?
(oprechte vraag)
Voor mij is het hobby, en behalve lol (en paardlief blij/los houden) heb ik geen doel verder.
Ik denk dat hier niet perse een goed of fout in is toch?


Nee ik hoeft niets (meer) te bereiken. :) Het is puur voor de hobby.

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:57

Hier ook buitenrijder, een beetje regen of wind kan geen kwaad, wij gaan overal door.
Waar ik wel op let zijn voorspelde harde windstoten (veiligheid in de beboste stukken) en echt vele dagen achter elkaar regen omdat we dan te hard schuiven door de modder.

Waar ik wel voor pas is vertrekken in een drash, opzadelen is buiten en in een kletsnat zadel opstappen doe ik niet meer (vroeger wel).

Celebi
Berichten: 3928
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:20

In de winter sla ik dan graag over. Maar vanaf de lente en zeker in de zomer vind ik rijden in de regen geen probleem. Zeker als je naar de Veluwe bent een weekendje dan kun je het weer niet van te voren meeboeken. Dan gewoon een lange regenjas aan en gaan! Maar met veel wind of echt harde buien kies ik wel een ander moment om te rijden. Wel eens gehad tijdens de les en dan zie je geen hand meer voor ogen en mijn paard wil continu met zijn kont naar de regen draaien. :')

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:01

Ik vind het soms ook wel heerlijk hoor, ‘s morgens vroeg als het nog stil is in weer en wind…

Snorlex

Berichten: 2536
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:15

Beetje regen is niet zo erg, maar de ondergrond moet nog wel relatief droog zijn. Geen zin om te glibberen (en je moet hier een stuk over een bospad voordat je bij de zandpaden komt).

Bij echt hozen of harde wind rijd ik niet. Heeft dan ook totaal geen zin. Gaat paard niet lekker ontspannen van lopen. Rijden in een buitenbak met plassen doe ik dan wel weer. Geeft paard ook wat motivatie om net iets meer van de grond te bewegen haha.

Dandelion2
Berichten: 155
Geregistreerd: 18-01-19
Woonplaats: Bussloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:34

Ik deel de mening dat het deze maand juist goed weer was haha. Niet te koud, nat, niet bevroren. Soms moet ik mezelf ook een beetje motiveren in dit seizoen maar ik weet dat zodra ik erop zit het de moeite meer dan waard is! Vandaag durf ik niet met de trailer op pad en de bak is helaas te nat en deel ik je mening over het weer… blech. Maar hopelijk snel weer zulke ritjes (beide foto’s januari):
Afbeelding

Afbeelding

DaysOfAutumn
Berichten: 57
Geregistreerd: 17-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:58

Ik train wel met slecht weer in mijn buitenbaan omdat mijn paarden ook op wedstrijden om moeten kunnen gaan met slechte weersomstandigheden. In het bos rijden voor de lol doe ik niet met slecht weer. Buitenritten zijn voor mijn lol, mijn paarden lopen liever in de wei of op hun track. Dus als iets geen specifieke training is en niet een van de partijen het heel gaaf vind, doe ik het niet.

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 22:20

Volgens mij word het morgen ook weer heel vies weer, wilde eigenlijk wel wat gaan doen met mijn paard. Maar even afwachten hoe vies het precies is morgen. :+

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:38

Met storm als vandaag, dan stap ik niet op. Verder maakt het mij niet zoveel uit zolang het niet heel glad is door bevriezing.

onpaard

Berichten: 2980
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:41

De voorspellingen zitten er vaak naast. Morgenmiddag ben ik wel van plan om te rijden.

Juut

Berichten: 6911
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:20

Het is niet dat ik er om sta te springen, maar het anders gewoon zonde vind van de training/ buitenrit. Ik ga dus gewoon, enige no-go is onweer en voor buitenritten ook storm. Pony staat 24/7 buiten met deken, heb voor haar een regendeken/ stapmolen deken dat ik over het zadel gooi. Voor mezelf een nog oerdegelijk regenpak van dik 15 jaar oud :+ Zolang ik daar onder nog droog en warm ben, komt alles goed :j

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 16:35

Oh bah vandaag weer zo'n vieze dag, onderweg naar stal dacht ik nog ik ga rijden! Maar het begon steeds harder te regenen en te waaien en daarom had ik hij aankomst al gelijk geen zin meer. :+ Daarom hebben we maar even wat grondwerk/longeren gedaan, ook leuk natuurlijk! Hopelijk is het weer morgen echt wat beter!

miccamaaike

Berichten: 8693
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:45

Met regen ga ik niet t bos in hoor. Ik rij in t bos om lekker te genieten en dat doe ik niet in de regen. Als er onderweg een buitje valt tsja dat is niet zo erg natuurlijk. Maar in de stromende regen ga ik wel lekker in de binnenbak wat doen. Er is altijd wel een droog moment in de week om een lekker buitenritje te maken.

pol013

Berichten: 9040
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:52

Ik trek me er weinig van aan wat voor weer het is. Ik moet al echt van mijn paard afspoelen wil ik niet gaan rijden.
Tenzij ik al aan mijn minimale training zit (3 a 4 keer serieus) Dan sla ik een keer over.
En ja, soms moet ik mezelf naar buiten slepen. Maar als ik eenmaal buiten ben valt het weer me bijna altijd mee. Goede kleding aan. Dat wel.

Áls ik iets te kiezen heb kan ik wel nog kijken of ik iets eerder of later ga rijden. Maar dat is het dan ook wel.

Maar welke slecht weer héb je het over? Ik heb nog zelden een jaar gehad met zo weinig rot weer als dit jaar

Nu heb ik ook daadwerkelijk doelen. Maar ik vind het ook gewoon eerlijker naar mijn paard toe om regelmatig te trainen. En niet steeds voor hollen of stilstaan te gaan.

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 16:56

Nou sinds januari is er bijna elke dag regen op de momenten dat ik kan rijden, wat dat betreft heb ik echt geen geluk. :+

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:57

Ligt er aan. Als het echt heel hard regent, zul je me niet zien buiten. Mijn paard al helemaal niet. :') Maar gewoon regen of slecht weer, prima, daar is een warme douche voor.
Heb wel een paard gereden en die reed ik juist met de regen. Die werd daar zoooo blij van, sjouwen :')

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:05

Vroeger wel , rij niet meer maar toen wilde ik het goede voorbeeld voor de kids geven. Dieren hebben is een verantwoordelijkheid, ook de hond moet er uit. Alleen harde wind en sneeuwen sloegen we over, paraplu’s geen last van, mijne dook er met z’n hoofd onder wanneer hij de kans kreeg.

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 17:26

bigone schreef:
Vroeger wel , rij niet meer maar toen wilde ik het goede voorbeeld voor de kids geven. Dieren hebben is een verantwoordelijkheid, ook de hond moet er uit. Alleen harde wind en sneeuwen sloegen we over, paraplu’s geen last van, mijne dook er met z’n hoofd onder wanneer hij de kans kreeg.

Grappig, ik ben ook zo groot gebracht! Vroeger was het gewoon niet zeuren maar rijden, ben wel eens van het paard afgekomen met vingertjes die tegen het bevroren aan waren. Helaas is die mentaliteit nu wel weg. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34877
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:38

Wij zijn verhuisd naar een stal met binnenbak. Ik denk dat dit de vraag wel beantwoord :')

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 17:41

SusanH schreef:
Wij zijn verhuisd naar een stal met binnenbak. Ik denk dat dit de vraag wel beantwoord :')

Jij spant de kroon!