Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:24

Wat ik begrepen heb, gaan ze in veel natuurgebieden nu extra streng controleren ivm met de aanhoudende drukte en start broedseizoen.

Ook ik heb mijn hond loslopen waar dat niet mag en normaal gesproken wordt dat "gedoogd" in mijn stukje bos, maar ik ben bang dat dát niet langer zo gaat zijn.

Waarom loopt mijn hond los op plaatsen waar dat niet is toegestaan?

Omdat er in de weide omgeving helemaal geen plekken zijn waar je een fatsoenlijk rondje kan wandelen met de hond los. Dichstbij is 40km met de auto, 40 minuten rijden.

Als de gemeente waar ik woon, wel zou zorgen voor voldoende groot losloopgebied, dan ga ik dáár wel wandelen, maar helaas zijn ze behoorlijk anti-hond in dit hoekje van Nederland.

Ik weet niet waarom de ts een bekeuring heeft gekregen, maar ik snap haar ergens wél...

Hier zaten in de schoolvakantie en met het mooie lente weer, steeds groepen jeugd op het voetbalveld.. Over de hekken geklommen.

Dát is iets waar een Boa op af zou moeten gaan! Dat is namelijk een direct gevaar voor de volksgezondheid....

Een hond los waar dat eigenlijk niet mag, of een keer buiten het ruiterpad rijden is dat niet.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:29

mvdende schreef:
Omdat er in de weide omgeving helemaal geen plekken zijn waar je een fatsoenlijk rondje kan wandelen met de hond los. Dichstbij is 40km met de auto, 40 minuten rijden.

Als de gemeente waar ik woon, wel zou zorgen voor voldoende groot losloopgebied, dan ga ik dáár wel wandelen, maar helaas zijn ze behoorlijk anti-hond in dit hoekje van Nederland.

Maar in een weide omgeving kun je toch aan de boer vragen of je daar mag wandelen en de hond loslaten, zolang er geen andere dieren in die weide lopen?

Knap dat je het nu de schuld van een ander maakt dat jouw hond niet los mag lopen. Het mocht dus al nooit en toch ben je met hond en al hier gaan wonen. Jouw eigen keuze. Wees dan ook "een vent" als je terecht een boete krijgt. Zie die boete dan maar als een abonnementsgeld voor het los laten lopen van je hond, op plekken waar dat niet is toegestaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:29

Jammer dat jij je hond toch los hebt. Ik heb ze als hardloper meerdere keren achter me aan gehad. Tegen me aan springend of om me heen rennend. Ik ben daar echt niet van gediend.
Doet ie anders nooit, nee hij doet niks. Nou en, ik wil het gewoon niet. Hou dat beest bij je. Bovendien vind ik het soms ook eng.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:30

mvdende schreef:
Wat ik begrepen heb, gaan ze in veel natuurgebieden nu extra streng controleren ivm met de aanhoudende drukte en start broedseizoen.

Ook ik heb mijn hond loslopen waar dat niet mag en normaal gesproken wordt dat "gedoogd" in mijn stukje bos, maar ik ben bang dat dát niet langer zo gaat zijn.

Ik weet niet waarom de ts een bekeuring heeft gekregen, maar ik snap haar ergens wél...

Hier zaten in de schoolvakantie en met het mooie lente weer, steeds groepen jeugd op het voetbalveld.. Over de hekken geklommen.

Dát is iets waar een Boa op af zou moeten gaan! Dat is namelijk een direct gevaar voor de volksgezondheid....

Een hond los waar dat eigenlijk niet mag, of een keer buiten het ruiterpad rijden is dat niet.

Moet je je hond dan maar los laten lopen op plekken waar het niet mag, met het risico op wild dat opgejaagd wordt? >;)
Laat ze daar ook maar flink op handhaven, het mag gewoon niet. Ik houd in deze tijden zelfs de hond aan de lijn in losloopgebieden i.v.m. het wild dat jongen krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:32

Ik denk dat wij met zijn allen het begrip ruimtelijke ordening eens wat beter moeten gaan lezen en begrijpen.
Want vooral het woord ruimte wordt een steeds groter probleem.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:33

Ik kan het alleen maar applaudisseren dat ze veeeeel meer controleren en ipv 5x waarschuwen eens effectief boetes gaan uitdelen. Die boetes geven ze niet voor niks hoor, daar moet de ontvanger van de boete toch echt iets voor hebben gedaan wat niet volgens de regels is. Wordt tijd dat ze eens wat strenger worden, dus prima! Het is overal drukker geworden en te veel mensen houden gewoon nog steeds heel weinig rekening met anderen en vooral ook met de natuur.

Een hond die los loopt waar het eigenlijk niet mag... dan loop je het risico op een boete en dat is gewoon geheel TERECHT. Klaar. Kun je lang en breed over discussiëren, maar het is logisch dat ze het beboeten als ze het zien (afhankelijk van de plekken, maar zeker in deze tijd waarin veel wild jongen krijgen is het gewoon logisch dat ze nu nog strenger gaan zijn). Kun je wel vinden en willen dat het niet zo is, omdat je je hond zo graag daar los wilt laten lopen maar dat is echt de omgekeerde wereld waarin je je keuzes en gedragingen goed probeert te praten. Je mag gewoon van geluk spreken dat ze tot nu toe nog nooit eerder veel strenger zijn opgetreden. Maar ik snap volledig dat nu langzaam een grens bereikt wordt met de extreme drukte van het afgelopen jaar.

Maar dat geld net zo goed ook voor ruiters die van paden gaan en ook wandelaars en mtb'ers die van de paden afwijken en de natuur verstoren, afval dumpen, etc. Niks mis mee als dat beboet wordt.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-03-21 12:38, in het totaal 4 keer bewerkt

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:34

Morganlefay schreef:
Ik denk dat wij met zijn allen het begrip ruimtelijke ordening eens wat beter moeten gaan lezen en begrijpen.
Want vooral het woord ruimte wordt een steeds groter probleem.

Dat is al een probleem. Nederland is te klein, dus we moeten meer rekening met elkaar houden.

sevke

Re: Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:43

Als je hond niet mag loslopen, houd hem dan aan de lijn. Wij hebben 5 honden, en ik laat ze ook liever loslopen, maar als het niet mag dan mag het niet. Ik erger mij ook erg aan honden die op je komen afgestormd, of op mijn aangelijnde honden afkomen op plaatsen waar dat niet mag.
Zeker in natuurgebieden, is het niet uitzonderlijk dat loslopende honden nesten verstoren of wild opstoten.
Daar is het aangelijnd houden zéker belangrijk.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:48

cursebreaker schreef:
Die boetes geven ze niet voor niks hoor, daar moet de ontvanger van de boete toch echt iets voor hebben gedaan wat niet volgens de regels is.

.

Nou, die boetes geven ze ook wel voor minieme overtredingen. Ik ben eens bekeurd omdat ik met mijn aangelijnde hond over een grasveldje liep. Dat mocht blijkbaar niet, ik moest er langs het wandelpad volgen.
Even 70 euries aftikken , terwijl ik geeneens wist dat het niet mocht, is toch wel zuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:49

mvdende schreef:

Dat is alleen een direct gevaar voor planten en dieren, maar ach, wie boeit dat nou wat?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:50

Eerlijk gezegd als je inderdaad iets gedaan hebt dat niet mag is de boete terecht. Maar er zijn ook boas en boswachters die dreigen te bekeuren of gewoon een bon uitschrijven als je echt niks verkeerds doet. Ook agenten trouwens. Een agent twee boswachters en een boa hebben me zo al eens onterecht of bijna onterecht beboet voor dingen die gewoon niet aan de orde waren.

Twee keer met de honden aan de looplijn. Ik laat ze absoluut niet los waar het niet mag. En meest zelfs aangelijnd in losloop gebied voor hun eigen gemoedsrust. En beide keren wisten boswachter en boa heel zeker dat ik ze pas net had aangelijnd. 8)7 Daar valt niet tegen op te praten bijna. Beide keren na veel discussie heb ik het voordeel van de twijfel gekregen. Bij een na het uitschrijven van de onterechte bon zelfs. Want ze waren gewoon aangelijnd en ik had de riem vast ook.

Een keer een boswachter. Ik stak over met mijn pony om de andere berm te pakken. De man wist echter zeker dat ik het bos wilde inrijden wat daar niet mocht. Ook toen geen fijn gesprek. En een agent die zeker wist dat ik al rijdend mijn gordel aandeed omdat ik hem zag. Dat zou me fysiek niet eens gelukt zijn maar ook deze man wist heel zeker wat hij gezien had.

Dus er zijnwel degelijk rotzakjes die iets te graag hun ego strelen en bonnen uitschrijven. Maar er zijn er eerder veel te weinig die bonnen uitschrijven voor dingen die gewoon echt niet ok zijn in de natuur.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:54

karuna schreef:
Eerlijk gezegd als je inderdaad iets gedaan hebt dat niet mag is de boete terecht. Maar er zijn ook boas en boswachters die dreigen te bekeuren of gewoon een bon uitschrijven als je echt niks verkeerds doet. Ook agenten trouwens. Een agent twee boswachters en een boa hebben me zo al eens onterecht of bijna onterecht beboet voor dingen die gewoon niet aan de orde waren.

Twee keer met de honden aan de looplijn. Ik laat ze absoluut niet los waar het niet mag. En meest zelfs aangelijnd in losloop gebied voor hun eigen gemoedsrust. En beide keren wisten boswachter en boa heel zeker dat ik ze pas net had aangelijnd. 8)7 Daar valt niet tegen op te praten bijna. Beide keren na veel discussie heb ik het voordeel van de twijfel gekregen. Bij een na het uitschrijven van de onterechte bon zelfs. Want ze waren gewoon aangelijnd en ik had de riem vast ook.

Een keer een boswachter. Ik stak over met mijn pony om de andere berm te pakken. De man wist echter zeker dat ik het bos wilde inrijden wat daar niet mocht. Ook toen geen fijn gesprek. En een agent die zeker wist dat ik al rijdend mijn gordel aandeed omdat ik hem zag. Dat zou me fysiek niet eens gelukt zijn maar ook deze man wist heel zeker wat hij gezien had.

Dus er zijnwel degelijk rotzakjes die iets te graag hun ego strelen en bonnen uitschrijven. Maar er zijn er eerder veel te weinig die bonnen uitschrijven voor dingen die gewoon echt niet ok zijn in de natuur.

Maar hoe kan je nu zeker weten dat het rotzakken zijn obv die ene ervaring? Volgens mij zijn ze gewoon super gefrustreerd door al de Mvendes op de wereld die vinden dat ze wel recht hebben om hun agressieve hond los te laten lopen daar waar het niet mag en er wat over te huilen.

En dan zijn mensen die de regels wel volgen wel eens de pineut. Maar veel vaker pluk jij er de vruchten van, want als ze er niet zouden zijn, zou het een stuk minder aangenaam zijn voor jou om er te wandelen met je aangelijnde honden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:54

Bijna onterecht bekeurd is niet gelijk aan onterecht bekeurd.

Je bent aangesproken op iets dat men dacht te zien. Dat vond je niet prettig en niet terecht.
Maar in alle gevallen dus geen boete gekregen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:55

sterregoud schreef:
cursebreaker schreef:
Die boetes geven ze niet voor niks hoor, daar moet de ontvanger van de boete toch echt iets voor hebben gedaan wat niet volgens de regels is.

.

Nou, die boetes geven ze ook wel voor minieme overtredingen. Ik ben eens bekeurd omdat ik met mijn aangelijnde hond over een grasveldje liep. Dat mocht blijkbaar niet, ik moest er langs het wandelpad volgen.
Even 70 euries aftikken , terwijl ik geeneens wist dat het niet mocht, is toch wel zuur.

Ja dat is zeker zuur maar dit is normaliter toch niet veelvoorkomend, wat jij omschrijft. Het zal idd wel meer gebeuren maar Meestal geven ze toch wel waarschuwingen in eerste instantie en zijn dingen bespreekbaar. Soms kun je idd gewoon pech hebben op zo’n moment maar meestal is een boete wel met gegronde reden gegeven.

Het is alsnog niet meer dan logisch dat met duidelijke overtredingen zoals bv. Een loslopende hond in aanlijn gebied of wandelaars/ruiters etc die van paden afwijken en de natuur verstoren of met paard op het strand zijn als dat niet mag etc. er boetes uitgedeeld worden. Velen geven vaak alsnog eerst een waarschuwing, maar met toenemende drukte in de natuurgebieden en nu het voorjaar met geboortes van wild erbij is het alleen maar goed dat ze effectief boetes gaan uitdelen vind ik. Het loopt op veel plekken echt de spuigaten uit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:57

mvdende schreef:

En terecht natuurlijk. Die boetes mogen van mij ook omhoog.
Laatst is hier nog een ree doodgebeten door een loslopende "nee, dat doet ie echt niet" hond.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 11-03-21 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:58

Een keer was de bon al uitgeschreven en overhandigt. Ik zat al aardig gefrustreerd in de auto toen de man op het raampje klopte en de bon terugvroeg. :+ deze boa en boswachters staan en stonden er om bekend te snel en best vaak onterecht bonnen te schrijven en intimiderend gedrag of agressie te vertonen. :n Dus niet een incident of zo. Ik heb al de keren contact genomen met de organisatie erboven en daar ook bevestigd gekregen dat het niet de eerste keer was dergelijke houding.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:00

mvdende schreef:

Mijn god zeg, wat kun jij goed met twee maten meten. Een ander moet zich wel aan de regels houden, maar jij hoeft dat niet.

Misschien moet je je eens serieus afvragen waarom die aanlijnplicht bestaat. O wacht, je zegt het deels al in de eerste alinea: aanhoudende drukte in de wandelgebieden, start broedseizoen. Tel daarbij op dat loslopende honden overlast kunnen veroorzaken richting wild, andere honden, wandelaars, hardlopers etc. En in de vorm van hondenpoep uiteraard, want daar heb je als baas geen zicht op als ze loslopen.

Als het onoverkomelijk is om dat extra halfuurtje in de auto te zitten om je hond af en toe vrij los te kunnen laten lopen, dan moet je misschien overwegen om te verhuizen. Verder, een hond gaat er niet dood aan om aangelijnd uitgelaten te worden.

Ik vermoed dat de ts ook een dergelijke mentaliteit heeft: de regels in het wandelgebied zij stom cq. niet op mij van toepassing en ik laat mij dus niet de les lezen door een boa als ik me er niet aan houd.
Maar misschien zit het anders, hoor... alleen reageert de ts tot nu toe niet meer, dus tot die tijd heeft ze voor mij het nadeel van de twijfel.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:03

sevke schreef:
Als je hond niet mag loslopen, houd hem dan aan de lijn. Wij hebben 5 honden, en ik laat ze ook liever loslopen, maar als het niet mag dan mag het niet. Ik erger mij ook erg aan honden die op je komen afgestormd, of op mijn aangelijnde honden afkomen op plaatsen waar dat niet mag.
Zeker in natuurgebieden, is het niet uitzonderlijk dat loslopende honden nesten verstoren of wild opstoten.

Ik doe mijn best te voorkomen dat iemand last heeft van mijn loslopende hond door hem bij mij te roepen en aan te lijnen als ik andere aangelijnde honden aan zie komen. En bij hardlopers enzo.

Het lukt niet altijd, soms komen mensen van achteren en heb ik ze niet optijd gezien en ben ik te laat met terug roepen.

Als een gemeente gewoon voor voldoende officieel losloopgebied zou zorgen, dan is de behoefte aan honden los laten waar dat niet is toegestaan een stuk minder.

In Den Haag bijvoorbeeld, zijn genoeg parkjes waar de hond officieel los mag. Hetzelfde geld voor het Westland. Ik zoek daar dan ook altijd de losloopgebieden op.

Allemaal losloopgebieden waar je een wandeling van +- 1 uurtje kan maken met de hond los.

Hier in gemeente Woensdrecht is het grootste losloopgebied een veldje wat voor 3/4 onder water staat gedurende 3/4 van het jaar. De overige maanden staat het onkruid (gras, brandnetels, braam) tot je oksels en er zitten veel teken En zelfs als je alle paadjes zou kunnen lopen, ben je er met 15 minuten doorheen.

Dan gaan mensen gewoon de omliggende polder in om een fatsoenlijke wandeling te kunnen maken. Sterker nog, mensen parkeren de auto bij het losloopgebied en gaan vervolgens met hun hond los een wandeling in de polder maken.

Er is echt genoeg ruimte/ natuur hier om ervoor te zorgen dat elke dorpskern een fatsoenlijke "snuffelroute" of losloopgebied krijgt. Het enigste wat ze hoeven doen is wat bordjes vervangen, ipv "honden aangelijnd" naar "losloopgebied"

Maar nee, ze leggen liever km en km aan mountainbike paden aan....

Ik heb nog geen boete gehad en krijg ik er één, dan zie ik dat maar als abonnement....

Daarnaast zal ik nu wat vaker de officiële losloopgebieden gaan opzoeken in de "omgeving" ookal zal dat betekenen dat ik daar 45 minuten voor moet rijden en het daar nogal druk kan zijn.. (Mastbos en Liesbos bij Breda zijn de dichstbij echte losloopgebieden.)

Edit: het bos ga ik zeker niet elke dag meer in ivm het wild! Ik geef ook echt wel om de jonge dieren!

Mijn rondje is langs boeren velden, die op dit moment nog voornamelijk leeg staan of er staat gras op.

De route die ik dagelijks loop, heb ik in 2 jaar misschien 4x een konijn/ haast gezien en ik loop er zeker 5 dagen per week.

Ook dit is officieel aanlijn gebied, maar ik vind het niet schadelijk voor de natuur als mijn hond hier losloopt.

En wat betreft het wild.... de fazanten hebben nog steeds niet geleerd niet in het stukje losloopveld te gaan zitten in Woensdrecht. Mijn hond stoot ze daar regelmatig nog uit de bosjes. Daar kan ik helemaal niets aan doen en het is dus officieel een losloopgebied.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 11-03-21 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:07

mvdende schreef:
sevke schreef:

Ik doe mijn best te voorkomen dat iemand last heeft van mijn loslopende hond door hem bij mij te roepen en aan te lijnen als ik andere aangelijnde honden aan zie komen. En bij hardlopers enzo.

Het lukt niet altijd, soms komen mensen van achteren en heb ik ze niet optijd gezien en ben ik te laat met terug roepen.

Als een gemeente gewoon voor voldoende officieel losloopgebied zou zorgen, dan is de behoefte aan honden los laten waar dat niet is toegestaan een stuk minder.

In Den Haag bijvoorbeeld, zijn genoeg parkjes waar de hond officieel los mag. Hetzelfde geld voor het Westland. Ik zoek daar dan ook altijd de losloopgebieden op.

Allemaal losloopgebieden waar je een wandeling van +- 1 uurtje kan maken met de hond los.

Hier in gemeente Woensdrecht is het grootste losloopgebied een veldje wat voor 3/4 onder water staat gedurende 3/4 van het jaar. De overige maanden staat het onkruid (gras, brandnetels, braam) tot je oksels en er zitten veel teken En zelfs als je alle paadjes zou kunnen lopen, ben je er met 15 minuten doorheen.

Dan gaan mensen gewoon de omliggende polder in om een fatsoenlijke wandeling te kunnen maken. Sterker nog, mensen parkeren de auto bij het losloopgebied en gaan vervolgens met hun hond los een wandeling in de polder maken.

Er is echt genoeg ruimte/ natuur hier om ervoor te zorgen dat elke dorpskern een fatsoenlijke "snuffelroute" of losloopgebied krijgt. Het enigste wat ze hoeven doen is wat bordjes vervangen, ipv "honden aangelijnd" naar "losloopgebied"

Maar nee, ze leggen liever km en km aan mountainbike paden aan....

Ik heb nog geen boete gehad en krijg ik er één, dan zie ik dat maar als abonnement....

Daarnaast zal ik nu wat vaker de officiële losloopgebieden gaan opzoeken in de "omgeving" ookal zal dat betekenen dat ik daar 45 minuten voor moet rijden en het daar nogal druk kan zijn.. (Mastbos en Liesbos bij Breda zijn de dichstbij echte losloopgebieden.)

Wat moet het verwarrend zijn om al die verschillende standaarden voor jezelf en anderen bij te houden in je hoofd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:09

Je gewoon netjes aan de regels houden. Daar zijn ze voor.
Ik stik ook de moord met die mondkapjes op. Maar ik draag ze wel omdat het de regel is. Ben ik het er mee eens? Nee.
Juist mensen die schijt hebben aan de regels mogen van mij dubbel hard beboet worden

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:10

Aanvulling op het eerdere bericht van Sinnej: een loslopende hond hoeft niet eens per se agressief te zijn om alsnog heel vervelend te kunnen zijn voor een ander, mens èn dier. Ook een vriendelijk dier kan een ander lastig vallen, bang maken, een situatie onveilig maken, andere dieren opjagen en verantwoordelijk zijn voor de dood van een ander dier.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:12

Telpeva schreef:
Aanvulling op het eerdere bericht van Sinnej: een loslopende hond hoeft niet eens per se agressief te zijn om alsnog heel vervelend te kunnen zijn voor een ander, mens èn dier. Ook een vriendelijk dier kan een ander lastig vallen, bang maken, een situatie onveilig maken, andere dieren opjagen en verantwoordelijk zijn voor de dood van een ander dier.

Klopt helemaal. Ik had het specifiek over die van Mvende, maar uiteraard gelden de regels voor alle karakters, vormen en maten van honden en met een goede reden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:16

Goudhaan1 schreef:
Sorry TS, maar dit topic komt voor mij enorm over als "ik heb mijn zin niet gekregen, laat ik ze online maar eens flink zwart maken."

Dit inderdaad.

je krijgt echt niet zomaar een boete.

Overigens, heb ik ook wel eens in een gebied gezeten waar ik niet mocht zijn terwijl ik het bord niet had gezien. Als je een normaal gesprek aangaat met een BOA en hun verhaal en uitleg ook goed aanhoort dan is vaak een waarschuwing voldoende. Maar: Het hangt ook echt af hoe jij je gaat opstellen en gedraagt. (en in dit geval stond er via de genoemde route geen bord, BOA heeft dat dus ook netjes doorgegeven. Kom de beste man nog wel eens tegen en

Maar als je zelfs op een zitting moet verschijnen....

purny

Re: Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:21

Je kunt als burger het voor laten komen als je het er niet mee eens bent. Wellicht is dit gebeurd?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:24

Ik weet niet waarom je een boete hebt gekregen en waarom in jouw ogen onterecht.

Maar enkele jaren geleden hadden wij in het dorp ook een overijverige Boa die er aparte dingen op na hield.
* Mensen met grote auto's moesten in een bepaalde wijk hun voertuig op een door hem aangewezen plek parkeren. 3 maanden later kreeg iedereen een boete omdat ze daar van hem niet meer mochten parkeren. Inzicht was verandert.
* Kleine kinderen bij het speelveld naast school wegsturen terwijl ze op het bankje zaten te wachten (kindjes zaten in groep 4 en ouder stond nog te wachten op het kindje uit groep 2) want hij had met de hangjeugd afgesproken dat ze daar overdag niet mochten komen.
* Parkeer probleem bij senioren woningen. Niet door de bewoners maar door het personeel van post.nl wat daar parkeerde. Bewoners konden niet meer parkeren, en als ze dan even net buiten een vak stonden, gelijk bekeuren. Personeel van post.nl werd niet bekeurd want moesten daar wel staan omdat ze niet meer op het eigen terrein van de post mochten parkeren door plaats gebrek.

Uiteindelijk is het echt geëscaleerd tussen de inwoners van het dorp en de betreffende boa dat hij letterlijk heeft moeten vluchten het dorp uit (huis verkopen en al).