ik neem vaker dieren mee achter de wagen die of jong zijn of waarvan de ruiter weinig tot geen buiten ervaring hebben. Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Jessie2020 schreef:@ chamion: Dank voor je toffe aanbod. Ik woon zelf in de hoeksche waard, waar @ Daihyo dus vanuit vertrokken is naar de Veluwe. Dus zij weet hoe crap het buiten rijden hier is in de polder.
Maar ik vind het zeker niet erg om op pad te gaan hoor, daarvoor heb ik dat wagentje aangeschaft! waar zit jij dan? het lijkt me echt leuk om zo eens wat andere plekken te verkennen en ervaring op te doen.
chamion schreef:Mijn rijpaard is met pensioen en ik men met mijn leasepony.
Ik heb nog nooit gehad dat een paard het te spannend vond om mee te gaan. Eerst natuurlijk wel kijken naar de wagen en de ene vind het fijner om voor de wagen te lopen en de ander loopt er liever achter. Al gaan de meeste het beste achter de wagen. Heb er maar 1tje gehad die ervoor wilde lopen. Heb wel altijd dat we eerst even een rondje op het veld maken of in de bak (mits daar niet al ingereden wordt) om te kijken hoe het paard reageert. Maar al heen snel vinden ze het normaal. Ik begeleid soms ook buitenritten op mijn werk met deze en dan kijken ze er ook nauwelijks naar. De dieren kijken lekker naar bos en vergeten helemaal de wagen![]()
Mijn leasepony zelf is er ook heel rustig mee.
Jessie2020 schreef:chamion schreef:Mijn rijpaard is met pensioen en ik men met mijn leasepony.
Ik heb nog nooit gehad dat een paard het te spannend vond om mee te gaan. Eerst natuurlijk wel kijken naar de wagen en de ene vind het fijner om voor de wagen te lopen en de ander loopt er liever achter. Al gaan de meeste het beste achter de wagen. Heb er maar 1tje gehad die ervoor wilde lopen. Heb wel altijd dat we eerst even een rondje op het veld maken of in de bak (mits daar niet al ingereden wordt) om te kijken hoe het paard reageert. Maar al heen snel vinden ze het normaal. Ik begeleid soms ook buitenritten op mijn werk met deze en dan kijken ze er ook nauwelijks naar. De dieren kijken lekker naar bos en vergeten helemaal de wagen![]()
Mijn leasepony zelf is er ook heel rustig mee.
Nou dat klinkt goed. Het zijn sowieso geen hete of jonge of ultra sensibele paarden die ik heb hoor. Ik ben meer sensibel dan mn beesten. Dan lijkt me dat geen probleem en erachter lijkt me fijner dan ervoor.
Ik heb lease op dinsdag, donderdag en zaterdag. Donderdag moet ik wel werken. Stuur maar een keertje een pb
Jessie2020 schreef:@ Daihyo
Ambachtsheerlijkheid, waar is dat dan? ik kan het zo gauw niet vinden en ik heb er nooit van gehoord (ik ben toch zo'n vreselijke import hier haha).