Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Jessie2020 schreef:Hoi Ineke! Alles ok met jou? Ik heb vandaag een paardenwagen gekocht. Althans de bus en over vier weekjes is het een paardenwagen rijbewijs B. Dus wat dacht je ervan!
????

celticpony schreef:ik organiseer ritten (op onze 4 paarden) vanuit ons huis in Teteringen door de bossen naar Dorst/Rijen. In de vakantie organiseer ik weer dagtochten naar surae. supermooi daar hoor, door de week heel rustig, weinig honden. Wij hebben plek voor trailer en het is letterlijk de weg oversteken en we zitten direct in het bos, de hele dag bosplezier dus. Tegen kleine vergoeding (veilig stallen van de trailer, tijd als gids, kop koffie) rijdt er weleens iemand mee met eigen paard. Kun je iig niet verdwalen en dan rijd je de keer erna er zelf doorheen. mocht je dat ooit willen, laat maar weten.
Maar zelf daar rijden kan ook goed hoor. parkeren bij de Seterse hoeve (zolang het zo nog heet) idd, dan hoef je helemaal geen weg over te steken en zit je direct in gebied zelf. ook leuk!
Ladygiroc schreef:Ineke2 schreef:Het quackstrand, dan ben je bij mij op bezoek :D
Het leersumseveld is mooi en niet heel ver rijden, Daar ben ik met mijn paard ook eens wezen logeren om in het bos te kunnen rijden.
Strijbeekse heide is ook mooi in Chaam.
Mag je daar met paard het strand op? Altijd?
turtlelito schreef:miss_lizje schreef:Van loonse en Drunense duinen heb je nu ook een digitale map. Echt verdwalen is er niet meer bij, ik rij er graag!
Waar kun je deze vinden/kopen? Lijkt me handig!
miss_lizje schreef:https://www.natuurmonumenten.nl/paardrijden
Dan klikken op het pluche op de foto van de paarden in het duin. Dan staat er een roze blok met bekijk de routes. Je wordt doorgelinkt naar Google map waarin de meeste routes worden aangegeven. Als je maps openhoud zie je ook waar je zelf bent mits je GPS aan heb staan.
Kost dus niks extra, echter is een penning wel verplicht om in het park te rijden. Digitaal kan je dagpas of weekend kaart kopen. Jaarkaart is wel non-digitaal.
. Ook handig dat je nu digitaal passen kunt kopen. Ik wel eerder daar gereden, maar was heeeeel goed in het verdwalen. Met een paardje wat je niet te zwaar wilt belasten is het dan niet zo leuk als je ineens meer dan drie uur onderweg bent
. turtlelito schreef:miss_lizje schreef:https://www.natuurmonumenten.nl/paardrijden
Dan klikken op het pluche op de foto van de paarden in het duin. Dan staat er een roze blok met bekijk de routes. Je wordt doorgelinkt naar Google map waarin de meeste routes worden aangegeven. Als je maps openhoud zie je ook waar je zelf bent mits je GPS aan heb staan.
Kost dus niks extra, echter is een penning wel verplicht om in het park te rijden. Digitaal kan je dagpas of weekend kaart kopen. Jaarkaart is wel non-digitaal.
Super bedankt miss_lizje! Ik had al gezocht, maar niet zo goed schijnbaar. Ook handig dat je nu digitaal passen kunt kopen. Ik wel eerder daar gereden, maar was heeeeel goed in het verdwalen. Met een paardje wat je niet te zwaar wilt belasten is het dan niet zo leuk als je ineens meer dan drie uur onderweg bent
.