app bijhouden route buitenrit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:39

Lienboon schreef:
Ik gebruik de app Topo Gps, staan alle paden op, ook de kleinste bospaden, kan alleen niet tracken vlgsmij... kunt wel routes laden, maar spreekt niet uit waar je naartoe moet. Dus je moet wel steeds op je scherm kijken. Ik rij altijd een flink stuk en kijk dan op de app hoe ik thuis moet komen...

Endomondo gaat via google maps toch? Dan zie je toch veel paden niet?

Ik gebruik Topo GPS ook, die kan volgens mij ook tracken.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 21:04

Ghostattack schreef:
Heb je je telefoon wel eens op energiebesparing / spaarstand staan? Want dan trackt Endomondo inderdaad geen route.

Als het goed is niet, maar nieuwe telefoon dus ik zal de volgende keer eens fftjes kijken.

oldyounglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:17

Marije_jiplover schreef:
Op endomondo kun je ook routes volgen die je al eerder gereden hebt.

Hoe stel je dat dan in? krijg het niet gevonden!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:51

Een activiteit die je al eerder gereden hebt opslaan als route.
Ik geloof dat dat alleen in de desktopversie wil, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

En dan in de app naar routes, mijn routes, route selecteren en dan "volg route".

Wanneer je dan in de buurt van je startpunt bent kun je zien hoe je de route moet oppakken.

Muze

Re: app bijhouden route buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 07:56

Hoe trekt Zon app dan niet je hele batterij leeg?
Als ik een uur of 3 wil rijden is m’n telefoon bijna leeg..

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:08

Muze schreef:
Hoe trekt Zon app dan niet je hele batterij leeg?
Als ik een uur of 3 wil rijden is m’n telefoon bijna leeg..

Internet uit zetten en andere apps sluiten. Op die manier kan ik dagtochten van 6 uur tracken en is mijn mobiel nog lang niet leeg.

Ik gebruik endomondo om te tracken, die is accurater dan equilab qua afstand en snelheid (in snelheid maakt endomondo wel eens sprongen waardoor het omhoog uitschiet, dit heb ik zelf nooit gelukkig).

Als ik mijn internet aanzet, kan ik pas de hele kaart zien. Tijdens het rijden zie ik wel de route en deel van de kaart, maar die heeft toch vaak internet nodig om bij te laden.
Routes die je gereden hebt kan je op de pc/laptop opslaan op je endomondo account en dan kan je ze in de app aanklikken om te volgen. Op die manier kan je ook routes die vrienden gereden hebben op endomondo opslaan.

Verder gebruik ik Topo GPS voor nieuwe routes en trektochten, daar kan je heel erg gemakkelijk GPS linken van bijvoorbeeld ruiterenenmennen in uploaden. Die slurpt wel meer batterij, vooral als ik tegelijkertijd endomondo gebruik om te tracken. Maar laatst 50 kilometer gereden in 7 uur, en zolang ik topo GPS niet te vaak open (dus dat vergt af en toe wat vooruit kijken met wanneer naar links en rechts, maar als je op een ruiterpad zit spreekt dat vaak wel voor zich) en de app ook weer helemaal sluit (de route laad dan snel weer bij openen) is het goed te doen! Ik had nog zo'n 30% batterij bij aankomst. Niet te vaak filmpjes maken helpt ook, foto's kon ik wel gewoon maken.